Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Omsorgsgiver skriver:
Det er ikke så lang tid siden at min kæreste har fået konstateret at han har en depression. Han er startet på medicin og han er blevet utrolig træt af det. Sover mere end hvad han plejer at gøre og der skal ikke meget til før han bliver træt.
Men synes det er rigtig svært det hele.... Jeg prøver at støtte ham så meget som muligt.
Men jeg søger personer der enten har haft eller har en depression eller personer der har prøvet at være pårørende til en depressiv kæreste.
Hvordan støtter man bedst muligt ens kæreste?
har slet ikke læst andres indlæg men ville gerne svare 
vær der hvis/når han åbner op omkring ting...
lav små opgaver til ham så han får en succesoplevelse hver dag med at han klarede en opgave og husk at rose hvis han laver noget på gen hånd I ikke havde aftalt også selvom det ikke er gjort som du plejer at gøre...
sørg for at I får snakket om hvor meget han selv føler han kan være med til tingene i hverdagen og så find en rytme hvor der bliver færrest mulige gnidninger for Jer begge...
pas på med at læsse af på ham selvom du er træt og føler du har brug for at puste ud... find veninder der kan støtte Jer i det næste stykke tid indtil han får fodfæstet tilbage igen...
det er superhårdt og det tager meget energi for jer begge...
husk han ikke valgt at få det dårligt selvom det nogen dage er fristende bare at råbe ad ham fordi han ikke fik lavet opvasken som I havde aftalt eller gået ned med skrald...
de dage hvor tingene ikke bliver gjort få snakket om jamen hvad skete der som gjorde at du ikke kunne få det gjort? forståelse fremfor bebrejdelse...
Du er velkommen til at skrive en PB eller tilføje mig på FB hvis du mangler nogen at snakke med 
Anmeld