Ligge budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

Det er så svært at sige, hvor meget andre kan klare sig for. Hvis jeg var dig, ville jeg sætte den næste måned af til at afdække jeres budget - altså gemme ALLE bon'er og så se helt præcist hvor meget I bruger på de forskellige poster 

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

ja jeg syntes også at kan se ud fra de andre svar at de er morgenmaden der gøre en stor forskel i mit budget... må se hvad jeg ellers kan finde på så .. havegryn er ikke lige mig :/

Spiser i morgenmadsprodukter udover til morgenmad?
Altså en portion i løbet af dagen? Det gjorde min kæreste da han spiste chokolade mysli men det er simpelthen for dyrt...
Nu har vi havrefras og havregryn og nogen gange yoghurt... Havrefras og havregryn er ikke det mest spændende, men man vender sig til meget, og det er et godt mættende, nemt morgenmad som man ikke spiser mere af end hvad der er nødvendigt.
Jeg troede aldrig jeg ville vende mig til det, efter jeg droppede de søde morgenmadsprodukter, men der gik ikke mange dage og spiser stadig havregryn hver morgen...

Anmeld

26. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

ja jeg vil nemlig hellere ikke leve sådan at vi skal skrabe det hele sammen. Hvad tror du for os (hvis du skulle gætte), ville være et rimelig beløb pr. måned?

Hmhm... Det er jo svært for det kommer an på hvordan i vil leve. Vi prioriterer maden højt herhjemme, så vores budget er lidt højere. hvis det stadigvæk skal være forholdsvis billigt, så ville jeg sige 700-800 kr om ugen måske? 

Anmeld

26. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

mht hvis du gerne vil bibeholde yoghurt men I hver især har forskellig smag så brug frugtstykker i

Køb en neutral på 1kg yoghurt til 10 kr (hvilket de ofte er på tilbud til de forskellige mærker) og så enten blend (til f.eks. børn der ikke sys om stykker i maden) eller skær i små stykker frugt og put i...

vores søn spiser yoghurt til morgenmad da det er den eneste måde vi kan holde ham fri for Movicol lige nu.. han får Cheerios i for at give fibrene til morgenmåltidet... Cheerios plejer vi at købe til MAX 30 kr. for den med 60% ekstra i når de er på tilbud...

Prøvesmag de forskellige mærker allesammen og find en I alle siger smager ok... der er nemlig meget stor forskel på yoghurt...

og mht havregryn overvej at købe grovvalset og så kom en tsk fuld mørk sirup på i stedet for sukker... smager himmelskt eller bland det selv med rosiner eller bananstykker eller anden frugt... jeg er ikke ligefrem selv fan af havregryn men når pengene er løbet tør så kan jeg få det spist ved at putte rosiner på og hvis jeg har nødder hjemme så også lidt af dem...

hvis du vil lave havregrød (smager igen himmelskt med sirup fremfor sukker ) så er finvalset havregryn bedst men til spisning uden tilberedning er grovvalset bedst...

og igen der er stor smagsforskel på mærkerne så find den I bedst kan lide og køb når der er tilbud... hvis det står tørt så er det praktisk taget uden holdbarhed.... har i vhert fald selv spist det efter mere end 1 år åbent og udover holdbarhed uden der var noget galt med det...

og frugt idag kan købes igen på tilbud til næsten ingen penge for større mængder... f.eks. fandt vi i sidste uge en bakke med 8 Pink lady æbler til 25 kr....

Anmeld

26. oktober 2013

LilleChelle

Jeg tænker også at frugt posten er alt for dyr. Som en anden nævner, så koster et stykke frugt 2 kr. stykket. Hvilket giver 150 stykker om måneden og 35 stykker om ugen  

- Udover det, så synes jeg i skulle tage at stramme op på morgenmaden - Det er ikke holdbart at spise 4 forskellige yoghurter om morgenen, tag at købe nogle liter yoghurter, og så må folk i familien simpelthen lige stramme op og være åben overfor nye smagsvarianter. 

Husholdning kan købes BILLIGT - Find enten LIDL eller Rema1000 og handel i. Der kan man få en pakke bind til 10 kr., en pakke toiletpapir for under 20 kr. og håndsæbe til 5 kr. når der er tilbud  

Så det handler om at handle billige steder Hold dig fra Bilka, føtex, fakta og brugsen  

Vi bruger under 500 kr. om ugen - og vi ÆDER ganske enkelt kød i lange baner, en masse frugt og en MASSE grønt Under disse er der også bleer, mad til madpakker og 75 kr. til mme  

Anmeld

26. oktober 2013

Mor til Majbørn

Altså hjemme hos os bruger vi max max max 800kr om ugen og ofte under 400kr. Men forudsætningen for det er at vi holder øje med tilbud. F.eks. Har Spar faste søndagstilbud (som en kasse lasagnemix til 10kr) og SÅ bliver der købt 10 pakker af dem.

Anmeld

26. oktober 2013

Mor til Majbørn

Vil lige tilføje et godt råd: i startn af hver måned så køb 2-3 pakker bleer/dyrefoder (vi har f.eks. Kat), så I ikk står og mangler de nødvendigheder i slutningen af måneden. Det er nemmere at leve af rugbrød end at genbruge bleer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.