hjælp min hund fælder ekstramt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

MorTil4<3

anna111 skriver:

ja min dejlige hund basse fælder ekstramt meget.
han får foder fra coop og en hald dåsemad hver morgen da han ellers får hård mave. og vi har ikke råd til kvalitets foder fra dyrelægen vi giver 120kr for en 10kg sæk foder så det er heller ikke den aller billigste man kan få.
men problemet er han fælder ekstramt der er hår over det hele konstant og min kæreste er ved at være så træt af det at vis der ikke bliver gjort noget ved det inden vores datter kommer til verden vil han have min hund over til min mor permenet men jeg har haft ham i næsten 4år og elsker bare min hund så højt

så plis er der nogle der har et godt råd til hvad der kan hjælpe så han ikke fælder sådan?
som ikke koster en formue om mdr.

i skal ikke kigge på foder prisen men hvad der er i fodret

min mand gemmensøgte ALLE markeder med hundefoder for at finde det top bedste til vores, og vi endte på Multifix fra Maxi Zoo
vi gir 200 for en 12 kg sæk

sååå selvom det er lidt dyrrere syntes jeg i skulle gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

Kløver

esioul skriver:

Min mors hund fælder også ekstremt og den får det billige mad.

Vi kan selv nøjes med at støvsuge 1 gang om ugen, vores fælder ikke. Hun får kvalitetsfoder. Det har desværre rigtig meget at sige.

Vi køber altis foder på tilbud (300 pr sæk) sidst fik vi 3 ekstra kg med i sækken. Dvs 18 kg for 300 kr.

Synes ikke det er specielt dyrt. Hvis i skal ud og ofre i børster. olier og jeg ved ikke hvad udgør det nok prisen det ellers ville koste for kvalitetsfoder. Derudover spiser de ikke så meget når det er foder der er noget "gods" i.

Vi kan se stor forskel i foderet på vores hunds pels, men også årstiden og vores fælder meget forår og efterår

Anmeld

28. oktober 2013

anna111

Profilbillede for anna111
MilleMus1988 skriver:

i skal ikke kigge på foder prisen men hvad der er i fodret

min mand gemmensøgte ALLE markeder med hundefoder for at finde det top bedste til vores, og vi endte på Multifix fra Maxi Zoo
vi gir 200 for en 12 kg sæk

sååå selvom det er lidt dyrrere syntes jeg i skulle gøre det

tusen tak det var netop maxi zoo jeg ville ind og kikke i efter noget andet foder
så det vil jeg da helt sikkert kikke efter

Anmeld

28. oktober 2013

Chris86

LilleChelle skriver:

Det er unormalt får en hund at fælde mere end 2 gange om året ! 

Det ikke korrekt... NOGLE racer fælder kun et par gange, det korrekt....

Anmeld

28. oktober 2013

LilleChelle

*Toffee* skriver:

Det er nu ikke helt unormalt at nogle hunde fælder året rundt. Særligt de korthårede med små stride hår, fælder nærmest konstant, selvfølgelig lidt mere et par gange om året. Jeg kan sagtens støvsuge flere gange om ugen :-) Og det er ikke fordi hverken foder eller hund fejler noget, det er bare fordi beagler fælder.

Så hedder det heller ikke at hunden fælder  

- Hunden fælder 2 gange om året, fælder den mere end det, så er den ikke dækket ind med de nødvendige vitaminer via foderet. 

Anmeld

28. oktober 2013

LilleChelle

Chris86 skriver:

Det ikke korrekt... NOGLE racer fælder kun et par gange, det korrekt....

Det er ganske korrekt  

- Fælder de mere end 2 gange om året, så er der noget galt. Det er ren og skær fakta. 

Anmeld

29. oktober 2013

Chris86

LilleChelle skriver:

Det er ganske korrekt  

- Fælder de mere end 2 gange om året, så er der noget galt. Det er ren og skær fakta. 

Nu har jeg googlet lidt for dig.. Lidt fakta!

http://www.hundeleksikon.dk/start_shet.html

En skam med et leksikon, hvis det alligevel er lyv det der står...
Her slutter min del af diskutionen...

Go dag

Anmeld

29. oktober 2013

*Toffee*

LilleChelle skriver:

Så hedder det heller ikke at hunden fælder  

- Hunden fælder 2 gange om året, fælder den mere end det, så er den ikke dækket ind med de nødvendige vitaminer via foderet. 

Det er ikke korrekt  Korthårede hunde fælder ikke kun 2 gange om året. Så hvis man ikke vil have en hund der fælder ret meget, skal man holde sig fra de korthårede.

Giver man et crappy foder vil den givet fælde mere.

Fælder/taber hår.. Same same.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.