hjælp min hund fælder ekstramt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.003 visninger
57 svar
28 synes godt om
27. oktober 2013

anna111

Profilbillede for anna111
ja min dejlige hund basse fælder ekstramt meget.
han får foder fra coop og en hald dåsemad hver morgen da han ellers får hård mave. og vi har ikke råd til kvalitets foder fra dyrelægen vi giver 120kr for en 10kg sæk foder så det er heller ikke den aller billigste man kan få.
men problemet er han fælder ekstramt der er hår over det hele konstant og min kæreste er ved at være så træt af det at vis der ikke bliver gjort noget ved det inden vores datter kommer til verden vil han have min hund over til min mor permenet men jeg har haft ham i næsten 4år og elsker bare min hund så højt

så plis er der nogle der har et godt råd til hvad der kan hjælpe så han ikke fælder sådan?
som ikke koster en formue om mdr.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

B&J

jeg er ikke så god til det billige foder men fuck det. det er det i har råd til så syntes jeg i skal offere lakse olie på jeres hund nu ved jeg ikke hvad den vejer men de pump der står på bøtten det tager i dobbelt af den første måned også køber i en gummi børste og reder den ca hver anden dag i 2uger tid så burde det minske det meste gummi børsten koster mellem 20-30kr og lakseolien er vi godt nok oppe i over 100kr

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. oktober 2013

anna111

B&J skriver:

jeg er ikke så god til det billige foder men fuck det. det er det i har råd til så syntes jeg i skal offere lakse olie på jeres hund nu ved jeg ikke hvad den vejer men de pump der står på bøtten det tager i dobbelt af den første måned også køber i en gummi børste og reder den ca hver anden dag i 2uger tid så burde det minske det meste gummi børsten koster mellem 20-30kr og lakseolien er vi godt nok oppe i over 100kr

tak
han vejer ca 46kg så er det ikke overdavet meget der skal i hans foder?

vi har nemlig haft noget ala det før og der sku så meget i at olien oversvømmede fodern

Anmeld

27. oktober 2013

B&J

anna111 skriver:

tak
han vejer ca 46kg så er det ikke overdavet meget der skal i hans foder?

vi har nemlig haft noget ala det før og der sku så meget i at olien oversvømmede fodern

altså vores hund får 4 pump om dagen jo større flaske mindre pump.

men det deler vi op over 2 gange så det kun er 2 pump morgen og 2pump aften og det er meget lidt, men hvis hunden kan lig det har pelsen godt af det og efter 1måned vil du se pelsen begynder at skinde og efter 3-4mdr begynder den at stoppe med at fælde en smule ikke det hele på engang...

Anmeld

27. oktober 2013

esioul

anna111 skriver:

ja min dejlige hund basse fælder ekstramt meget.
han får foder fra coop og en hald dåsemad hver morgen da han ellers får hård mave. og vi har ikke råd til kvalitets foder fra dyrelægen vi giver 120kr for en 10kg sæk foder så det er heller ikke den aller billigste man kan få.
men problemet er han fælder ekstramt der er hår over det hele konstant og min kæreste er ved at være så træt af det at vis der ikke bliver gjort noget ved det inden vores datter kommer til verden vil han have min hund over til min mor permenet men jeg har haft ham i næsten 4år og elsker bare min hund så højt

så plis er der nogle der har et godt råd til hvad der kan hjælpe så han ikke fælder sådan?
som ikke koster en formue om mdr.

Min mors hund fælder også ekstremt og den får det billige mad.

Vi kan selv nøjes med at støvsuge 1 gang om ugen, vores fælder ikke. Hun får kvalitetsfoder. Det har desværre rigtig meget at sige.

Vi køber altis foder på tilbud (300 pr sæk) sidst fik vi 3 ekstra kg med i sækken. Dvs 18 kg for 300 kr.

Synes ikke det er specielt dyrt. Hvis i skal ud og ofre i børster. olier og jeg ved ikke hvad udgør det nok prisen det ellers ville koste for kvalitetsfoder. Derudover spiser de ikke så meget når det er foder der er noget "gods" i.

Anmeld

27. oktober 2013

anna111

B&J skriver:

altså vores hund får 4 pump om dagen jo større flaske mindre pump.

men det deler vi op over 2 gange så det kun er 2 pump morgen og 2pump aften og det er meget lidt, men hvis hunden kan lig det har pelsen godt af det og efter 1måned vil du se pelsen begynder at skinde og efter 3-4mdr begynder den at stoppe med at fælde en smule ikke det hele på engang...

okay tak jeg vil da forsøge med det hvor køber jeg olien og børsten hende ?

Anmeld

27. oktober 2013

B&J

anna111 skriver:

okay tak jeg vil da forsøge med det hvor køber jeg olien og børsten hende ?

olien kan du købe i de fleste dyrhandler evt over nettet og vil skyde på det samme med børsten vi ejer denne børste vi giver 22kr for den i hjørring og det er den bedste i verden den tager alt det løse dog ikke underuld men det løs hår...

Anmeld

27. oktober 2013

anna111

esioul skriver:

Min mors hund fælder også ekstremt og den får det billige mad.

Vi kan selv nøjes med at støvsuge 1 gang om ugen, vores fælder ikke. Hun får kvalitetsfoder. Det har desværre rigtig meget at sige.

Vi køber altis foder på tilbud (300 pr sæk) sidst fik vi 3 ekstra kg med i sækken. Dvs 18 kg for 300 kr.

Synes ikke det er specielt dyrt. Hvis i skal ud og ofre i børster. olier og jeg ved ikke hvad udgør det nok prisen det ellers ville koste for kvalitetsfoder. Derudover spiser de ikke så meget når det er foder der er noget "gods" i.

tak for svar
for os er 300kr rigtig mange penge for en sæk foder
vi har før købt noget dyre og det gad han ikke spise desværre
men må jo prøve at diskutere det med kæresten og se om vi kan få råd til det

Anmeld

27. oktober 2013

CroQuis

Hmm er det noget den har gjort altid? Eller er den ikke bare ved at sætte vinterpels?

Men ellers imod selve fældningen, kan i måske prøve at skifte foder?

Jeg er selv tilhænger af kvalitetsfoder, men måske et andet billigt mærke, var bedre for jeres hund? 

Lidt almindelig madolie i foderet, skulle også være godt for pelsen, men ikke noget jeg selv har praktiseret..

Om ikke andet, kan jeg stærkt anbefalde en FURMINATOR.. Det er seriøst alle pengene værd, for sådan en børste, når man har dyr der fælder.. Vi har 4 katte, og havde hår overalt.  Det der ikke blev "smidt" på gulvet, sad i tøj, sofapuder, sengetøj, tæpper osv.. Og selvom vi tog et rent sæt tøj på, skulle en kat lige stryge os, også var tøjet sat til i pels. Men efter jeg reder kattene ca 2 gange om måneden med furminatoren(den ene hver uge, for han fælder meget), er alle de løse hår blevet reduceret markant meget!  I hvert fald 75% mindre hår her hos os 

Anmeld

27. oktober 2013

C-Dog

Når vores hund fælder meget (det kommer i perioder) så gir vi hende råt kød, rå æg, dåse tun i olie og så bliver hendes pels lækker :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.