Hjælp til forskelsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2013

TNBC

Prinsesse2ben skriver:

Vi har det rigtig dårligt til den stores mor.. Der er dog hverken råberi eller andet..

Blot tavshed og manglende samarbejde.. Utrolig ærgerligt. 

Det er nok ingen vej udenom end som i beskriver, nemlig ikke at invitere dem.. Synes selvfølgelig bare at det er en træls løsning. 

Børnene har det fantastisk sammen og det skal der på ingen måde laves om på.. 

ja det er træls, men det er også kun for at lære dem lektien. og så kan det være at de finder ud af at de opfører sig som idioter, og måske ændre sig.
man må gøre hvad der er bedst for ens børn, og den opførsel og behandling af dem, er ikke godt for dem, for de er så store at lægger mærke til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hmm.... De har sikkert ikke til hensigt at være 'onde', men derfor kan det jo godt være et problem. Det er jo svært sådan noget, for det er problematisk at kræve fælles behandling altid. Men det lyder mere som om de egentlig har det godt med barnet. Så jeg ville fortælle dem, at i ville blive meget glade for hvis de kunne komme til de her fødselsdage. Da det betyder meget for jer, ikke mindst for barnet. Eventuelt spørge ind til hvad ræsonnement er bag ved deres beslutning. Det kan jo være deres ræsonnement er helt forkert. Det lyder ikke som om i har taget den store snak om det, så det ville jeg prøve først.

Helt ærligt, så synes jeg det er en dårlig løsning bare at lade være med at invitere dem med til noget. Det går jo også ud over børnene. Snak dog om det først. Det andet er lidt dramatisk

Anmeld

9. oktober 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

ja det er træls, men det er også kun for at lære dem lektien. og så kan det være at de finder ud af at de opfører sig som idioter, og måske ændre sig.
man må gøre hvad der er bedst for ens børn, og den opførsel og behandling af dem, er ikke godt for dem, for de er så store at lægger mærke til det.

Nej du har helt sikkert ret.. Min mand synes også det er den rette løsning.. 

Det er ikke så længe siden vi har haft fødselsdag for den lille.. Så der går noget tid før begge børn har fødselsdag igen..

Så må vi jo se med julen.. Vi holder aldrig jul sammen, men alligevel får den store kun pakker, det mener min mand ikke at vi kan ændre på da vi ikke kan tvinge folk til at lade være med at give pakker. 

Årh familie... 

Men tak for din respons.. Det er rart med andres øjne

Anmeld

9. oktober 2013

roenlund

Prinsesse2ben skriver:

Det er ikke så længe siden vi har haft fødselsdag for den lille.. Så der går noget tid før begge børn har fødselsdag igen..

Så må vi jo se med julen.. Vi holder aldrig jul sammen, men alligevel får den store kun pakker, det mener min mand ikke at vi kan ændre på da vi ikke kan tvinge folk til at lade være med at give pakker. 

Årh familie... 

Jeg synes faktisk godt man kan bede om ikke at få gaver, bare sige til dem at enten er det gaver til begge børn eller ingen da de er begyndt at stille spørgesmål ved hvorfor den lille ikke for...

Anmeld

9. oktober 2013

chael

Prinsesse2ben skriver:

Jeg har brug for lidt hjælp til at håndtere det dillema jeg/vi er havnet i..

Jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil opspores af familie. 

Forhistorien er kort fortalt at min mand har en datter fra tidligere og sammen har vi et fælles barn.. Vi bor sammen og har gjort det i 5 år, bonus er her hver anden uge og vi har det godt i vores lille familie. Vi har altid forsøgt at gøre så lidt forskel som det var muligt, det gælder selvfølgelig også for min familie som på trods af at de kun har et barnebarn og oldebarn stadig tilgodeser min mands datter  

Problemet består dog i at ca. 50 % af min mands familie ikke giver gaver til vores fælles barn til jul / fødselsdag.. De kommer kun med en gave til bonus - alle har været inviteret til fødselsdage men heller ikke der kommer de til vores fælles. Både min mandas datter og vores fælles er efterhånden blevet bevidste om denne forskel og spørger ind til det.. 

Jeg er selvfølgelig meget ked af det fordi at vi i vores lille familie altid har holdt ved at alle skulle behandles lige uanset hvem der var deres mor og far. 

