Jeres bedste slanketips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.416 visninger
24 svar
13 synes godt om
3. oktober 2013

HopinWishin

Ja for 117. gang synes jeg at NU skal det være.... Jeg VIL tabe mig!!

Jeg ved jo godt at det er sund kost og motion der gør at man taber sig...

Men.. hvordan kommer man lige igang!!

Hvad er jeres bedste tips!??

Jeg har en dårlig vane med at hyggespise lidt om aftenen når jeg sidder alene.... Og ofte er det chokolade eller kage der kommer indenbords... Hvad er jeres alternativ==

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2013

MorDk

Jeg har en dårlig vane med at hyggespise lidt om aftenen når jeg sidder alene.... Og ofte er det chokolade eller kage der kommer indenbords... Hvad er jeres alternativ==

Jeg gjorde det at jeg kavde en snack skål med skåret frugt og lidt nødder/rosiner. Og så drak jeg kun vand og mælk. Jeg drak meget sodavand osv. Og bare den første uge tabte jeg mig 4 kg. (det er lææææænge siden)

Nu har jeg født 2 unger... og jeg er begyndt at løbetræne 3 x ugentligt og styrketræne lidt hjemme også. Jeg spiser varieret. Har aldrig været på kur. Men har tænkt over hvor meget jeg spiste m.m

Men et godt alternativ til snack er simpelthen frugt og grønt og så lav hvis du skal "svine lidt" en sund dip af skyr f.eks.

Anmeld

3. oktober 2013

HopinWishin

MorDk skriver:

Jeg gjorde det at jeg kavde en snack skål med skåret frugt og lidt nødder/rosiner. Og så drak jeg kun vand og mælk. Jeg drak meget sodavand osv. Og bare den første uge tabte jeg mig 4 kg. (det er lææææænge siden)

Nu har jeg født 2 unger... og jeg er begyndt at løbetræne 3 x ugentligt og styrketræne lidt hjemme også. Jeg spiser varieret. Har aldrig været på kur. Men har tænkt over hvor meget jeg spiste m.m

Men et godt alternativ til snack er simpelthen frugt og grønt og så lav hvis du skal "svine lidt" en sund dip af skyr f.eks.

Åh har også en dårlig vane at hvis der er cola i køleskabet, så skal det da drikkes... Dog er det light.. men alligevel...

Hvornår får du tid til at løbetræne?

Anmeld

3. oktober 2013

EnSødMor

HopinWishin skriver:

Kender det så godt. Men har fundet en rimlig god balane der virker for mig.  

Jeg har også erstattet mine aftensnacks med gulerødder, peberfrugt eller kødchips... Kødchips er det lækreste i hele verden og bedst af alt så federe de ikke.. Hvis du ikke ved hvad det er så se her: 

Køb noget pålæg, (fedtfattigt self) jeg selv bruger skine, kylling, kalkun og hamburgeryg, smør dem ind i salt, peber og oregano, tænd ovnen på 250 grader, når den er varm kommer du kødet på en rist med bagepapir, giv dem 10 min på hver side, (tiden kan godt variere, nogle ønsker at få dem sprøde, mens jeg selv godt kan lide de er lidt bløde/seje i det.. ) 

De smager helt fantastisk.

Det handler om at have motivitationen til det, dvs. smid alt usundt ud du har i huset, køb massere af råvarer, sunde og gode måltider.. Så er du allerede godt igang, gå en længere tur end du havde regnet med, og mens baby sover, så snup nogle gulvøvelser. 

Jeg hepper på dig.  

Anmeld

3. oktober 2013

MorDk

HopinWishin skriver:

Åh har også en dårlig vane at hvis der er cola i køleskabet, så skal det da drikkes... Dog er det light.. men alligevel...

Hvornår får du tid til at løbetræne?

Ja altså lad mig sige det sådan her: LAD VÆR MED AT KØB SODANVAND! hehe så er den ik længere. Hvis det er i huset så drikker/spiser man det... og specielt hvis man har rygrad som en regnorm

Min barsel sluttede i aug. og har haft ferie siden... starter job 21.10.13 så er det tilbage til arbejde. Så har haft masser af tid til at løbetræne.

Jeg løber ca. 3 gange om ugen.

Når jeg starter på arbejde så løber jeg enten INDEN jeg tager afsted eller når jeg kommer hjem. Det SKAL jeg bare! Det er sundt og det giver mere overskud til alt andet. Job, mand, unger osv.  (Taler af erfaring)

Og faktisk så taber du dig bedst ved at huske at spise det sunde fedt og spar på sukkeret. Dyrk motion. Kost gør det ikke alene.

Anmeld

3. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Shape up-appen. Det går ganske enkelt ud på at spise mindre end man forbrænder, og med appen kan man holde styr på sit indtag.

nutrilett-pulver til at kickstarte vægttabet. Bare de første 14dage måske. 

AftenSnacks--- lidt mørk chokolade eller en lille frugtsalat med lidt cheasy vaniljeyoghurt på 

Anmeld

3. oktober 2013

MorDk

MEn husk at hvis du ammer så skal du passe lidt på med div. slankemidler, kur osv. Det frarådes!

Anmeld

3. oktober 2013

HopinWishin

MorDk skriver:

MEn husk at hvis du ammer så skal du passe lidt på med div. slankemidler, kur osv. Det frarådes!

Tak for tipsene =)

Min datter er 13 mdr.. Jeg ammer ikke længere...

Hm.. skal nok også tænke at motion SKAL ind i billedet.... 

Anmeld

3. oktober 2013

Holbæktrunten

HopinWishin skriver:

Madlog.dk var vejen frem for mig. Det blev virkelig gennemskueligt.

Hvis man skal tabe sig skal man jo forbrænde mere end man indtager. Dwt betød for mit vedkommende at jeg blev nød til at forbrænde ca 2000 KJ dagligt, da det var mig umuligt at leve på 5000.

Den første periode var den hårdeste, indtil kroppen havde omstillet sig til mindre mad og færre hurtige kulhydrater. Kan dog ikke leve uden brød, så bollerne fra levebrød har reddet mig mangen gang.

For mig er det UMULIGT at sove hvis jeg er sulten, så passede på i løbet af dagen, og sørgede for at det var til en ordentlig gang mættende aftensmad og en sen snack. Er også glad for lidt sødt om aftenen, så valgte ofte lidt mærk chokolade, rosiner osv. Hvis jeg var mere sulten end lækkersulten så en bolle med marmelade eller fedtfattigt ost...

Mht træningen skrev jeg det også ind i madlog og valgte at det skulle indgå som bonus. Investerede i et pulsur, så jeg VIDSTE præcis hvor meget JEG forbrændte. Det var ret motiverende. Det krævede at jeg stod 1-1,5 time i garagen og havde kvalitetstid med min stepmaskine, det var røvhårdt, men SÅ fedt at kunne se forskel på vægten nærmest fra dag til dag. Havde sat madlog til 1 kg om ugen, og efter 12 uger var der røget 13 kg.

Glæder mig næsten til jeg skal i gang igen, for det var bare så tilfredsstillende ( og røvhårdt) at se at jeg KUNNE.

Må nu nok hellere lige føde først og koncentrere mig om lillefisen nogle mdr først

Anmeld

3. oktober 2013

Mini us

HopinWishin skriver:

Kender du isis produkter?? De er sukkerfrie og man kan få alt muligt. Is, chips, småkager, bolcher, vingummi, lakrids osv osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.