Prævention? jungle!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

hvis det skal være uden østrogen, så findes der kobberspiral, mini-piller, kondom, pessar og naturlig konceptiva, fx hvor man trækker sig ud inden sædafgang eller hvor man kun har sex i "sikre" perioder. Naturlig konceptiva skal man kun begynde med, hvis man godt kan overskue, at blive gravid, da det jo ikke er 100 % sikkert

Synes bare ikke rigtig at nogen af dem er "brugbare" da jeg er en klovn til at huske piller.. kobbberspiralen kender jeg en del der er blevet gravid med..

Og jeg ønsker bestemt ikke graviditet lige nu da vi har to børn under 2, og bare ikke har hverken økonomi eller overskud til en 3'er...

Måske man bare skal benytte sig af noget der indeholder hormoner
(sterilisation er udelukket da vi begge er unge og ikk 100 % kan udelukke en 3'er - men BESTEMT ikke nu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2013

baby012

Jeg bruger P-sprøjte 

og er godt tilfreds  

Anmeld

10. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar.. Jeg tror også jeg bliver nødt til at bide i det sure æble og "proppe" min krop med hormoner..

Jeg magter ihvertfald ikk det her med kondom, men p-piller bliver det under ingen omstændigheder da jeg er en klovn til at huske at tage piller..

Er det kobberspiral man hører så mange der bliver gravid med?..

Ja der er desværre ikke noget super alternativ...

Ja det er kobber en del oplever at blive gravid med.
Kobberspiralen virker ved at udskille kobber der gør at slimhinderne danner noget sejt slim som gør at ægge får svært ved at sætte sig fast.

Hormonen virker ved at holde slimhinderne tynde som de er ved mens så et æg ikke kan sætte sig fast, også derfor menstruationen mindskes da det er de fortykkede slimhinder man bløder ud..

P-piller og p-stav forhindre ægløsningen.
Og styrer derfor ens hormon niveau i hele systemet..

Anmeld

10. oktober 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Sagen er den at vi nu efter at have fået 2 fantastiske børn skal til at bruge en eller anden form for prævention.. Vi har aldrig benyttet os af andet end afbrudt samleje da vi fik at vide jeg nok ikk ku få børn (haha)
Jeg er ikk meget for at benytte mig af noget der indeholder østrogen, pessar er udelukket og har hørt SÅ meget dårligt om pstav/indsprøjtning..

Så hva siger i piger?.. nogen erfaringer eller noget jeg ikk har tænkt på?.. synes det virker umuligt at finde noget..

Jeg har p-ring.. SKIDE smart!

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Jeg bruger P-sprøjte 

og er godt tilfreds  

Vil du forklare lidt nærmere om hvad den gør, hvornår osv?.. Og hva er forskellen på den og p-stav?

Anmeld

10. oktober 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

Jeg har p-ring.. SKIDE smart!

Men skal den ikke op hver gang man skal dyrke sex?

Anmeld

10. oktober 2013

emschen09

Jeg har haft en hormonspiral, og har været super glad for den.
Har ikke haft problemer med vægt, sex osv. Og jeg pletblødte kun i et par dage efter at jeg havde fået den i.

Valgte kobberspiralen fra pga. at der var mulighed for at få kraftige menstruationer.

Hormonspiralen udskiller ikke østrogen med gestagen (det samme stof som i mini-piller).

Jeg havde en veneblodprop i 2006, men lægerne valgte i sammenråd at jeg gerne måtte få en hormonspiral, da det er minimalt hvad den udskiller af gestagen.

Jeg vil til en hver tid igen vælge en hormonspiral

Anmeld

10. oktober 2013

-Sigrid-

ano14316 skriver:

den frigiver godt nok hormon, men i meget mindre mængder end andre præparater, da den sidder lige der hvor de skal bruges. 
Jeg havde mange bivirkning af hormonerne i p-piller, men har ikke haft nogen som helst fra spiralen.

Det svare til 2 p-piller pr måned, og det frigives over hele døgnet i stedet for en gang om dagen, så ... 

Bare lige for at supplere dig ift hvad du skriver til TS
TS: Skal det være uden hormoner er der kondomer, sterillisering og kobberspiral, hvad jeg ved af

Anmeld

10. oktober 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Men skal den ikke op hver gang man skal dyrke sex?

nej... den sidder der i 3 uger - så tager du den ud, holder en uges pause og får mens og sætter en ny op i 3 uger osv osv

Anmeld

10. oktober 2013

ano14316

-Sigrid- skriver:

Det svare til 2 p-piller pr måned, og det frigives over hele døgnet i stedet for en gang om dagen, så ... 

Bare lige for at supplere dig ift hvad du skriver til TS
TS: Skal det være uden hormoner er der kondomer, sterillisering og kobberspiral, hvad jeg ved af

Tak... :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.