Ligge budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Der er da noget mad med i det du nævner?

Jeg tror ikke du kan klare det for 500 kr om ugen. Så skal du ihvertfald spare gevaldigt. Det bliver meget skrabet. 

På det du allerede har oplistet, så ville jeg finde en måde at spare på morgenmaden. Havregryn kan købes for under 10 kr for et kg. Dertil skal der selvfølgelig mælk. Frugten kan bruges på havregrynen. Rugbrød er ligeledes en billig - og mættende alternativ. Edit: eller ja havregrød som nævnt ovenfor.

Slikket ville jeg ligeledes spare på. Bage selv i stedet hvis det skal være. 

Men jeg ville nok sætte budgettet op. 

ja jeg vil nemlig hellere ikke leve sådan at vi skal skrabe det hele sammen. Hvad tror du for os (hvis du skulle gætte), ville være et rimelig beløb pr. måned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

nu ved jeg ikke hvad i køber af morgen mad her køber vi havergryn og cornfleks (staves) til børnene i hverdagen og vi spiser boller i weekenden og det giver ikke så meget på en mdr

slik bruger vi vel omkring 100 kr

drikke vare bruger vi ca 50 kr i saftevand til mand og børn

det er nogen feks. jeg kan komme med

tak for dit svar Kunne være at jeg skulle lave morgenmaden om, mit lyder til at være dyr. vi får hver især en yugurt (en anderledes hver især)...

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg ville nok vælge at spare på morgenmaden det er bare megadyrt.. med yughurt og havregryn bliver det noget billigere....

ja jeg syntes også at kan se ud fra de andre svar at de er morgenmaden der gøre en stor forskel i mit budget... må se hvad jeg ellers kan finde på så .. havegryn er ikke lige mig :/

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

umiddelbart synes jeg morgenmad og frugt posten er høj.

Man skal spise mange frugt for at runde 300 kr om måneden og jeg synes vi spiser meget og kan snilt holde det på maks det halve i måneden..

Af morgenmadsprodukter får ungerne youghurt og havregryn. Skal de have kellogs af en art så spises det altid oven på havregryn så det er havregrynen der er bunden og pakken dermed holder længere da man ikke spiser en ren portion cornflakes f.eks.

ja jeg må sige at 300 kr bare var et gæt, for har aldrig lagt mærke til hvor meget jeg gir ud på frugt, selvom jeg spiser meget... Men det må jeg jo se når jeg kommer i gang med at få styr på det og kigger på priser... tak for dine råd og svar

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Vores Månedes budget: (ca,)

Grønt 100 kr

Frugt 100 kr

Slik og godt 100 kr

Drikkevare: 15 kr

mælk: 100 kr

smør: 60 kr

Rengøringsmiddel: 20 kr

bleer 100 kr

Vaskepulver 30 kr

Morgenmadsprodukter : 80 kr

toiletpapir: 25 kr

vådservietter: 20 kr

hjemmebagt brød: 80 kr

pizza snegle(til madpakken): 30 kr

diverse pålæg: 200 kr

Det bliver 1.070 kr

derudover bruger vi ca 250 kr om ugen på aftensmad. Vi har en brøddag, og vi har ofte rester.

Det bliver ca 2.100 kr om måneden, men vi bruger så også penge på shampoo, håndsæbe, krydderier, når det skal fyldes op osv osv, så vi sætter minimum 2.500 kr af pr måned på husholdning/mad

uhh ja toiletpapir og bind osv. havde jeg da ikke sat noget af til.. kunne være en god ide tak for dit svar

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

300 kr på FRUGT :O

hvor køber du frugt???

her kan vi få hver søndag 10 stk frugt til 18kr

og det samme med morgenmaden den er godt nok også høj

jeg elsker at spare og går de steder hen jeg kan handle billigt ind og det er ca 2-5 butikker om ugen vi er i 

men hvad vi bruger på smør eller mælk osv det kan jeg ikke lige skrive for jeg må indrømme jeg ved det ikke men vi bruger mellem 500-700kr på mad her hjemme og det er uden bleer

hej ja må være ærlig og sige at 300 kr bare var et gæt, da jeg faktisk aldrig sådan har kigget på priser når det gældte frugt.. har bare taget hvad der så lækkrest ud Så må lige se hen af vejen hvor meget jeg bruger og så skrive det op bagefter. Men kan se på mange af svarene at jeg nok gætter for højt... tak for dit svar

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

Vik skriver:

vi køber øko, så 300 for frugt er ikke så urealistisk, dog brug vi aldrig over 200 ( har altid min 4 slags frugt hver uge). Synes at morgenmad og vaske produkter er sat for højt. jeg plejer at købe neutral eller rema 1000 vaskemiddel på tilbud til 15. 

Til morgenmad få vi havre, boghvede, hirse eller risengrød eller rugfras med mælk eller bolle med frugt/honning.

ja jeg plejer også at have omkring 3 til 4 forskellige frugt pr uge.. men dog ikke øko må lige ha set på morgenmaden, da næsten alle har sagt at jeg har sat den for høj .. tak for dit svar

Anmeld

26. oktober 2013

B&J

Anonym skriver:

hej ja må være ærlig og sige at 300 kr bare var et gæt, da jeg faktisk aldrig sådan har kigget på priser når det gældte frugt.. har bare taget hvad der så lækkrest ud Så må lige se hen af vejen hvor meget jeg bruger og så skrive det op bagefter. Men kan se på mange af svarene at jeg nok gætter for højt... tak for dit svar

det tror jeg bestemt du gør men ja når du ikke ved det er det jo også bare svært og ligge mad pland osv det er svært i starten

i skal nok klare det

Anmeld

26. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Frugt og grønt er ikke så dyrt hvis du holder øje med tilbud. men kommer selvfølgelig også an på hvormange i er?

Men det jeg studsede over er 400kr til morgenmadsprodukter. Hvad spiser I til morgenmad?

Anmeld

26. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

ja jeg må sige at 300 kr bare var et gæt, for har aldrig lagt mærke til hvor meget jeg gir ud på frugt, selvom jeg spiser meget... Men det må jeg jo se når jeg kommer i gang med at få styr på det og kigger på priser... tak for dine råd og svar

Man giver ca. 2 kr for et stykke frugt..
Så 300 kr rækker til 150 stykker frugt, det er vist en smule mere end hvad de fleste familier spiser om ugen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.