Baby der spiser ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.244 visninger
22 svar
1 synes godt om
8. oktober 2013

Bell'star

Jeg har som overskriften lyder en 6 uger gammel søn, der gerne vil ammes temmelig ofte, synes jeg selv i hvert fald..

Stortset hele dagen går der sjældent mere enD 2 timer fra begyndelsen af et måltid til begyndelsen af det næste.. Om natten går der (heldigvis) de fleste nætter dog længere imellem at han vil spise.. 

ved ikke om det bare er mig, eller om dette ikke er lige lovlig ofte at spise? (når det er hele tiden, og altså ikke et af disse appetitspring) Han afviser selv brystet de fleste gange, hvis han ikke falder i søvn i stedet, men uanset hvad, skifter jeg ham så, og tilbyder så derefter det andet bryst, så tror ikke det er fordi han ikke bliver mæt.. Og han vokser også som han skal ifølge læge og sundhedsplejerske.

nogen der har erfaring med dette, og/eller gode råd til hvordan jeg evt. Får ham til at spise med bare lidt længere mellemrum? Eller bare kan fortælle mig om det er helt normalt, så jeg ikke skal gå og spekulere så meget over det mere?

sorry det blev list langt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Dorthe1986

Bell'star skriver:

Jeg har som overskriften lyder en 6 uger gammel søn, der gerne vil ammes temmelig ofte, synes jeg selv i hvert fald..

Stortset hele dagen går der sjældent mere enD 2 timer fra begyndelsen af et måltid til begyndelsen af det næste.. Om natten går der (heldigvis) de fleste nætter dog længere imellem at han vil spise.. 

ved ikke om det bare er mig, eller om dette ikke er lige lovlig ofte at spise? (når det er hele tiden, og altså ikke et af disse appetitspring) Han afviser selv brystet de fleste gange, hvis han ikke falder i søvn i stedet, men uanset hvad, skifter jeg ham så, og tilbyder så derefter det andet bryst, så tror ikke det er fordi han ikke bliver mæt.. Og han vokser også som han skal ifølge læge og sundhedsplejerske.

nogen der har erfaring med dette, og/eller gode råd til hvordan jeg evt. Får ham til at spise med bare lidt længere mellemrum? Eller bare kan fortælle mig om det er helt normalt, så jeg ikke skal gå og spekulere så meget over det mere?

Det er fuldstændig normalt når baby ikke er større :-) min Emil spiste hver 3. Time... Men det er helt normalt :-)

Anmeld

8. oktober 2013

modesty

Bell'star skriver:

Det lyder helt normalt, min søn diede også hver anden time.

Anmeld

8. oktober 2013

Bell'star

Dorthe1986 skriver:

Det er fuldstændig normalt når baby ikke er større :-) min Emil spiste hver 3. Time... Men det er helt normalt :-)

Nå okay, synes bare at når det tager 30min fra start til slut med amning, og det så kun går 1 time til halvanden før han skal spise igen, så er det temmelig ofte i forhold til at de "skal" spise 6-8gange i døgnet ifølge de kloge vejledninger (ved godt det bare er vejledende) men satser på at det er normalt så..

Anmeld

8. oktober 2013

Bell'star

modesty skriver:

Det lyder helt normalt, min søn diede også hver anden time.

Ok, godt at høre..  

hvor længe gik der så ca. før der begyndte at gå længere tid imellem?  

Anmeld

8. oktober 2013

Dorthe1986

Bell'star skriver:

Nå okay, synes bare at når det tager 30min fra start til slut med amning, og det så kun går 1 time til halvanden før han skal spise igen, så er det temmelig ofte i forhold til at de "skal" spise 6-8gange i døgnet ifølge de kloge vejledninger (ved godt det bare er vejledende) men satser på at det er normalt så..

Det er normalt med op til 12 amninger i døgnet

Jeg havde 9 amninger i døgnet de første 12-15 uger og så begyndte han at sove igennem så der kom vi ned på 6-7 stykker :-)

Anmeld

8. oktober 2013

modesty

Ok, godt at høre..  

hvor længe gik der så ca. før der begyndte at gå længere tid imellem?  

Jeg tror aldrig der gik længere tid imellem. Altså, jeg skar jo ned på amningerne i takt med at han begyndte at få fast føde, men så længe jeg fuldammede (6 mdr.), var det cirka hver anden time.

Anmeld

8. oktober 2013

Svenne

Sådan er det oftest i starten.
Jeg synes allerede efter et par måneder, at det blev lidt bedre. Han blev bedre til at tage mere ved hver amning i stedet for at klat-spise. Herefter ca. hver 3. time.

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Bell'star skriver:

Når han er så lille og ammebarn er det meget normalt at han spiser så tit
Det gjorde Anthon også i starten, han var så kun 17 dage da jeg stoppede amningen - men indtil da følte jeg også han hang i mine babser hele tiden

Og når han så tager de længere stræk om natten, så er det nok fordi han tanker op om dagen til at få ordentlig nattesøvn

Anmeld

8. oktober 2013

Bell'star

AnthonsMor skriver:

Når han er så lille og ammebarn er det meget normalt at han spiser så tit
Det gjorde Anthon også i starten, han var så kun 17 dage da jeg stoppede amningen - men indtil da følte jeg også han hang i mine babser hele tiden

Og når han så tager de længere stræk om natten, så er det nok fordi han tanker op om dagen til at få ordentlig nattesøvn

Ja, føler nemlig også at han hænger der hele tiden, og jeg kan jo ikke rigtig lade andre tage over er stykke tid, så man lige kan komme ovenpå igen..  

men de lange stræk om natten er nemlig højst på 3 timer, men det er selvfølglig også længe i forhold til om dagen, så det er nok derfor, ja..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.