At være pårørende til en der har en depression.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.312 visninger
28 svar
6 synes godt om
14. oktober 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Det er ikke så lang tid siden at min kæreste har fået konstateret at han har en depression. Han er startet på medicin og han er blevet utrolig træt af det. Sover mere end hvad han plejer at gøre og der skal ikke meget til før han bliver træt. 

Men synes det er rigtig svært det hele.... Jeg prøver at støtte ham så meget som muligt. 

Men jeg søger personer der enten har haft eller har en depression eller  personer der har prøvet at være pårørende til en depressiv kæreste. 

Hvordan støtter man bedst muligt ens kæreste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

MyLove E

Omsorgsgiver skriver:

Det er ikke så lang tid siden at min kæreste har fået konstateret at han har en depression. Han er startet på medicin og han er blevet utrolig træt af det. Sover mere end hvad han plejer at gøre og der skal ikke meget til før han bliver træt. 

Men synes det er rigtig svært det hele.... Jeg prøver at støtte ham så meget som muligt. 

Men jeg søger personer der enten har haft eller har en depression eller  personer der har prøvet at være pårørende til en depressiv kæreste. 

Hej. Du må meget gerne skrive til mig

Jeg blev indlagt på psyk sidste år med en depression og har været indlagt på dagshospitalet ind til for en mdr siden.

Jeg har stadig mange op og ned tur.

Det er svært at sige hvordan du støtter bedst, det kommer så meget an på depressionen og ham selv.
Hvis han har det ligesom jeg havde da jeg havde det sværest. Ja så ved man ikke kan selv hvad man har brug for.

Anmeld

14. oktober 2013

B&J

at være der for dem og forstå dem det kan være svært ind i mellem

feks. man kan komme til at knokler mere i hjemmet og de måske ikke laver så meget men de er trætte og orker ikke det er ikke fordi de ikke gider men det er bare svært...

men ja det er svært at have ekstra ting at slosse med oven i hovede håber din kæreste snart får det beder igen selv om det kan tage tid

Anmeld

14. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Tauf skriver:

Hej. Du må meget gerne skrive til mig

Jeg blev indlagt på psyk sidste år med en depression og har været indlagt på dagshospitalet ind til for en mdr siden.

Jeg har stadig mange op og ned tur.

Det er svært at sige hvordan du støtter bedst, det kommer så meget an på depressionen og ham selv.
Hvis han har det ligesom jeg havde da jeg havde det sværest. Ja så ved man ikke kan selv hvad man har brug for.

Tak for svar 

Min kæreste har også mange op og ned ture og der skal virkelig ikke meget til før han kommer i dårligt humør. Man kan virkelig mærke på ham når han er glad eller sur/ked af det. Derudover så kan han ikke overskue for mange ting på en gang og 1 aftale i ugen er nok for ham. Så skal han have fred og ro for resten af ugen.

Men vi har også været inde i en periode hvor vi har skændes meget og det gør det jo heller ikke nemmere 

Anmeld

14. oktober 2013

Morgensol

Du må gerne skrive til mig privat. min mand var nede med depression for 4 år siden, vi kom ud på den anden side, men det ligger altid og lurer.

Anmeld

14. oktober 2013

MyLove E

Omsorgsgiver skriver:

Tak for svar 

Min kæreste har også mange op og ned ture og der skal virkelig ikke meget til før han kommer i dårligt humør. Man kan virkelig mærke på ham når han er glad eller sur/ked af det. Derudover så kan han ikke overskue for mange ting på en gang og 1 aftale i ugen er nok for ham. Så skal han have fred og ro for resten af ugen.

Men vi har også været inde i en periode hvor vi har skændes meget og det gør det jo heller ikke nemmere 

Struktur struktur struktur! !!!!!!!

Jeg kan heller ikke holde til så meget af gangen.

Er vi noget om lørdagen sover jeg næsten i 2 dage

Det bliver bedre og bedre :-D

Anmeld

14. oktober 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Morgensol skriver:

Du må gerne skrive til mig privat. min mand var nede med depression for 4 år siden, vi kom ud på den anden side, men det ligger altid og lurer.

Har sendt dig en pb

Anmeld

14. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu ved jeg ikk hvor længe han har fået medicin, men hvis han lige er startet op så vil jeg sige "bare rolig". Antidepressiv har oftest først fuld virkning efter 3-4 uger det havde både min svigermors og min kærestes i hvertfald.

det kan være super svært at være støttende som kæreste, især når der også er børn. Man kan hurtigt føle det lidt tungt/uretfærdigt at man står med alt, og manden bare ligger der. 

Men, det bedste er nok at snakke om det hele, hvordan han har det og hvad der gør det værre/bedre osv. Og så er mange psykologers råd : motion. Så måske du skulle hjælpe ham ud og gå/cykle en lille tur hver dag. Enten alene eller sammen med dig.

Anmeld

14. oktober 2013

StudPsyk

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har en depression. Jeg forstår 100% at det er svært, men det du skal prøve at holde fast i er, at det er en sygdom på lige fod med en brækket arm, man kan bare ikke se den. Og den kræver endnu mere omsorg og forståelse end en brækket arm. Det er enormt vigtigt at være forstående og ikke bebrejdende, men der skal også være rum til du kan tale om det er hårdt for dig - så længe du ikke bebrejder hamEr der noget du vil spørge om siger du bare til.

Anmeld

14. oktober 2013

MorDk

Mig kan du også skrive privat til....

Min kæreste har depressioner on/off. Er på medicin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.