Hvad spiser i til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

Muffin_girl

Havanagila skriver:

Uhm glæder mig så meget til jul

Flæskesteg
And
Medisterpølse
Rødkål
Hvide kartofler
Brune kartofler
Franske kartofler (chips)
Og en lækker brun sovs

Ris ala mande til dessert

OGSÅ MIG !!!

Og glæder mig bare så meget til maden, hyggen og det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Muffin_girl

lucas<3 skriver:

Vi plejer og gå And. Men i år skal vi ha kalkun min mor og hendes kæreste har haft hjemme. Og så medister til hendes svigerfar, og brunede kartofler , alm kartofler, sovs, chips og rødkål og det aller vigtiste ris a la manda

Mums kalkun er godt !

Ja ris ala mande er prikken over iet !  

Anmeld

16. oktober 2013

BabyDrømme23

Laulund87 skriver:

And, steg, brun sovs, alm kartofler, brune kartofler, rødkål og chips

Risalamande med kirsebærsovs

det er lige det samme som jeg plejer spise mmm

Anmeld

16. oktober 2013

Ciss

Hos mine forældrer er det altid storfamiliejul, og der er det både gås og flæskesteg med god rødvin til, og så risalamnde til dessert.

I min svigerfamilie er der flæskesteg - og rød sodavand. De drikker af forskellige grunde ikke alkohol, men lige den røde sodavand har jeg lidt vanskeligt ved at vænne mig til.

Siden vi bor meget langt fra mine forældrer og min mand sjældent har mere end to dages fri i forbindelse med julen fejrer vi den stort set hjemme hos os selv, og de fleste år er mine svigerforældrer og nogle gange min svigerinde med kæreste hos os også. Så da er der bare flæskesteg. Jeg har foreslået gås, men min svigermor hævder, at hun er allergisk mod kød af fugl, så det går ikke. (Kan man være det? Jeg ville absolut respektere det, hvis hun sagde, hun ikke brød sig om at spise fugl. Jeg synes bare, det med allergien lyder lidt mærkeligt.) Når vi bare er alene til jul, er en gås jo alt for meget til bare os fire, men det kan jo være, at jeg et år kan få manden overtalt til en and...... Utroligt, hvad juletraditionerne betyder.

Anmeld

16. oktober 2013

bøllen

Aalborg_Pigen skriver:

Som skrevet.

Hvad får i at spise juleaften?  

Hele svineriet 

Elsker ANDESTEG . Så her står den på andesteg, kartofler , brune kartofler , rødkål , sovs , franske kartofler & risalamande til dessert ( springer jeg dog over )

Anmeld

16. oktober 2013

Anne Larsen

Det plejer at være and, medister brun sovs osv. men i år vil jeg prøve med noget lidt mere paleo-inspireret. Sig endelig til hvis I har gode forslag til lækre opskrifter

Anmeld

16. oktober 2013

Ellie79

Aalborg_Pigen skriver:

Som skrevet.

Her spiser vi gås proppet med alt lækkert, æbler, mørbrad, appelsiner og svesker. Så får vi hvide kartofler, brune kartofler, lækker sovs, hjemmelavet rødkål, asier og chips. Vi drikker skønne specialøl til og til dessert får vi ris alamande med kirsebærsovs og dessertvin. 

Glæder mig allerede 

Anmeld

16. oktober 2013

Babiesontheway

Aalborg_Pigen skriver:

Som skrevet.

Vi får, hvide + brune kartofler, and, flæskesteg, rødkål, asier og den bedste sovs i verden som min storebror laver (han er kok ) sikkert også mere jeg ikke lige kan komme i tanke om ;-)

Anmeld

16. oktober 2013

Muffin_girl

Ciss skriver:

Hos mine forældrer er det altid storfamiliejul, og der er det både gås og flæskesteg med god rødvin til, og så risalamnde til dessert.

I min svigerfamilie er der flæskesteg - og rød sodavand. De drikker af forskellige grunde ikke alkohol, men lige den røde sodavand har jeg lidt vanskeligt ved at vænne mig til.

Siden vi bor meget langt fra mine forældrer og min mand sjældent har mere end to dages fri i forbindelse med julen fejrer vi den stort set hjemme hos os selv, og de fleste år er mine svigerforældrer og nogle gange min svigerinde med kæreste hos os også. Så da er der bare flæskesteg. Jeg har foreslået gås, men min svigermor hævder, at hun er allergisk mod kød af fugl, så det går ikke. (Kan man være det? Jeg ville absolut respektere det, hvis hun sagde, hun ikke brød sig om at spise fugl. Jeg synes bare, det med allergien lyder lidt mærkeligt.) Når vi bare er alene til jul, er en gås jo alt for meget til bare os fire, men det kan jo være, at jeg et år kan få manden overtalt til en and...... Utroligt, hvad juletraditionerne betyder.

Rød sodavand ?! 

Kan du ikke få noget andet ?  

Hmm.. allergisk på den måde tror jeg ikke, men man kan sagtens være allergisk over for fjerkræ`? men hun kan da bare sige hvis hun ikke kan lide det i stedet for?

Jaaa sådanne traditioner betyder bare meget . 

Anmeld

16. oktober 2013

Muffin_girl

AnjaB skriver:

Her spiser vi gås proppet med alt lækkert, æbler, mørbrad, appelsiner og svesker. Så får vi hvide kartofler, brune kartofler, lækker sovs, hjemmelavet rødkål, asier og chips. Vi drikker skønne specialøl til og til dessert får vi ris alamande med kirsebærsovs og dessertvin. 

Glæder mig allerede 

måååååååmmmmmmmmmmssss...  

Ja jeg glæder mig også.. HELT VILDT!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.