Kage uden mælk, sukker og frugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2013

TbCp

ano14316 skriver:

det var da pudsigt, der er mere sukker i banan, end i fersken, æble og pære f.eks. men måske er det fordi at banan har en gunstig virkning på maven og er meget mættende.
hvis i har OK til banan, så prøv at finde nogen banankage opskrifter der lever op til de andre krav.

Ja... jeg tjekkede også selv sådan en "frugtsukker-tabel" for nylig og kunne se der var noget mere i banan end de andre. Men jeg tror det er som du skriver. Vi kan i hvert fald se at han ikke får ligeså tynd mave efter en banan som efter anden frugt.
en det er stadig begrænsede mængder han får det og det vil det jo også være med kage... han skal jo ikke, som 2 årig, sidde og guffe en hel bradepandekage i sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

TbCp

ano14316 skriver:

der er faktisk mere sukker i græskar end i nogen som helst frugter..
Det er nok rigtig svært at lave noget sødt uden at bruge noget der søder..

Jeg ville undersøge mulighederne for at bruge stevia.

Nu har jeg lige søgt lidt og udfra denne artikel http://www.netspiren.dk/info/Sukker-Soedestoffer-4 27l1.aspx burde stevia være en alternativ der ikke hæver væske ud, da det ikke indeholder kulhydrater og er 0 i det glykæmiske indeks. altså forstår jeg det sådan at det ikke indeholder de samme forbindelser som saccarose,glukose, fruktose og laktose. og som er er dem der suger vand.
Men jeg vil ikke hænges 100% op på det.. det er længe siden jeg har studeret...

Tak Det vil jeg lige kigge på, det er virkelig svært at finde rundt i det hele synes jeg.
Mælken har vi ikke haft i hans kost i et års tid nu, så det har vi vænnet os til og har fundet andre muligheder. Men den frugt- og sukkerfrie kost har vi kun kørt med et par måneder, så det er stadig ret nyt.

Anmeld

24. oktober 2013

M&F&C

Hmmm... jeg tænker en alternativ gullerods eller squash kage? Smurt med noget frisk ost blandet med noget.

Hvad med bær?

Tilføjelse: så lige han ikke må få mælkeprodukter....

Anmeld

24. oktober 2013

Team Putte

TbCp skriver:

Det har vi ikke prøvet endnu.

okay så er det ikke nemt

Anmeld

24. oktober 2013

modesty

TbCp skriver:

Jeg har fundet denne opskrift  http://www.maelkeallergi.dk/wp-content/uploads/2013/10/Græskarkage-uden-mælk-gluten-og-sukker.pdf som muligvis kunne bruges.... Men er det muligt at få fat i græskar i dec. eller kan jeg gøre noget med de græskar der er nu og så gemme "kødet" til det skal bruges?

Der er meget sukker i dadler.

Jeg ville helt klart undersøge mulighederne for stevia. 

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

M&F skriver:

Hmmm... jeg tænker en alternativ gullerods eller squash kage? Smurt med noget frisk ost blandet med noget.

Hvad med bær?

Tilføjelse: så lige han ikke må få mælkeprodukter....

Ingen mælk og ingen frugt :-S

Men man kunne måske godt finde på noget gulerods/squashkage - evt. med lidt hakkede nødder..

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

modesty skriver:

Der er meget sukker i dadler.

Jeg ville helt klart undersøge mulighederne for stevia. 

Ja det fandt jeg også lige ud af :-S

Jeg tror jeg vil smutte forbi apoteket eller en helsekostforretning en af dagene og høre dem om de ved noget omkring stevia og børn/mavebøvl

Anmeld

24. oktober 2013

Muffin_girl

Ka+Ma=Be skriver:

Som jeg skrev til Tina, så bager jeg på gefühlen men jeg kan lige prøve at få skrevet en opskrift ned  

opskriften på muffins er her: muffins

Takker !  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.