Vægtøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

Åh kan godt huske det

Uge 25+0 +4,5 kg på vægten

Uge 36+5 (dagen før fødslen) +20 kg!

1 dag efter fødslen +22 kg!!!! 

Fik så også massive væskeophobninger pga ssf - som blev værre efter fødslen og jeg måtte få vanddrivende medicin mod det..

Til gengæld sagde vægten 10 dage efter fødsel -23 kg såååeh

Og ingen strækmærker (udover dem der var der i forvejen )

Hold da op  Det var ikke så lidt ekstra vægt at bære rundt på, men dejligt det gik SÅ hurtigt med at smide dem igen 

Hvad er ssf?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hold da op  Det var ikke så lidt ekstra vægt at bære rundt på, men dejligt det gik SÅ hurtigt med at smide dem igen 

Hvad er ssf?

svangerskabsforgiftning

Også derfor jeg fødte så tidligt - 36+6 (blev sat igang)

Anmeld

6. oktober 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Ikke hvad jeg lige har lagt mærke til, hvordan ser man det?

Det er da rart nok at det kommer i ryk trods alt, så det ikke er en konstant, for så ville jeg da blive kæmpe til slut 

De fleste staser op fra bunden - dvs at du først ser det i fødder/ben. Set kan være så voldsomt at det er meget synligt, men det kan også være i langt mildere grad ( som fx i mit tilfælde).

Du kan fx om aftenen prøve at trykke med en fast finger på fødder og/eller skinneben i 10-15 sek. Hvis du har væske i benene vil dit fingeraftryk blive siddende som en lille fordybning. Denne forsvinder igen efter noget tid. Det kan også ses ved at fx strømperne laver mærker i huden.

Det er ikke farligt og man behøver ikke være generet af det. Nogle føler atderes fødder er "trætte".

Har man væske i benene er det en gid ide at lave venepumpeøvelser, hvile med benene opad engang imellem og evt kan man købe komprilsnbind eller flystrømper hvis man synes...

Anmeld

7. oktober 2013

sulo

Min vægt eksplodere også fra uge 18, der havde jeg taget + 3,8 kg på og frem til uge 31 har jeg taget ca 1 kg på om ugen, men ved sidste vejning sidste tirsdag, ser det ud som om det er ved at gå lidt i stå.

i alt har jeg taget 17,3 kg på og har 7 uger til termin, men mange siger at vægten går lidt i stå den sidste tid.

Men det er jo forskelligt fra person til person hvor meget man tager på, kender en der kun tog 7 og 3 kg på ved hendes 2 børn og en anden der tog 24 og 30 kg på ved hendes, min mor og moster tog mellem 15-22 kg på ved deres tilsammen 5 børn, så satser på selv at lande der imellem

Anmeld

7. oktober 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

svangerskabsforgiftning

Også derfor jeg fødte så tidligt - 36+6 (blev sat igang)

Årh ja, det lyder ikke behageligt 

Anmeld

7. oktober 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

De fleste staser op fra bunden - dvs at du først ser det i fødder/ben. Set kan være så voldsomt at det er meget synligt, men det kan også være i langt mildere grad ( som fx i mit tilfælde).

Du kan fx om aftenen prøve at trykke med en fast finger på fødder og/eller skinneben i 10-15 sek. Hvis du har væske i benene vil dit fingeraftryk blive siddende som en lille fordybning. Denne forsvinder igen efter noget tid. Det kan også ses ved at fx strømperne laver mærker i huden.

Det er ikke farligt og man behøver ikke være generet af det. Nogle føler atderes fødder er "trætte".

Har man væske i benene er det en gid ide at lave venepumpeøvelser, hvile med benene opad engang imellem og evt kan man købe komprilsnbind eller flystrømper hvis man synes...

Nårh okay, det tror jeg ikke lige jeg har (endnu) 

Anmeld

7. oktober 2013

Anonym trådstarter

sulo skriver:

Min vægt eksplodere også fra uge 18, der havde jeg taget + 3,8 kg på og frem til uge 31 har jeg taget ca 1 kg på om ugen, men ved sidste vejning sidste tirsdag, ser det ud som om det er ved at gå lidt i stå.

i alt har jeg taget 17,3 kg på og har 7 uger til termin, men mange siger at vægten går lidt i stå den sidste tid.

Men det er jo forskelligt fra person til person hvor meget man tager på, kender en der kun tog 7 og 3 kg på ved hendes 2 børn og en anden der tog 24 og 30 kg på ved hendes, min mor og moster tog mellem 15-22 kg på ved deres tilsammen 5 børn, så satser på selv at lande der imellem

Ja hold da op, det lyder lidt vildt 

I det mindste kender man grunden til vægtøgningen 

Anmeld

7. oktober 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

De sidste 3 uger, har jeg taget 700-800 gram på om ugen 

Altså lidt over 2 kg på 3 UGER!! Hvis det fortsætter det sådan ender jeg da med at tage monster meget på inden fødslen. Er kun i uge 25 jo..  

Det har ellers været ret begrænset med vægtøgning. Indtil uge 22 havde jeg kun taget 4 kg på.. 

Andre der har oplevet at vægten pludselig er eksploderet??

Baby vokser rigtig meget i det stadie du er i nu, så der er en god grund til at man hurtigere tager på disse uger

Anmeld

12. oktober 2013

Anonym trådstarter

Øjj det lettede lidt at gå på vægten her til morgen... Den er kun steget 100 gram i løbet af sidste uge

Anmeld

12. oktober 2013

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Baby vokser rigtig meget i det stadie du er i nu, så der er en god grund til at man hurtigere tager på disse uger

Ja det er selvfølgelige rigtigt nok, det virker bare lidt voldsomt at jeg tog 7-800 gram på, når babys vægt kun stiger med 100 gram om ugen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.