Hjælp til forskelsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

TNBC

asphodel skriver:

Jeg ville også sende gaverne retur med den begrundelse til familien at det gør begge børnene kede af det at kun det ene barn får.

Jeg har en onkel, der er cirka 7 år ældre end mig, og en søster der er cirka 4 år yngre. Da vi var små fik vi alle julegaver af min oldemor (onkels farmor), indtil hun begyndte kun at give ham gaver. På et tidspunkt var han stor nok til selv at sige, at han ikke ønskede gaver fra hende, hvis min søster og jeg ikke også fik.

Jeg ville ikke acceptere sådan opførsel. De ville pænt få gaverne retur, og så kan de så selv beslutte hvorvidt de vil behandle begge børn ordentligt eller ej. Det er et virkelig elendigt signal at sende til børnene, at lære dem at sådan opførsel er OK. Det hjælper ikke noget at gemme det væk under gulvtæppet, for børn ser alt og hører alt og tager den viden videre med sig i livet.

helt enig.. jeg kan huske en gang jeg var ude og rasle med mine nevøer(Den ældste har anden far), vi mødte så den ældstes far og kæreste, og de gav hundrede kroner til den store og ti eller sådan noget til den lille. da jeg fortalte det til deres mor blev hun ikke glad. han er måske ikke far til dem begge, men det var ikke i orden at dele det op på den måde.. (hans mor gør ingen forskel på dem, selvom at hun kun er farmor til den ældste.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.