Ved jeres børn hvem de er???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

ivfmarie

Ja, underligt spørgsmål, ikk....

Men... gang på gang når vi ser billeder og videoklip af famile og venner udbryder Malte stolt navnene på alle - men IKKE ham selv.. Jeg har faktisk ALDRIG hørt ham sige sit eget navn.
Han kan godt pege på sig selv når jeg spørger efter hvor Malte er, men ellers er der hvis ingen "kobling" mellem hans navn og ham selv oppe i hans hoved.

Han har heller ikke fattet pointen med et spejl... Men faktisk har jeg hørt engang, at de ofte er over to år, før de ved at det er dem selv de ser.

Er der andre der har gjort lignende observationer?

Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Kaufie

Ja, de er ikke egoistiske på dén måde endnu.....

William kan dog godt pege på billeder af sig selv og sige "Iiiiiaaaam" Men om han kan se det er ham selv, eller om han bare har fået at vide, at det er en dreng, der hedder William...... det ved jeg af gode grunde ikke.

Han elsker at kigge i spejet og lave ansigter - eller vende hovedet og eksperimentere med hvornmeget han skal dreje hovedet for at se sig selv - ja, det ser hyle-morsomt ud når han gør det. Så jeg tror godt han ved det er ham selv, der sidder d

Anmeld

23. juli 2009

Sweet1978

Ja Danielle ved godt hvem hun er, hun elsker billeder og kan pege og sige mange ting inkl. sig selv. Og den anden dag på vej op af trappen, stod hendes veninde Isa(bella) og ventede og da sagde hun stolt "Lelle" kommer, det er så godt som hun kan sige sit navn endnu, men vi har også valgt et svært et. Men det var tydeligt at hun mente sig selv og gav udtryk for jeg kommer op til dig.

Vi har ikke spejle i børnehøjde, så det ved jeg ikke.

Anmeld

23. juli 2009

Anja

Elias har helt styr på, hvem han er. Han har længe sagt sit eget navn og bruger det også meget fx "Elias´ tur" (til at prøve noget), "Elias´ værelse" (om sit værelse) osv.

Han kan også genkende sig selv på billeder og videoklip, og hvis man siger: "Hvad hedder du?" så svarer han "Elias"

Anmeld

23. juli 2009

birgittemarie

Det er garanteret noget pige-drenge noget så, for NMsen har også vidst, hvem hun selv var i et stkke tid.
Men hun har indtil for ganske nyligt kun kaldt sig selv for "dig."

Nu har hun så også fundet ud af at sige "mig" ind imellem og Nova, men jeg foretrækker nu stadig, når hun ser sig selv i spejlet eller på billeder og udbryder "Uuh, dig!"

Knus Birgitte, som synes, det er flot, at han kender navnene på alle familiemedlemmerne. Drenge er garanteret bare ikke så egocentrerede som piger...

Anmeld

23. juli 2009

Susan1978

om Emil ved hvem han er ved jeg ikke..

men hvis vi spørger ham hvad han hedder siger han "miil" og hvis han ser billeder /video af sig selv siger han også "miil" 

men mere har jeg ikke observeret om han ved hvem han selv er.

jeg havde besøg af en veninde i mandags og hendes søn Bertram som blev 2 i juni.. må virkelig være et klogt barn.. i hvert i forhold til Emil.. haha

men jeg siger jer han kunne snakke, han sammensatte sætninger på 10 ord og derover.  fx "mor jeg kan ikke lide denne her, den er sur" eller " mor du skal komme herop til mig og lege"  osv osv i den dur... jeg siger jer at jeg var alligevel måløs.  

Jeg synes jo at Emil er langt fremme i sit sprog, men det er mest sætninger på 3-4 ord. Han har jo også en søster der knævrer derudaf..  modsat min nevø som kun kan sige enkelte ord og slet ikke noget i sætninger og han er også fra juni og ene barn som ham Bertram.. nå men det jeg ville frem til var at jeg er sikker på han var helt sikker på hvem han selv var.. 

sorry det var lige en historie om en helt 3 person..   Den med spejlet ved jeg faktisk ikke Marie.. vi har vist aldrig prøvet at spørge Emil om han ved hvem der er derinde..

Anmeld

23. juli 2009

Mie A

Simon har aldrig sagt Simon - Han siger Lærke - Ea - mor - far osv. men aldrig Simon. Han siger mig eller min og peger på sig selv.
Jeg ved faktisk ikke om han forstår, at det er ham selv han kan se i et spejl.

Anmeld

23. juli 2009

linemus

Det er først nu her, at Signe og Nanna er begyndt at ramme rigtigt, når vi kigger billeder eller i spejlet. Ellers har de altid sagt den andens navn, for hvem skulle det ellers være 

Jeg hørte en dag, vi var på stranden, hvor Signe havde mødt en pige, der spurgte hvad hun hed: Signe! sagde hun hørt og pegede på sig selv. Det var jeg ret imponeret over.

Anmeld

23. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Caroline har i et par uger omtalt sig selv som Lina - altså Linas baby (dukke), Lina sove osv. Så tror hun har ok styr på den del.

Til gengæld kokser hun stadig rundt i dig/du/din og mig/jeg/min. Dig/du/din bruger hun om sig selv - hvilket gør tingene en anelse forvirrende en gang i mellem

Anmeld

23. juli 2009

Tynen

Stella eeeeeeelsker bare at se sig selv i spejlet og sidder gerne og laver Arto-mund og tager sig til håret

Men billeder tror jeg ikke hun fatter så meget af?!
Hun reagerer faktisk slet ikke på at se sig selv og har heller aldrig sagt sit eget navn

Så her er det lidt et blandet svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.