Anonym skriver:
Jeg har siden jeg var teenager sagt at jeg ALDRIG skulle giftes. Jeg er skilsmissebarn, og min far giftede sig igen. Han blev også skilt igen, og var parat til at gå op af kirkegulvet en gang til med den, dengang nye kæreste (hun smuttede heldigvis) min mor har mange forliste forhold bag sig efter skilsmissen fra min far. Hvorfor skulle jeg tro på et dumt stykke papir.
Nå, jeg har senere ændret det til, at skulle jeg giftes, så blev det top hemmeligt på vielseskontoret, 1/2 time, og når vi kommer ud er alt stadig det samme. Ingen hvid kjole, ingen Gud, igen gaver, ingen fest, intet selskab, INTET.
Vi snakkede om at tage på vielseskontoret, vi elsker hinanden, men behøver virkelig ikke papir på det. Vi har hus, bil, og barn. VI SIKRE BARE HINANDEN BEDST VED EN VIELSE. Fint, vi kaster os ud i det, får bestilt en tid, får aftalt med 2 personer at de skal være vidner, de er de eneste der ved noget, og vores barn skal med. Manden ønsker at fjerne sit mellemnavn, og det kræver en dåbsattest. Vi skal ingen papir bruge på en vielse, men på hans navneændring skal vi bruge dåbsattesten. Selvfølgelig ligger den hjemme ved hans forældre. han snakker med sin mor, mange gange hører jeg hende spørge hvad han skal bruge den til, og hver gang svarer han 'til formaliteter' til sidst svarer han at hun da godt ved hvad den skal bruges til. Pludselig kender hun alt til tid, dato, og sted. OG HUN VIL DUKKE OP........
Det eneste jeg ønskede mig var en vielse i total stilhed, ingen vidner end de 2 vi har valgt, ingen ved noget, ingen fest. En fredag som var ligesom alle andre fredage. Vores barn ville sidde og se disney sjov, spise sit snolder, og vi ville stadig bare "være kærester".
1 1/2 døgn brugte jeg på at tude, den vielse jeg drømte om forsvandt, og jeg ønskede at aflyse. Jeg fik kolde fødder, der var bare for mange forventninger. Skulle svigermor med?, hvad ville min familie så sige?, ville jeg selv have svigermor med?, ville jeg have en vielse med en masse mennesker?, ville jeg ønske den opmærksomhed? NEJ.
JEG ØNSKER EN VIELSE I TOTAL RO.
Snakker med manden, snakker med svigerindens som er det ene vidne, vi lægger en plan.
Og lige nu har jeg trukket "STOP kortet" for svigermor. Hun blander sig bare for meget, og ønsker at styre for meget. Hvorfor ikke bare acceptere at hendes søn siger 'til formaliteter' første gang, istedet for at blive ved. Måske der var en grund til hun intet skulle vide.
Hvad jeg ville med det her indlæg?? Åhh, det ved jeg ikke. Men trænkte bare til at få luft for den sidste uges frustrationer....
Og ja, måske jeg er en kælling af en svigerdatter som ikke ønsker svigermor med til hendes egen søns vielse, men er det ikke vores valg?? Og manden valgte at støtte mig i beslutningen. Han vidste ikke hvor vigtigt det var for mig det blev holdt hemmeligt, men på den måde kan jeg ligge lidt afstand til det stykke papir som snart binder os som mand og kone, og forhåbentlig ikke fucke det op som min familie kan.....
Hvis du nåede til slutningen her, så har du tygget dig igennem de sidste mange dages spekulationer jeg har gået med.
Og min identitet er tophemmelig hvis du gætter hvem jeg er
Nøj hvor var jeg blevet trist over jeg og min partner ikke kunne vælge at gøre som vi ville på vores dag ..
Jeg er selv af den holdning netop af samme årsager som dig med dine forældre , at hvis jeg en dag skal giftes , så bliver det min mand, vores børn og mig .. Og så nok på en ferie til udlandet så jeg ved andre ikke blander sig og vi har vores ferie som et rart minde