Søger råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
23 svar
12 synes godt om
7. oktober 2013

AnthonsMor

Ja.. Det er hvad jeg gør..

Anthon er 6½ måneder nu og jeg synes det er på tide, at han sover i sin tremmeseng på sit eget værelse, så derfor har jeg øvet lidt med ham med at han sov nogle af sine lure i den, og her til aften har jeg så for første gang lagt ham til at sove i den.. UDEN HELD!!

Han vågnede 5 gange på 40 minutter og til sidst græd han og rystede helt vildt, og det ville jeg ikke byde ham..

Så derfor.. Råd søges - i stor stil..

Hvordan vænnede du dit/dine barn/børn til at sove i egen seng på eget værelse?

Alle råd er velkomne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

M (:

AnthonsMor skriver:

Anthon er 6½ måneder nu og jeg synes det er på tide, at han sover i sin tremmeseng på sit eget værelse, så derfor har jeg øvet lidt med ham med at han sov nogle af sine lure i den, og her til aften har jeg så for første gang lagt ham til at sove i den.. UDEN HELD!!

Han vågnede 5 gange på 40 minutter og til sidst græd han og rystede helt vildt, og det ville jeg ikke byde ham..

Alle råd er velkomne!

Hvor plejer han at sove?

Anmeld

7. oktober 2013

mor88

AnthonsMor skriver:

Alle råd er velkomne!

Vores datter sover på vores værelse endnu, hun er næsten 2 år 

Vi har det alle sammen fint med at hun sover hos os, indtil hun en dag bliver klar til at sove på eget værelse 

Hun bliver ikke presset til noget, og hun var helt klart ikke klar til at sove på eget værelse, sidst vi prøvede..

hun har sin egen juniorseng, som står sådan at hun ser os, hvis hun vågner om natten 

Jeg vil råde dig til ikke at presse ham til at sove i eget værelse, kun fordi han nu er blevet en stor baby. Tag det i hans tempo. Han er jo vant til at sove ved jer og høre jeres åndedrag, så det er jo en større omvæltning for ham at prøve at sove alene 

Anmeld

7. oktober 2013

AnthonsMor

M (: skriver:

Hvor plejer han at sove?

I sin vugge ved siden af vores seng..

Jeg har siddet og tænkt en del her efter han er faldet til ro i sin vugge og sover, at det måske er fordi det BÅDE er en anden seng OG et andet rum.. Så har overvejet at afskaffe den vugge der også tage tremmesengen ind i vores soveværelse, selvom der næsten ikke er plads..

Anmeld

7. oktober 2013

AnthonsMor

mor88 skriver:

Vores datter sover på vores værelse endnu, hun er næsten 2 år 

Vi har det alle sammen fint med at hun sover hos os, indtil hun en dag bliver klar til at sove på eget værelse 

Hun bliver ikke presset til noget, og hun var helt klart ikke klar til at sove på eget værelse, sidst vi prøvede..

hun har sin egen juniorseng, som står sådan at hun ser os, hvis hun vågner om natten 

Jeg vil råde dig til ikke at presse ham til at sove i eget værelse, kun fordi han nu er blevet en stor baby. Tag det i hans tempo. Han er jo vant til at sove ved jer og høre jeres åndedrag, så det er jo en større omvæltning for ham at prøve at sove alene 

Det eneste jeg har at sige til dig er.. Hvor er du dejlig

Det var måske bare dét jeg havde brug for at høre.. at det GODT kan lade sig gøre at de ikke SKAL på eget værelse og sove bare fordi de runder 6 måneder..

Men det skal så siges at der umuligt kan være en juniorseng i vores soveværelse Det er det ALT for lille til, men tremmesengen kan være der, til en start

Tak!

Anmeld

7. oktober 2013

M (:

I sin vugge ved siden af vores seng..

Jeg har siddet og tænkt en del her efter han er faldet til ro i sin vugge og sover, at det måske er fordi det BÅDE er en anden seng OG et andet rum.. Så har overvejet at afskaffe den vugge der også tage tremmesengen ind i vores soveværelse, selvom der næsten ikke er plads..

