„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Har lige læst tråden igennem og vil mene at din mand og dig er med til at forskelsbehandle... I burde forlængst have sagt fra overfor familie..
I bør også fortælle familie at i ikke fremover vil være på gaverne til jul eller fødselsdage, hvis ikke det gælder BEGGE jeres børn. Det dur ikke med undskyldningen at i er konfliktsky..!
Og slet ikke når børnene er klar over det.. Og jeg vil mene i skal gøre det før den lille forstå situationen.. Tænk hvad det vil få hende til at føle...
Her i huset har jeg også en bonus datter, som bor her til daglig og kun er på weekend hos hendes mor... Her blir der ikke gjort forskel på nogen af ungerne og det lægger mig meget på sinde... Hun skal vide at hun også er vigtigt.
Hvor imod hendes mor gør meget forskel efter hun er flyttet herover... Hun gjorde det os lidt inden... Og det gir hende en følelse af at hendes mor ikke elsker hende... De spørg hende aldrig, når de skal noget, for hun får jo rigeligt fra os... Og hun er forkælet, da hun får dobbelt... Den holdning er jo total hul i hovedet... Tror ikke moderen overhovedet har et begreb hvad det gør ved hende... Hun føler at hun ikke er vigtig i forhold til de andre søskende og at hun ikke hører til der mere... Hun er tit ked, når hun kommer hjem derfra... Også selvom det har været en god weekend... Vi kan desværre ikke samarbejde, for ellers havde jeg tager snakken med dem... De er på ingen måde dårlige mennesker, men de har bare en ide at skilsmisse børn har dobbelt af alt... Ferier gaver osv... Men ikke ser det tab, som de også går rundt med... Der er jo en masse negativt i det, som fællesbørn ikke har.. Og spørg man hende er hun jo egentlig ligeglad med gaver, ferier osv... Hun ville til enhver tid have hele pakken ligesom hendes søskende har....
Det er bare vigtig for mig, at man på ingen måde gør forskel på sine børn/ bonusbørn...! På et tidspunkt skaber det også et kløft mellem dem, hvis det ikke stoppes.... Og det ville være så ærgerligt, hvis man kan forhindre det....
Anmeld