Baby der spiser ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Bell'star

Svenne skriver:

Sådan er det oftest i starten.
Jeg synes allerede efter et par måneder, at det blev lidt bedre. Han blev bedre til at tage mere ved hver amning i stedet for at klat-spise. Herefter ca. hver 3. time.

tak for svar, jeg krydser fingre for at det også går sådan herhjemme så..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Bell'star

modesty skriver:

Jeg tror aldrig der gik længere tid imellem. Altså, jeg skar jo ned på amningerne i takt med at han begyndte at få fast føde, men så længe jeg fuldammede (6 mdr.), var det cirka hver anden time.

Ok, jeg må bare vente og se hvad der sker så..  

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Bell'star skriver:

Ja, føler nemlig også at han hænger der hele tiden, og jeg kan jo ikke rigtig lade andre tage over er stykke tid, så man lige kan komme ovenpå igen..  

men de lange stræk om natten er nemlig højst på 3 timer, men det er selvfølglig også længe i forhold til om dagen, så det er nok derfor, ja..  

Hvor længe spiser han af gangen?

Og hyggesutter han eller har han VIRKELIG fat?

Anthon hyggesuttede i.. HOLD FAST.. minimum 45 minutter, hvis jeg stoppede inden, så blev han stjernetosset..

Også på den igen efter 1,5 time max.. HAn blev jo aldrig mæt fordi mælken ikke kom ordentlig ud, og jeg vidste ikke bedre..

Anmeld

8. oktober 2013

Bell'star

AnthonsMor skriver:

Hvor længe spiser han af gangen?

Og hyggesutter han eller har han VIRKELIG fat?

Anthon hyggesuttede i.. HOLD FAST.. minimum 45 minutter, hvis jeg stoppede inden, så blev han stjernetosset..

Også på den igen efter 1,5 time max.. HAn blev jo aldrig mæt fordi mælken ikke kom ordentlig ud, og jeg vidste ikke bedre..

Han spiser ca i 10- 15min og bliver så skiftet og tilbudt det andet bryst, hvilket han ofte tager imod i kort tid inden han ikke gider mere.. 

Så ca 30min fra start til slut og så omkring halvanden time til vi starter forfra igen.. Og på samme måde om natten, dog med mellem 2 og 3 fra et måltid slutter til næste starter..

Men ham har også haft en periode hvor han hyggespiste min 45min af gangen ligesom du har oplevet, det gik heldigvis Over igen.. 

Men jeg tænker at han bliver mæt ved hvert måltid, da han selv afviser brystet.. Så ved ike helt hvordan jeg evt. Skulle få ham til at spise mere ved hver måltid, da jeg jo ikke rigtig kan (eller vil) tvinge maden i ham..

Anmeld

8. oktober 2013

Victoria2013

Bell'star skriver:

Jeg har som overskriften lyder en 6 uger gammel søn, der gerne vil ammes temmelig ofte, synes jeg selv i hvert fald..

Stortset hele dagen går der sjældent mere enD 2 timer fra begyndelsen af et måltid til begyndelsen af det næste.. Om natten går der (heldigvis) de fleste nætter dog længere imellem at han vil spise.. 

ved ikke om det bare er mig, eller om dette ikke er lige lovlig ofte at spise? (når det er hele tiden, og altså ikke et af disse appetitspring) Han afviser selv brystet de fleste gange, hvis han ikke falder i søvn i stedet, men uanset hvad, skifter jeg ham så, og tilbyder så derefter det andet bryst, så tror ikke det er fordi han ikke bliver mæt.. Og han vokser også som han skal ifølge læge og sundhedsplejerske.

nogen der har erfaring med dette, og/eller gode råd til hvordan jeg evt. Får ham til at spise med bare lidt længere mellemrum? Eller bare kan fortælle mig om det er helt normalt, så jeg ikke skal gå og spekulere så meget over det mere?

sorry det blev list langt..

Har du prøvet at tælle hvor mange gange i døgnet han spiser?

For min datter hun spiste 10-12 gange (gerne 12) i døgnet de første omkring 10-12 uger af sit liv. Om dagen spiste hun vel en 5-6 af måltiderne, men om aftenen var det så en gang i timen. Dvs. fra ca. 16-17 tiden til hun gik i seng, spiste hun en gang i timen. Men det stoppede hun så med da hun var omkring de 12 uger og nu spiser hun gerne 7-8 gange i døgnet

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Bell'star skriver:

Han spiser ca i 10- 15min og bliver så skiftet og tilbudt det andet bryst, hvilket han ofte tager imod i kort tid inden han ikke gider mere.. 