Eller putte ham i vuggen i det nye rum? (hvis han ikke er for stor til den)

(skal lige siges, at Hjalte på 7 mdr. endnu sover hos os, så har ikke selv erfaring med at flytte dem ud af soveværelset)

Anmeld

7. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville nok starte med egen seng,  men i jeres soveværelse hvor jeg går udfra han har sovet indtil nu

gør sengen mindre, så den ikke føles så tom. Evt med en dyne/tæppe rullet sammen i den ene side og en pude/dyne/stor bamse i fodenden. Det gjorde vi og har aldrig haft bøvl med overgangen. 

Sæt sengen op a jeres så du kan ligge i sengen og holde ham i hånden ind gennem tremmerne og berolige ham, evt lad som om du også sover.

Anmeld

7. oktober 2013

AnthonsMor

M (: skriver:

Eller putte ham i vuggen i det nye rum? (hvis han ikke er for stor til den)

(skal lige siges, at Hjalte på 7 mdr. endnu sover hos os, så har ikke selv erfaring med at flytte dem ud af soveværelset)

Han er slet ikke for stor til den, den er gigantisk.. Også derfor jeg ikke har gået igang med det projekt her tidligere.. Altså han kan nok ikke være i den i en måned endnu, men han kan godt være i den nu

Vi må prøve lidt forskelligt.. Det er ikke fordi han SKAL sove selv.. Jeg elsker at han sover ved mig, men jeg tror bare at vi måske kan få en bedre og tungere søvn ud af, at han sover for sig selv..

Men den store pine er, at vi har kat.. og han skal bare IKKE have mulighed for at hoppe op til Anthon om natten, så dørene skal være lukket, både ind til os, fordi jeg ikke kan tåle at han sover i sengen, har MILD allergi for ham, så kun når han er for tæt på mig i længere tidl.. Men også ind til Anthons værelse, for at katten ikke hopper op...... :/

Anmeld

7. oktober 2013

AnthonsMor

Mor11 skriver:

Jeg ville nok starte med egen seng,  men i jeres soveværelse hvor jeg går udfra han har sovet indtil nu

gør sengen mindre, så den ikke føles så tom. Evt med en dyne/tæppe rullet sammen i den ene side og en pude/dyne/stor bamse i fodenden. Det gjorde vi og har aldrig haft bøvl med overgangen. 

Sæt sengen op a jeres så du kan ligge i sengen og holde ham i hånden ind gennem tremmerne og berolige ham, evt lad som om du også sover.

Jeg har forsøgt at formindske den med to vattæpper, et rullet sammen på hver side af ham, så han føler kanterne er tæt på, men skal også prøve at have noget ned til fødderne, også tror jeg, at første skridt bliver, at vuggen bliver skiftet ud, så vi får tremmesengen ind, det lyder som en skide god idé..

Anmeld

7. oktober 2013

mor88

Det eneste jeg har at sige til dig er.. Hvor er du dejlig

Det var måske bare dét jeg havde brug for at høre.. at det GODT kan lade sig gøre at de ikke SKAL på eget værelse og sove bare fordi de runder 6 måneder..

Men det skal så siges at der umuligt kan være en juniorseng i vores soveværelse Det er det ALT for lille til, men tremmesengen kan være der, til en start

Tak!

Det er jo bare helt ok at være 6 måneder og ønske at være tæt på sin mor 

Vi skiftede fra vugge til tremmeseng da vores var ca 6 måneder, men stadig i vores værelse    Vi har så lige skiftet tremmesengen ud med en junior, fordi hun var begyndt at klatre ud af den selv, men hun sover stadigvæk hos os, fordi hun synes det er dejligt(tror jeg)  og det er også super hyggeligt at vågne til vores børns smukke og dejlige ansigter 

Skide være med hvad "alle de andre" siger om samsovning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.