Kage uden mælk, sukker og frugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2013

TbCp

Aalborg_Pigen skriver:

Græskar kan sagtens fryses Hvis man bare gør det rent, og fryser det  

Fedt!

og så tænker jeg lige... Er det en frugt? Og i så fald, hvor meget frugtsukker er der i?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Muffin_girl

TbCp skriver:

Fedt!

og så tænker jeg lige... Er det en frugt? Og i så fald, hvor meget frugtsukker er der i?! 

Nej en grøntsag

Men har fundet den her side:
http://www.sundfo.dk/glykaemisk_indeks/gi_tabel/

Jeg har bare ikke forstand på det .. Altså så avanceret i hvert fald.. 

Men der vil jo være naturlig sukker i frugter, og som jeg læser det kan det også være i grøntsager.. Hmmm... 

Anmeld

24. oktober 2013

Ka+Ma=Be

TbCp skriver:

Det er meget nyt for os at vi skal undgå sukker, så jeg er faktisk ikke klar over om det også gælder de ting du skriver.

Grunden er at han har korttarmssyndrom og sukkeret trækker væske ud af tarmen, så han får diarre og bliver meget let dehydreret.

der er flere af de ingredienser du skriver som jeg slet ikke kender så dem vil jeg undersøge lidt nærmere. 

Kan jeg selv finde gruppen på facebook? Ellers må du meget gerne tilføje mig, jeg hedder Tina Blum Rasmussen

Kan åbenbart ikke tilføje dig men gruppen hedder Paleo not.0 - desserter og sweets i sundere visioner. Rigtig god inspirationskilde. 

Med det du fortæller, kunne jeg forestille mig at det er alt - så det heller ikke vil være muligt at søde med honning, dadler eller bananer. 

Du kan finde nogle af de omtalte produkter i helseforretninger eller på nettet. Bl.a. på viivaa.dk (hvor du får 10% med koden: paleonot)

Jeg bager meget på gefühlen men kan prøve at skrive nogle ca mål

opskriften på muffins var desværre med banan og honning   http://minpaleoverden.blogspot.dk/2013/08/muffins-basisopskrift.html?m=1

Anmeld

24. oktober 2013

Ka+Ma=Be

Aalborg_Pigen skriver:

Jeg vil gerne have begge opskrifter  

Som jeg skrev til Tina, så bager jeg på gefühlen men jeg kan lige prøve at få skrevet en opskrift ned  

opskriften på muffins er her: muffins

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

Ka+Ma=Be skriver:

Kan åbenbart ikke tilføje dig men gruppen hedder Paleo not.0 - desserter og sweets i sundere visioner. Rigtig god inspirationskilde. 

Med det du fortæller, kunne jeg forestille mig at det er alt - så det heller ikke vil være muligt at søde med honning, dadler eller bananer. 

Du kan finde nogle af de omtalte produkter i helseforretninger eller på nettet. Bl.a. på viivaa.dk (hvor du får 10% med koden: paleonot)

Jeg bager meget på gefühlen men kan prøve at skrive nogle ca mål

opskriften på muffins var desværre med banan og honning   http://minpaleoverden.blogspot.dk/2013/08/muffins-basisopskrift.html?m=1

Banan har vi fået ok til i mindre mængder, da det ikke skulle være så meget frugtsukker i

Anmeld

24. oktober 2013

Ka+Ma=Be

Banan har vi fået ok til i mindre mængder, da det ikke skulle være så meget frugtsukker i

Det gør det en smule nemmere i forhold til sødning  

Anmeld

24. oktober 2013

Team Putte

TbCp skriver:

Det er måske et skud i tågen, men jeg prøver alligevel.

Min søn bliver 2 til december og i vælger at lave brunchfødselsdag, da det minimere mængden af søde ting vi skal servere.

Min søn tåler nemlig ikke sukker, frugt (frugtsukker) og mælk.

Jeg vil dog rigtig gerne have bare en enkelt kage, men hvad pokker skal jeg lave? Mælken kan som regel erstattes af andet, så det er ikke det store problem, men sukker og frugt... Det er virkelig svært at finde en kage uden noget af det i.

Så nu håber jeg at der sidder nogle derude som har en super god ide eller en rigtig god opskrift på en kage jeg kan lave.

på forhånd tak

Kan han tåle sukkererstatninger?

Anmeld

24. oktober 2013

ano14316

TbCp skriver:

Fedt!

der er faktisk mere sukker i græskar end i nogen som helst frugter..
Det er nok rigtig svært at lave noget sødt uden at bruge noget der søder..

Jeg ville undersøge mulighederne for at bruge stevia.

Nu har jeg lige søgt lidt og udfra denne artikel http://www.netspiren.dk/info/Sukker-Soedestoffer-4 27l1.aspx burde stevia være en alternativ der ikke hæver væske ud, da det ikke indeholder kulhydrater og er 0 i det glykæmiske indeks. altså forstår jeg det sådan at det ikke indeholder de samme forbindelser som saccarose,glukose, fruktose og laktose. og som er er dem der suger vand.
Men jeg vil ikke hænges 100% op på det.. det er længe siden jeg har studeret...

Anmeld

24. oktober 2013

ano14316

TbCp skriver:

det var da pudsigt, der er mere sukker i banan, end i fersken, æble og pære f.eks. men måske er det fordi at banan har en gunstig virkning på maven og er meget mættende.
hvis i har OK til banan, så prøv at finde nogen banankage opskrifter der lever op til de andre krav.

Anmeld

24. oktober 2013

TbCp

Team Putte skriver:

Kan han tåle sukkererstatninger?

Det har vi ikke prøvet endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.