Spørgsmål vedr. boligsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

nej, men det er også derfor at hun spørg... fordi hun undre sig..

Det skal man skam også have lov til... Og der har hun svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

Nej jeg kan godt betale min husleje. Jeg sidder med en fin husleje, men det betyder ikke, at jeg har skrupler med at søge hvis jeg er berettiget. 

så du synes det er ok at tage et par hundrede som du ikke har brug for, fordi du kan.. i stedet for en der har brug for det..??

Anmeld

4. oktober 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

HHv

Nej jeg kan godt betale min husleje. Jeg sidder med en fin husleje, men det betyder ikke, at jeg har skrupler med at søge hvis jeg er berettiget. 

Hvorfor skriver du så "at det ved vi ikk noget om" hvis du godt kan.... Hun undre sig, så kan du da bare svare ærligt når du ikk har noget problem med at søge...

Anmeld

4. oktober 2013

ESV

Anonym skriver:

Det ved du jo sådan set ingenting om. Jeg har også andre udgifter end min husleje at betale. 

Men når du skriver du sagtens kan betale huslejen burde de penge du kan få vel ikke gøre den store forskel. Men det kunne gøre en kæmpe forskel for samfundsøkonomien hvis alle der kan klare sig selv 100% gør det og ikke søger tilskud bare fordi de kan. Jeg forstår ikke holdningen bag handlingen og det var faktisk den jeg spurgte til.

Anmeld

5. oktober 2013

Holbæktrunten

Armen altså - selvfølgelig skal hun da søge hvis hun kan. Der er nogle klokkeklare regler for hvem hvad og hvornår man kan søge hjælp til diverse udgifter.

Og der er vel ingen der takker nej til at kunne give ungerne en ekstra tur i biffen, en ekstra julegave eller lignende? Tænker at mange vil kunne klare sig med 1-2-300 eller mere, mindre udbetalt i div ydelser. Men man siger da ikke " tak, men ellers tak, jeg har faktisk ikke brug for de sidste 200 kr".

Systemet fungerer jo ikke sådan at pengene så bliver videregivet til dem der har mere brug for dem - og hvem skulle forøvrigt vurdere hvem der havde mest brug for dem?

Der er lige regler for alle - og det skal der da også være. Hvis man har lyst og økonomisk overskud, uanset hvad og hvor meget man modtager fra staten, så er der jo rig mulighed for at hjælpe hvor man ønsker.

Kh en der kun får bfy og nok gik det hele til at gå op alligevel hvis der manglede et par hundrede

Anmeld

6. oktober 2013

Wik

Anonym skriver:

Det er også helt fair, at I får mere - uden tvivl! Jeg ved godt, at jeg har en billig husleje og tjener en fin løn. Jeg ville bare søge igen, hvis jeg var berettigt

Selvfølgelig, hvis man kan få lidt skal man da søge. Du kan altid søge igen, man kan aldrig få andet end nej.

Anmeld

26. oktober 2013

Zelinasmor

Vi er to voksne Og et barn. Bor på 63m2 i en 3 værelses. Vi har tilsammen 280.000 om året før skat. Vores husleje er på 6000 uden forbrug. Vi kan få 780kr ca. så tror ikke du kan få noget  Men hvis du kan, så søg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.