Prævention? jungle!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
25 svar
4 synes godt om
9. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi nu efter at have fået 2 fantastiske børn skal til at bruge en eller anden form for prævention.. Vi har aldrig benyttet os af andet end afbrudt samleje da vi fik at vide jeg nok ikk ku få børn (haha)
Jeg er ikk meget for at benytte mig af noget der indeholder østrogen, pessar er udelukket og har hørt SÅ meget dårligt om pstav/indsprøjtning..

Så hva siger i piger?.. nogen erfaringer eller noget jeg ikk har tænkt på?.. synes det virker umuligt at finde noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

Sagen er den at vi nu efter at have fået 2 fantastiske børn skal til at bruge en eller anden form for prævention.. Vi har aldrig benyttet os af andet end afbrudt samleje da vi fik at vide jeg nok ikk ku få børn (haha)
Jeg er ikk meget for at benytte mig af noget der indeholder østrogen, pessar er udelukket og har hørt SÅ meget dårligt om pstav/indsprøjtning..

Så hva siger i piger?.. nogen erfaringer eller noget jeg ikk har tænkt på?.. synes det virker umuligt at finde noget..

Jeg har lige haft hormonspiral.
Den var jeg rigtig glad for. Man bemærker den ikke i dagligdagen, der er ikke noget man skal huske hver dag eller hver måned, den mindsker menstruationen og længden og hos nogen udebliver den helt.

Det største minus er nok at man kan plet bløde de første 3 mdr. Det gjorde jeg. men synes nu ikke det var så slemt.

den frigiver godt nok hormon, men i meget mindre mængder end andre præparater, da den sidder lige der hvor de skal bruges.
Jeg havde mange bivirkning af hormonerne i p-piller, men har ikke haft nogen som helst fra spiralen.

før den havde jeg en kobberspiral, netop for at undgå hormoner, men der blev jeg gravid efter 9 mdr, så den stolet jeg ikke helt på..

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg har lige haft hormonspiral.
Den var jeg rigtig glad for. Man bemærker den ikke i dagligdagen, der er ikke noget man skal huske hver dag eller hver måned, den mindsker menstruationen og længden og hos nogen udebliver den helt.

Det største minus er nok at man kan plet bløde de første 3 mdr. Det gjorde jeg. men synes nu ikke det var så slemt.

den frigiver godt nok hormon, men i meget mindre mængder end andre præparater, da den sidder lige der hvor de skal bruges.
Jeg havde mange bivirkning af hormonerne i p-piller, men har ikke haft nogen som helst fra spiralen.

før den havde jeg en kobberspiral, netop for at undgå hormoner, men der blev jeg gravid efter 9 mdr, så den stolet jeg ikke helt på..

Tusind tak for dit svar.. Jeg tror også jeg bliver nødt til at bide i det sure æble og "proppe" min krop med hormoner..

Jeg magter ihvertfald ikk det her med kondom, men p-piller bliver det under ingen omstændigheder da jeg er en klovn til at huske at tage piller..

Er det kobberspiral man hører så mange der bliver gravid med?..

Anmeld

9. oktober 2013

stjernehimmel

har både haft homon og alm spiral... og fortrækker bestemt den alm... :-)

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

har både haft homon og alm spiral... og fortrækker bestemt den alm... :-)

Må jeg spørge hvorfor?,,

Anmeld

9. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvorfor?,,

Jeg havde mange gener af den med Homon... jeg fik den som forsøg, og da de troede den sad forkert fik jeg en ny.. det var det samme... så efter jeg fik min datter fik jeg en kobberspiral.... billigere og meget bedre.. mærker intet til den hverken smerte mæssigt, ved samleje eller mht vægt osv det gjorde jeg med den anden

Anmeld

9. oktober 2013

gokkelok

hvis det skal være uden østrogen, så findes der kobberspiral, mini-piller, kondom, pessar og naturlig konceptiva, fx hvor man trækker sig ud inden sædafgang eller hvor man kun har sex i "sikre" perioder. Naturlig konceptiva skal man kun begynde med, hvis man godt kan overskue, at blive gravid, da det jo ikke er 100 % sikkert

Anmeld

9. oktober 2013

CroQuis

Der findes vidst også sæddræbende glidecreme?

Men aner intet om hvor god en prævention det er 

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Jeg havde mange gener af den med Homon... jeg fik den som forsøg, og da de troede den sad forkert fik jeg en ny.. det var det samme... så efter jeg fik min datter fik jeg en kobberspiral.... billigere og meget bedre.. mærker intet til den hverken smerte mæssigt, ved samleje eller mht vægt osv det gjorde jeg med den anden

Okay.. Det er bare så svært synes jeg, da jeg netop er rædselsslagen for at få bivirkninger som vægtøgning, blodpropper osv..

Anmeld

9. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Okay.. Det er bare så svært synes jeg, da jeg netop er rædselsslagen for at få bivirkninger som vægtøgning, blodpropper osv..

det er lige præcis derfor jeg var meget glad for alm kobber spiral.... på p-pillen kom min vægt op over 100 kg, og blev gravid på dem.....

har været rigtig glad for min og når pb engangs lykkedes og bebs er kommet til verden skal jeg ha en igen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.