Er din ca. 2-årige også flabet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er din 2-årige flabet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.682 visninger
28 svar
37 synes godt om
7. oktober 2013

Sue Bergmark

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

Loa

Ej undskyld kunne ikke lade være at smile af den med vandet Det var da lidt sødt sagt

Nu er min datter godt nok 3 år, men kommer da med en kommentar i ny og næ, men hun lyder godt nok ikke så bevidst som din datter

Hun kommer mere med den der "Jeg sagde nej!" hvis vi har sagt hun skal have børstet tænder, eller andet hun ikke gider

Anmeld

7. oktober 2013

(august)

Nej det får vores piger simpelthen ikke lov til, de er knap 20mdr og 3 år. 

Anmeld

7. oktober 2013

DianaRJS

Sue Bergmark skriver:

Hej med jer.

Jeg ser der er en del tråde omkring sprog hvilket er interessant - men mit spørgsmål til jer er:

Er din 2-årige også flabet??? 

Jeg og min mand er godt nok nogen der snakker en del - og har et livligt sprog ovs... men hun er vist lidt for hurtig på aftrækkeren. Vi forsøger at lære hende et pænt sprog, og hun ser kun tegnefilm som pippi og disney jr. og gamle film... men hun lurer situationer af og manipulerer hvilket er lidt overraskende. Troede hun forblev "baby" lidt endnu.

Min mor som passer hende ind imellem er ret manipulerende, og drejer og tvister alting, og jeg har forsøgt at sige at vi vil opdrage vores børn uden tvist og manipulationer. Når vi siger noget skal det være sandt og det vi mener - på den måde lærte vi hende i starten at vi respekterede hendes grænser og det gik godt - indtil min mor kom på banen. Nu efterligner hun desværre de sider jeg altid har kæmpet imod hos min mor. 

Træls...

Vores datter siger ting som - 

Hvis jeg spørger om jeg skal hente vand, når hun ser tegnefilm eks.

"Skat, skal jeg hente mere vand til dig"
-Gå ind og arbejd - jeg har masser vand tilbage!

Eller hvis jeg siger

"Nu skal du rydde det op du har rodet ud"
- NEJ
-Jo, Mor bestemmer
-Nej JEG bestemmer...

Dette er kun eksempler...

Ville bare høre om jeres også er sådan eller om vi er hårdt ramt! 

Det er IKKE et kæmpe problem - jeg er bare nysgerrig!

Mvh Sue

nu er mine godt nok 3(4 til januar) og 5 år, men aldrig har de snakket sådan i den alder, det er faktisk først noget der er begyndt at komme nu her, men slet ikke i den grad....

det er mere hvis jeg f.eks. siger de skak ryde op den ældste kan finde på at sige; er det måske dig der er bossen her

hvor den "lille" bare sige rhan ikke kan finde ud af det ;P

men sleeet ikke på det plan....

Anmeld

7. oktober 2013

MorDk

Du er ikke hårdt ramt, men har en ganske normalt datter som skal lærer at der er grænser og at det er mor og far der bestemmer. Hun mærker verden og udfordre den. Et lille barn kan ikke manipolerer eller være direkte flabet. Et lille barn kopierer de voksnes adfærd MEGET mere end vi tror. De gør ikke noget bevidst for at gøre nogen kede af det, gøre dem ondt osv. men at hun taler sådan i den alder siger mig at det er noget hun har lært fra voksne.

F.eks det med at rydde op så kan de små ikke overskue at de skal rydde op. Så der vil ofte komme en konflikt. Sig hellere næste gange kom nu hjælper jeg dig med at rydde op og så går du igang. Hvis man siger til ungerne .... Nu skal du .... og du må ikke.... så høre de kun det og "stritter i mod"

Anmeld

7. oktober 2013

Sue Bergmark

Anmeld

7. oktober 2013

Sue Bergmark

Anmeld

7. oktober 2013

MorDk

Sue Bergmark skriver:

Noget helt andet ud af kontekst!!!

Hvordan sætter i grænser til en 2-årig? Måske skulle jeg lige oprette det i en anden tråd?

Ja opret en ny tråd og lad os tage den der...

Anmeld

7. oktober 2013

MorDk

Sue Bergmark skriver:

Haha ja det har du ret i.

Men hende her er i en verden for sig. 

Hun manipulerer med sikkerhed - for hun lokker sin 1 årige lillebror til at gøre ting og være fræk. Men betydningen af manipulation kender hun selvfølgelig ikke.

Og nej, hun får ikkelov til at være flabet, men hendes sprog er meget veludviklet og ja, vores sprogvaner skal nok pudses lidt af - for den anden dag sad vi på en kinesisk restaurant og så da jeg var på vej ned til bordet med en tallerken og min mand og to børn sad ved bordet, syyyynes jeg at jeg hørte ordet "fuck".

Så sagde jeg

HVAD sagde du????

hvorefter hun siger 

JEG siger FUCK!

uuufffffff.............

Nå ja - lidt sjovt var det også - vi kom til at grine selvom jeg først fik et chock.

haha

Ja de små kan komme med nogle være ord engang imellem. Men de kopierer det de ser/hører. Og som forældre bør man tale pænt og opfører sig pænt. Hvordan skal børn eller lærer at begå sig.

Anmeld

7. oktober 2013

Sue Bergmark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.