Ligge budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.613 visninger
26 svar
6 synes godt om
26. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej igen  

Jeg er den samme som har skrevet tråden lige under denne, som hedder "500 pr. uge - hvad slår det til ? 

Uhha jeg er ved at prøve at ligge et budget, syntes bare det er utrolig svært at få det til at slå til. (har tænkt mig at handle en gang om ugen)

Månedes budget: (ca,)

Grønt 150 kr

Frugt 300 kr

Slik og godt 150 kr

Drikkevare: 90 kr

Rengøringsmiddel: 37 kr

bleer 150 kr

Vaskepulver 75 kr

Morgenmadsprodukter : 450 kr

Det bliver jo allerede 1402 kr ? woooow....

og jeg har ikke engang talt maden med.. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

mor88

Hej igen  

Jeg er den samme som har skrevet tråden lige under denne, som hedder "500 pr. uge - hvad slår det til ? 

Uhha jeg er ved at prøve at ligge et budget, syntes bare det er utrolig svært at få det til at slå til. (har tænkt mig at handle en gang om ugen)

Grønt 150 kr

Frugt 300 kr

Slik og godt 150 kr

bleer 150 kr

Vaskepulver 75 kr

Hvorfor koster modgenmadsprodukterne 450 kroner?  Det lyder helt vildt meget, at morgenmad koster 15,- pr dag.. 

Her spiser datteren havregrød. Det koster ca 40 kr pr måned, og os voksne spiser enten havregrød eller hjemmebagte boller. Bollerne koster ca 50 øre pr stk at lave.

dvs vores morgenmadsbudget er ca 5 kroner pr morgen 

Anmeld

26. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er da noget mad med i det du nævner?

Jeg tror ikke du kan klare det for 500 kr om ugen. Så skal du ihvertfald spare gevaldigt. Det bliver meget skrabet. 

På det du allerede har oplistet, så ville jeg finde en måde at spare på morgenmaden. Havregryn kan købes for under 10 kr for et kg. Dertil skal der selvfølgelig mælk. Frugten kan bruges på havregrynen. Rugbrød er ligeledes en billig - og mættende alternativ. Edit: eller ja havregrød som nævnt ovenfor.

Slikket ville jeg ligeledes spare på. Bage selv i stedet hvis det skal være. 

Men jeg ville nok sætte budgettet op. 

Anmeld

26. oktober 2013

helle85

Anonym skriver:

Hej igen  

Grønt 150 kr

Frugt 300 kr

Slik og godt 150 kr

bleer 150 kr

Vaskepulver 75 kr

nu ved jeg ikke hvad i køber af morgen mad her køber vi havergryn og cornfleks (staves) til børnene i hverdagen og vi spiser boller i weekenden og det giver ikke så meget på en mdr

slik bruger vi vel omkring 100 kr

drikke vare bruger vi ca 50 kr i saftevand til mand og børn

det er nogen feks. jeg kan komme med

Anmeld

26. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

Hej igen  

Grønt 150 kr

Frugt 300 kr

Slik og godt 150 kr

bleer 150 kr

Vaskepulver 75 kr

Jeg ville nok vælge at spare på morgenmaden det er bare megadyrt.. med yughurt og havregryn bliver det noget billigere....

Anmeld

26. oktober 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Hej igen  

Grønt 150 kr

Frugt 300 kr

Slik og godt 150 kr

bleer 150 kr

Vaskepulver 75 kr

umiddelbart synes jeg morgenmad og frugt posten er høj.

Man skal spise mange frugt for at runde 300 kr om måneden og jeg synes vi spiser meget og kan snilt holde det på maks det halve i måneden..

Af morgenmadsprodukter får ungerne youghurt og havregryn. Skal de have kellogs af en art så spises det altid oven på havregryn så det er havregrynen der er bunden og pakken dermed holder længere da man ikke spiser en ren portion cornflakes f.eks.

Anmeld

26. oktober 2013

mor88

Hej igen  

Grønt 150 kr

Frugt 300 kr

Slik og godt 150 kr

bleer 150 kr

Vaskepulver 75 kr

Vores Månedes budget: (ca,)

Grønt 100 kr

Frugt 100 kr

Slik og godt 100 kr

Drikkevare: 15 kr

mælk: 100 kr

smør: 60 kr

Rengøringsmiddel: 20 kr

bleer 100 kr

Vaskepulver 30 kr

Morgenmadsprodukter : 80 kr

toiletpapir: 25 kr

vådservietter: 20 kr

hjemmebagt brød: 80 kr

pizza snegle(til madpakken): 30 kr

diverse pålæg: 200 kr

Det bliver 1.070 kr

derudover bruger vi ca 250 kr om ugen på aftensmad. Vi har en brøddag, og vi har ofte rester.

Det bliver ca 2.100 kr om måneden, men vi bruger så også penge på shampoo, håndsæbe, krydderier, når det skal fyldes op osv osv, så vi sætter minimum 2.500 kr af pr måned på husholdning/mad

Anmeld

26. oktober 2013

B&J

300 kr på FRUGT :O

hvor køber du frugt???

her kan vi få hver søndag 10 stk frugt til 18kr

og det samme med morgenmaden den er godt nok også høj

jeg elsker at spare og går de steder hen jeg kan handle billigt ind og det er ca 2-5 butikker om ugen vi er i 

men hvad vi bruger på smør eller mælk osv det kan jeg ikke lige skrive for jeg må indrømme jeg ved det ikke men vi bruger mellem 500-700kr på mad her hjemme og det er uden bleer

Anmeld

26. oktober 2013

Vik

vi køber øko, så 300 for frugt er ikke så urealistisk, dog brug vi aldrig over 200 ( har altid min 4 slags frugt hver uge). Synes at morgenmad og vaske produkter er sat for højt. jeg plejer at købe neutral eller rema 1000 vaskemiddel på tilbud til 15. 

Til morgenmad få vi havre, boghvede, hirse eller risengrød eller rugfras med mælk eller bolle med frugt/honning.

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Hvorfor koster modgenmadsprodukterne 450 kroner?  Det lyder helt vildt meget, at morgenmad koster 15,- pr dag.. 

Her spiser datteren havregrød. Det koster ca 40 kr pr måned, og os voksne spiser enten havregrød eller hjemmebagte boller. Bollerne koster ca 50 øre pr stk at lave.

dvs vores morgenmadsbudget er ca 5 kroner pr morgen 

Hej Jamen det er fordi at vi alle (undtagen den helt lille) spiser en yugurt til morgenmad. Så er det jo 30 yugurter til hver, og så har jeg regnet i alt (vi spiser forskellig yuguter hver især). Måske jeg skulle lave morgenmaden om, så at vi fik noget andet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.