Så ca 30min fra start til slut og så omkring halvanden time til vi starter forfra igen.. Og på samme måde om natten, dog med mellem 2 og 3 fra et måltid slutter til næste starter..

Men ham har også haft en periode hvor han hyggespiste min 45min af gangen ligesom du har oplevet, det gik heldigvis Over igen.. 

Men jeg tænker at han bliver mæt ved hvert måltid, da han selv afviser brystet.. Så ved ike helt hvordan jeg evt. Skulle få ham til at spise mere ved hver måltid, da jeg jo ikke rigtig kan (eller vil) tvinge maden i ham..

Du skal heller ikke tvinge ham..

Det kan være han ændre spisemønster, men det kan også være det fortsætter sådan til amningen stopper

Anmeld

9. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Bell'star skriver:

Har du prøvet at efter at have skiftet ham at lægge ham til ved det samme bryst igen?
Når han kun spiser 10 min, er det ikke sikkert, han kommer ind til den fede mælk, og derfor bliver han ikke helt mæt. Prøv evt at ae hans kind, når han er ved at falde i søvn, for det får gang i sutterefleksen.

Min søn spiste i starten ca 20-30 med tre timer mellem begyndelsen på hvert måltid døgnet rundt. Det gjorde han de første 7-8 måneder, dog blev længden på amningen kortere, men lige så hyppigt.

Anmeld

9. oktober 2013

Bell'star

Victoria2013 skriver:

Har du prøvet at tælle hvor mange gange i døgnet han spiser?

For min datter hun spiste 10-12 gange (gerne 12) i døgnet de første omkring 10-12 uger af sit liv. Om dagen spiste hun vel en 5-6 af måltiderne, men om aftenen var det så en gang i timen. Dvs. fra ca. 16-17 tiden til hun gik i seng, spiste hun en gang i timen. Men det stoppede hun så med da hun var omkring de 12 uger og nu spiser hun gerne 7-8 gange i døgnet

Jeg er lige igang med nu at se hvordan måltiderne fordeler sig over dagen, og hvor mange gang han spiser - men synes nemlig ikke at han spiser oftere om aftenen, som jeg ellers også har læst er almindeligt, synes han spiser oftere i løbet af morgenen og formiddagen, så måske han ikle lader op til natten, men spiser "bagud" Og tanker op efter natten?  

Anmeld

9. oktober 2013

Bell'star

PT skriver:

Har du prøvet at efter at have skiftet ham at lægge ham til ved det samme bryst igen?
Når han kun spiser 10 min, er det ikke sikkert, han kommer ind til den fede mælk, og derfor bliver han ikke helt mæt. Prøv evt at ae hans kind, når han er ved at falde i søvn, for det får gang i sutterefleksen.

Min søn spiste i starten ca 20-30 med tre timer mellem begyndelsen på hvert måltid døgnet rundt. Det gjorde han de første 7-8 måneder, dog blev længden på amningen kortere, men lige så hyppigt.

Ja, der har jeg prøvet, og gør det ogSå hver gang, hvis haner faldet i søvn ved brystet og ikke selv har sagt fra inden han bliver skiftet..  

Men har netop snakket med lægen om dette, da jeg selv var bekymret for om han ikke fik den fede mælk. I starten spiste han netop i 45min af gangen, og da det så begyndte at blive i kortere tid, og til sidst ikke længere en de 10-15min blev jeg rigtig bekymret. Men lægen sagde, at jeg ikke skulle være bekymret over det, at han var blevet stærkere til at sutte og dermed hurtigere til at spise, og så længe han selv sagde fra, fik han hvad han skulle have.. og at 15min var i hvert fald mere end rigeligt for mange børn.. Hmm.. 

Anmeld

9. oktober 2013

Victoria2013

Bell'star skriver:

Jeg er lige igang med nu at se hvordan måltiderne fordeler sig over dagen, og hvor mange gang han spiser - men synes nemlig ikke at han spiser oftere om aftenen, som jeg ellers også har læst er almindeligt, synes han spiser oftere i løbet af morgenen og formiddagen, så måske han ikle lader op til natten, men spiser "bagud" Og tanker op efter natten?  

Ja det lyder da som om han tanker op bagud

Det kan være rart lige at få lavet en oversigt over hvornår/hvor tit baby spiser i hvert fald, det gjorde jeg også, fordi jeg syntes det var så tit. Men det blev aldrig mere end 12 gange og så er det jo "normalt". Min datter er i øvrigt også en hurtigspiser, hvis hun bruger 10-15 minutter på at spise, så har hun brugt lang tid og ligger og småsover imens. Normalt tager et måltid 5 minutter - hun spiser dog i længere tid nu end dengang hun spiste oftere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.