Kage uden mælk, sukker og frugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.808 visninger
27 svar
1 synes godt om
24. oktober 2013

TbCp

Det er måske et skud i tågen, men jeg prøver alligevel.

Min søn bliver 2 til december og i vælger at lave brunchfødselsdag, da det minimere mængden af søde ting vi skal servere.

Min søn tåler nemlig ikke sukker, frugt (frugtsukker) og mælk.

Jeg vil dog rigtig gerne have bare en enkelt kage, men hvad pokker skal jeg lave? Mælken kan som regel erstattes af andet, så det er ikke det store problem, men sukker og frugt... Det er virkelig svært at finde en kage uden noget af det i.

Så nu håber jeg at der sidder nogle derude som har en super god ide eller en rigtig god opskrift på en kage jeg kan lave.

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Ka+Ma=Be

Gælder det alt glucose og frugtose? 

Prøv eventuelt at bage med mandelmel  (almindeligt eller fedtreduceret som suger godt) og kokosmel/kokosfibre. Produkter som HUSK og arrowroot kan hjælpe med at holde sammen på det hele. Og så masser af æg  

Der findes en rigtig god Facebook gruppe med inspiration til kager uden mel og mælk, det kunne være du kunne finde noget der eller ændre lidt i nogle opskrifter så det passer til din søns behov.

Hvis du sender dit navn kan jeg invitere dig til gruppen

Anmeld

24. oktober 2013

Hullabullabulla

TbCp skriver:

Det er måske et skud i tågen, men jeg prøver alligevel.

Min søn bliver 2 til december og i vælger at lave brunchfødselsdag, da det minimere mængden af søde ting vi skal servere.

Min søn tåler nemlig ikke sukker, frugt (frugtsukker) og mælk.

Jeg vil dog rigtig gerne have bare en enkelt kage, men hvad pokker skal jeg lave? Mælken kan som regel erstattes af andet, så det er ikke det store problem, men sukker og frugt... Det er virkelig svært at finde en kage uden noget af det i.

Så nu håber jeg at der sidder nogle derude som har en super god ide eller en rigtig god opskrift på en kage jeg kan lave.

på forhånd tak

Har ikke lige nogen opskrift, men måske kunne du erstatte sukkeret med stevia ? Og evt lave en form for nøddekage så frugt er unødvendigt?

Anmeld

24. oktober 2013

Ka+Ma=Be

Hov forresten.  Til min søns fødselsdag lavede jeg en kage med en masse hakkede mandler, mandelmel, kokosfibre, æg, vaniliepulver (ikke at forveksle med vaniliesukker), hævemiddel, kakao og kanel. Der var ikke noget sukker i og den smagte fantastisk. Jeg smurte den med philadelphia rørt op med citron (og honning - men tænker at det kan udelades)

Jeg har også en god opskrift på muffins jeg lige kan finde frem.

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

Ka+Ma=Be skriver:

Gælder det alt glucose og frugtose? 

Prøv eventuelt at bage med mandelmel  (almindeligt eller fedtreduceret som suger godt) og kokosmel/kokosfibre. Produkter som HUSK og arrowroot kan hjælpe med at holde sammen på det hele. Og så masser af æg  

Der findes en rigtig god Facebook gruppe med inspiration til kager uden mel og mælk, det kunne være du kunne finde noget der eller ændre lidt i nogle opskrifter så det passer til din søns behov.

Hvis du sender dit navn kan jeg invitere dig til gruppen

Det er meget nyt for os at vi skal undgå sukker, så jeg er faktisk ikke klar over om det også gælder de ting du skriver.

Grunden er at han har korttarmssyndrom og sukkeret trækker væske ud af tarmen, så han får diarre og bliver meget let dehydreret.

der er flere af de ingredienser du skriver som jeg slet ikke kender så dem vil jeg undersøge lidt nærmere. 

Kan jeg selv finde gruppen på facebook? Ellers må du meget gerne tilføje mig, jeg hedder Tina Blum Rasmussen

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

Britt88 skriver:

Har ikke lige nogen opskrift, men måske kunne du erstatte sukkeret med stevia ? Og evt lave en form for nøddekage så frugt er unødvendigt?

Jeg har overvejet stevia, men ved bare ikke hvordan min søns mave reagerer på det :-S

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

Ka+Ma=Be skriver:

Hov forresten.  Til min søns fødselsdag lavede jeg en kage med en masse hakkede mandler, mandelmel, kokosfibre, æg, vaniliepulver (ikke at forveksle med vaniliesukker), hævemiddel, kakao og kanel. Der var ikke noget sukker i og den smagte fantastisk. Jeg smurte den med philadelphia rørt op med citron (og honning - men tænker at det kan udelades)

Jeg vil rigtig gerne bede om opskrifterne

Anmeld

24. oktober 2013

Muffin_girl

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg vil gerne have begge opskrifter  

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

Jeg har fundet denne opskrift  http://www.maelkeallergi.dk/wp-content/uploads/2013/10/Græskarkage-uden-mælk-gluten-og-sukker.pdf som muligvis kunne bruges.... Men er det muligt at få fat i græskar i dec. eller kan jeg gøre noget med de græskar der er nu og så gemme "kødet" til det skal bruges?

Anmeld

24. oktober 2013

Muffin_girl

TbCp skriver:

Jeg har fundet denne opskrift  http://www.maelkeallergi.dk/wp-content/uploads/2013/10/Græskarkage-uden-mælk-gluten-og-sukker.pdf som muligvis kunne bruges.... Men er det muligt at få fat i græskar i dec. eller kan jeg gøre noget med de græskar der er nu og så gemme "kødet" til det skal bruges?

Græskar kan sagtens fryses Hvis man bare gør det rent, og fryser det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.