Min mand er konfliktssky og ved ikke hvordan han skal håndtere dette, men kan samtidig godt se at dette er et problem.. Hans forældre kan da også godt se at det er lidt træls, men mener at børn jo lærer at leve med sådan noget...  Jeg føler at jeg er nødt til at gøre noget, også for ikke at skabe splid mellem vores børn.. 

Tak nej til gaver hvis der kun er til det ene barn...

Anmeld

9. oktober 2013

modesty

Prinsesse2ben skriver:

Årh familie... 

Jeg synes sagtens at I kan frabede jer pakker til den store hvis den lille ikke får.

Anmeld

9. oktober 2013

TNBC

Prinsesse2ben skriver:

Årh familie... 

nej.. hvis det ikke var fordi hun var så stor og nok regner med at få en gave, havde jeg måske sendt den retur. men en lille note.. for det er bare ikke en ok opførsel.. og det er ligemeget hvad grunden er. for jeres datter er ligeså meget familie, som den store.

Anmeld

9. oktober 2013

TNBC

Prinsesse2ben skriver:

Årh familie... 

nej ændrede mening. hvis der kommer en gave, send den tilbage, eller bare sig at I ikke modtager gaver til kun et barn. begge eller ingen.

Anmeld

12. oktober 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Har lige læst tråden igennem og vil mene at din mand og dig er med til at forskelsbehandle... I burde forlængst have sagt fra overfor familie.. 

I bør også fortælle familie at i ikke fremover vil være på gaverne til jul eller fødselsdage, hvis ikke det gælder BEGGE jeres børn. Det dur ikke med undskyldningen at i er konfliktsky..! 

Og slet ikke når børnene er klar over det.. Og jeg vil mene i skal gøre det før den lille forstå situationen.. Tænk hvad det vil få hende til at føle...

Her i huset har jeg også en bonus datter, som bor her til daglig og kun er på weekend hos hendes mor... Her blir der ikke gjort forskel på nogen af ungerne og det lægger mig meget på sinde... Hun skal vide at hun også er vigtigt.

Hvor imod hendes mor gør meget forskel efter hun er flyttet herover... Hun gjorde det os lidt inden... Og det gir hende en følelse af at hendes mor ikke elsker hende... De spørg hende aldrig, når de skal noget, for hun får jo rigeligt fra os... Og hun er forkælet, da hun får dobbelt... Den holdning er jo total hul i hovedet... Tror ikke moderen overhovedet har et begreb hvad det gør ved hende... Hun føler at hun ikke er vigtig i forhold til de andre søskende og at hun ikke hører til der mere... Hun er tit ked, når hun kommer hjem derfra... Også selvom det har været en god weekend... Vi kan desværre ikke samarbejde, for ellers havde jeg tager snakken med dem... De er på ingen måde dårlige mennesker, men de har bare en ide at skilsmisse børn har dobbelt af alt... Ferier gaver osv... Men ikke ser det tab, som de også går rundt med... Der er jo en masse negativt i det, som fællesbørn ikke har.. Og spørg man hende er hun jo egentlig ligeglad med gaver, ferier osv... Hun ville til enhver tid have hele pakken ligesom hendes søskende har....

Det er bare vigtig for mig, at man på ingen måde gør forskel på sine børn/ bonusbørn...! På et tidspunkt skaber det også et kløft mellem dem, hvis det ikke stoppes.... Og det ville være så ærgerligt, hvis man kan forhindre det....

Anmeld

12. oktober 2013

asphodel

Yurie skriver:

Jeg ville også sende gaverne retur med den begrundelse til familien at det gør begge børnene kede af det at kun det ene barn får.

Jeg har en onkel, der er cirka 7 år ældre end mig, og en søster der er cirka 4 år yngre. Da vi var små fik vi alle julegaver af min oldemor (onkels farmor), indtil hun begyndte kun at give ham gaver. På et tidspunkt var han stor nok til selv at sige, at han ikke ønskede gaver fra hende, hvis min søster og jeg ikke også fik.

Jeg ville ikke acceptere sådan opførsel. De ville pænt få gaverne retur, og så kan de så selv beslutte hvorvidt de vil behandle begge børn ordentligt eller ej. Det er et virkelig elendigt signal at sende til børnene, at lære dem at sådan opførsel er OK. Det hjælper ikke noget at gemme det væk under gulvtæppet, for børn ser alt og hører alt og tager den viden videre med sig i livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.