Jeg har brug for lidt hjælp til at håndtere det dillema jeg/vi er havnet i..
Jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil opspores af familie.
Forhistorien er kort fortalt at min mand har en datter fra tidligere og sammen har vi et fælles barn.. Vi bor sammen og har gjort det i 5 år, bonus er her hver anden uge og vi har det godt i vores lille familie. Vi har altid forsøgt at gøre så lidt forskel som det var muligt, det gælder selvfølgelig også for min familie som på trods af at de kun har et barnebarn og oldebarn stadig tilgodeser min mands datter
Problemet består dog i at ca. 50 % af min mands familie ikke giver gaver til vores fælles barn til jul / fødselsdag.. De kommer kun med en gave til bonus - alle har været inviteret til fødselsdage men heller ikke der kommer de til vores fælles. Både min mandas datter og vores fælles er efterhånden blevet bevidste om denne forskel og spørger ind til det..
Jeg er selvfølgelig meget ked af det fordi at vi i vores lille familie altid har holdt ved at alle skulle behandles lige uanset hvem der var deres mor og far.
Min mand er konfliktssky og ved ikke hvordan han skal håndtere dette, men kan samtidig godt se at dette er et problem.. Hans forældre kan da også godt se at det er lidt træls, men mener at børn jo lærer at leve med sådan noget...
Jeg føler at jeg er nødt til at gøre noget, også for ikke at skabe splid mellem vores børn..
Anmeld