Anonym skriver:
Sagen er den at vi nu efter at have fået 2 fantastiske børn skal til at bruge en eller anden form for prævention.. Vi har aldrig benyttet os af andet end afbrudt samleje da vi fik at vide jeg nok ikk ku få børn (haha
)
Jeg er ikk meget for at benytte mig af noget der indeholder østrogen, pessar er udelukket og har hørt SÅ meget dårligt om pstav/indsprøjtning..
Så hva siger i piger?.. nogen erfaringer eller noget jeg ikk har tænkt på?.. synes det virker umuligt at finde noget..
Jeg har lige haft hormonspiral.
Den var jeg rigtig glad for. Man bemærker den ikke i dagligdagen, der er ikke noget man skal huske hver dag eller hver måned, den mindsker menstruationen og længden og hos nogen udebliver den helt.
Det største minus er nok at man kan plet bløde de første 3 mdr. Det gjorde jeg. men synes nu ikke det var så slemt.
den frigiver godt nok hormon, men i meget mindre mængder end andre præparater, da den sidder lige der hvor de skal bruges.
Jeg havde mange bivirkning af hormonerne i p-piller, men har ikke haft nogen som helst fra spiralen.
før den havde jeg en kobberspiral, netop for at undgå hormoner, men der blev jeg gravid efter 9 mdr, så den stolet jeg ikke helt på..
Anmeld