HopinWishin skriver:
Ja for 117. gang synes jeg at NU skal det være.... Jeg VIL tabe mig!!
Jeg ved jo godt at det er sund kost og motion der gør at man taber sig...
Men.. hvordan kommer man lige igang!!
Hvad er jeres bedste tips!??
Jeg har en dårlig vane med at hyggespise lidt om aftenen når jeg sidder alene.... Og ofte er det chokolade eller kage der kommer indenbords... Hvad er jeres alternativ==
Madlog.dk var vejen frem for mig. Det blev virkelig gennemskueligt.
Hvis man skal tabe sig skal man jo forbrænde mere end man indtager. Dwt betød for mit vedkommende at jeg blev nød til at forbrænde ca 2000 KJ dagligt, da det var mig umuligt at leve på 5000.
Den første periode var den hårdeste, indtil kroppen havde omstillet sig til mindre mad og færre hurtige kulhydrater. Kan dog ikke leve uden brød, så bollerne fra levebrød har reddet mig mangen gang.
For mig er det UMULIGT at sove hvis jeg er sulten, så passede på i løbet af dagen, og sørgede for at det var til en ordentlig gang mættende aftensmad og en sen snack. Er også glad for lidt sødt om aftenen, så valgte ofte lidt mærk chokolade, rosiner osv. Hvis jeg var mere sulten end lækkersulten så en bolle med marmelade eller fedtfattigt ost...
Mht træningen skrev jeg det også ind i madlog og valgte at det skulle indgå som bonus. Investerede i et pulsur, så jeg VIDSTE præcis hvor meget JEG forbrændte. Det var ret motiverende. Det krævede at jeg stod 1-1,5 time i garagen og havde kvalitetstid med min stepmaskine, det var røvhårdt, men SÅ fedt at kunne se forskel på vægten nærmest fra dag til dag. Havde sat madlog til 1 kg om ugen, og efter 12 uger var der røget 13 kg.
Glæder mig næsten til jeg skal i gang igen, for det var bare så tilfredsstillende ( og røvhårdt) at se at jeg KUNNE.
Må nu nok hellere lige føde først og koncentrere mig om lillefisen nogle mdr først