hund og baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

Kvist skriver:

Vi havde også hund før vi fik vores søn.. En stor schæfer som aldrig lå stille, så var også noget nervøs da vi kom hjem med en baby..

Men vi har heller aldrig haft problemer.. Aiko fik lov og snuse da vi kom hjem.. I starten da Albert ikke kunne gå, var Aiko meget forsigtig omkring ham, meget tålmodig.. Da Albert så begyndte at gå, blev Aiko lidt mere tumlende, og det er som om han mener de nu 3 år senere er på samme "niveau".. 

Så vi holder et vågent øje med dem begge, for de udtænker de snedigste ting sammen.. Men er slet ikke i tvivl om de har enormt meget ud af hinanden, bedste venner.. 

Og så mener jeg jo at det er vigtigt at vokse op med dyr..

Det lyder og ser virklig ud til at de nyder hinanden, hvor er det dejligt at hører det kan gå så godt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Drengenes far tog håndklæder med fra hospitalet som drengene havde ligget i. De blev lagt i deres kurv. Da drengene kom hjem tre dage efter blev de behandlet som om de altid havde vlret en del a familien. Der blev stadigvæk gået lange ture, når drengene alligvel skulle sove. 

Det lyder som om af hvad jeg kan se flere skriver at det er en god ide det med at give hunden noget inden babyen kommer hjem og så lade hunden dufte til babyen når den kommer hjem, det er dejligt at hører hvad i og de andre har gjort så man får lidt ideer til hvad man selv skal gøre 

Anmeld

15. oktober 2013

Aabye

det lyder rigtig hyggeligt på den måde det fungere på hos jer og god ide det der med at tage noget af barnets tøj med hjem til hunden 

Det er nemlig bare rigtig hyggeligt.. 

Vi gjorde det samme med tøjet da nr to kom.. Så kendte hun nemlig hans lugt inden han kom ind af døren.. Vi gentog hele scenariet med nr 2.. Og det fungere bare hammer godt.. 

Og hunden passer lige så meget på nr 2 som hun gjorde med den første.. Selvom vores første helt sikkert er hendes soulmate..

Her er et billede af dem sammen i dag..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. oktober 2013

B&J

Anonym skriver:

vi har desværre ikke børn i familien så det ved vi desværre ikke :/ men der kommer snart en ny i familien så kan vi jo se det der 

ja nemlig. i har heller ikke mødt børn når i er ude at gå eller er det bare os der møder totalt mange børn når det er

Anmeld

15. oktober 2013

Pcokate

er anonym da vi endnu ikke er gravide, så familien skal ikke kunne søge på os før vi er det.

Jeg ville hører jer som havde hund inden i fik jeres første barn, hordan reagerede hunden? hvad gjorde i for at hunden ikke følte sig glemt eller var jaloux? og hvor lang tid gik der for hunden før den fik det godt med det?

Vi har en hund som tror den er vores lille baby, så frygter virklig dens reaktion når vi en gang bliver forældre og derfor søger jeg lidt råd til hvordan man kan gøre det lettest for alle parter.

Vores hund har også været/ er vores lille baby. Da jeg blev gravid, vidste hun det bare. Hun veikke fra min side (gerne tæt på maven). jeg blev dig gruelig syg så på den måde mistede hun allerede meget opmærksomhed under graviditeten. Om det var årsagen ved jeg ikke, men da sønnike kom hjem, snusede og slikkede hans hår og han var accepteret fra Day one (Vi har dog holdt fast i de lange gåture og nusningen og leg). Han er nu 5 og hunden 8 år og der har aldrig været noget. 

OBS vi kom hjem 3 timer efter fødslen så har ingen ide om det med tøjet virker, et fif vi nød godt af var at træne "gå tur med barnevogn" inden bebs kom

Anmeld

15. oktober 2013

Åse

Man kan også godt træne hunde til børn, de behøver heller ikke at kunne lide børn men de skal apcterere dem. har selv en Papillon på 11 mdr som ikke bryder sig om børn, jeg tager hende ofte med til min familie, jeg har en store bror med 2 dejlig friske unge drenge på 3 Og 8 og de få lov at give hende guffer, når jeg går tur og børn komme og vil klappe hende siger jeg, at de kan give hende guffer i steden for, på den måde vil hun komme til med tiden, at forbinde børn/baby med noget godt.
Det der med at sætte babyen ned med det samme til hunden når man kommer hjem fra hospitalet, er et af de ældste og bedste hunde råd i verden.

Anmeld

16. oktober 2013

kesuh

det var da dejligt at det gik på den måde jeg kunne heller ikke finde på at lade dem være alene.

Det er heller ikke for at bonke dig i hovedet med det :p

Det er bare tit mange som ikke tænker over det og glemmer det i farten

men held og lykke med det og håber ikke hunden bliver jaloux anlagt

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Det er nemlig bare rigtig hyggeligt.. 

Vi gjorde det samme med tøjet da nr to kom.. Så kendte hun nemlig hans lugt inden han kom ind af døren.. Vi gentog hele scenariet med nr 2.. Og det fungere bare hammer godt.. 

Og hunden passer lige så meget på nr 2 som hun gjorde med den første.. Selvom vores første helt sikkert er hendes soulmate..

Her er et billede af dem sammen i dag..

det er da dejligt at det er gået godt begge gange. Hvor ser de ud til at nyde hianden 

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja nemlig. i har heller ikke mødt børn når i er ude at gå eller er det bare os der møder totalt mange børn når det er

jo men de eneste der plejer at ville hilse på vores hund er nogle piger som altid ruller og vores hund er bange for rulleskøjter (alt der kan kører) så det tænker jeg at jeg ikke rigtigt kan sammenligne med 

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Vores hund har også været/ er vores lille baby. Da jeg blev gravid, vidste hun det bare. Hun veikke fra min side (gerne tæt på maven). jeg blev dig gruelig syg så på den måde mistede hun allerede meget opmærksomhed under graviditeten. Om det var årsagen ved jeg ikke, men da sønnike kom hjem, snusede og slikkede hans hår og han var accepteret fra Day one (Vi har dog holdt fast i de lange gåture og nusningen og leg). Han er nu 5 og hunden 8 år og der har aldrig været noget. 

OBS vi kom hjem 3 timer efter fødslen så har ingen ide om det med tøjet virker, et fif vi nød godt af var at træne "gå tur med barnevogn" inden bebs kom

det havde jeg også besluttet mig for at jeg ville, for vores hund har det med at gå efter snuden og ikke rigtig tænke over om han går ind foran folk og det bliver han jo nødtil at lærer inden der er en baby i barnevognen så det ikke går helt galt når der først er en baby i 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.