Hvad gør man når man ikke kan være til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

Når.. Så får du da også lige min historie.

Jeg er i uge 17. De sidste 3 uger har jeg kæmpet en kamp, jeg har så mange smerter, at jeg ikke kan være til, jeg kan ikke sove,ligge,stå, eller gå.. Jeg kan ikke komme op ad trapperne, jeg har så mange smerter hele tiden.
Jm indlage mig, og det har jeg været af to omgange nu.. Jeg går ved hjælp af en rollator, og kommer i bad ved hjælp af badestol, toilet forhøjer osv. Jeg har så ondt.. Jeg er blevet tilknyttet smerteklinik, familie amb osv.. De vil have jeg skal tage contalgin (morfin) men nægter, jeg vil ikke.. Jm,læger,sygeplejersker tror ikke på jeg kommer igennem uden.. Pt gør jeg alt hvad jeg kan - Fys, massage, zoneterapi, arkupuntur, varmtvandsbassin osv..

Du ikke alene.. Synes der langt igen :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

mor88

grinny skriver:

SKal til JM på tirsdag hvor vi skal snakke akupunktur, men hun har sagt at det ikke er alle det virker på så må bare 

PRØV kranio sakral!! Jeg har fået fortalt af mange, at det er et vidundermiddel imod bækkenløsning   det skader i hvert fald ikke at prøve, det koster ikke hele verden og det koster i hvert fald ikke noget at spørge 

Når det er sagt, så ønsker jeg dig al held og lykke med den kommende tid og mange  For, at din bækkenløsning kan blive bedre 

Anmeld

2. oktober 2013

grinny

ano14316 skriver:

går du til fys? eller kan jeg varmt anbefale det

Har intet prøvet endnu da min JM sagde vi kunne snakke om det når jeg alligevel havde en tid på tirsdag 

Anmeld

2. oktober 2013

grinny

mor88 skriver:

PRØV kranio sakral!! Jeg har fået fortalt af mange, at det er et vidundermiddel imod bækkenløsning   det skader i hvert fald ikke at prøve, det koster ikke hele verden og det koster i hvert fald ikke noget at spørge 

Når det er sagt, så ønsker jeg dig al held og lykke med den kommende tid og mange  For, at din bækkenløsning kan blive bedre 

Kender ikke lige det der kranio sakral, men vil helst sikkert læse om det  Og tak 

Anmeld

2. oktober 2013

grinny

VråJepsen skriver:

Når.. Så får du da også lige min historie.

Jeg er i uge 17. De sidste 3 uger har jeg kæmpet en kamp, jeg har så mange smerter, at jeg ikke kan være til, jeg kan ikke sove,ligge,stå, eller gå.. Jeg kan ikke komme op ad trapperne, jeg har så mange smerter hele tiden.
Jm indlage mig, og det har jeg været af to omgange nu.. Jeg går ved hjælp af en rollator, og kommer i bad ved hjælp af badestol, toilet forhøjer osv. Jeg har så ondt.. Jeg er blevet tilknyttet smerteklinik, familie amb osv.. De vil have jeg skal tage contalgin (morfin) men nægter, jeg vil ikke.. Jm,læger,sygeplejersker tror ikke på jeg kommer igennem uden.. Pt gør jeg alt hvad jeg kan - Fys, massage, zoneterapi, arkupuntur, varmtvandsbassin osv..

Du ikke alene.. Synes der langt igen :-(

Det lyder overhovedet ikke sjovt, og så så tidligt   

Jeg håber at komme i gang med et eller andet på tirsdag så det kan tage de værste smerter, bare så jeg kunne holde ud at sidde og ligge.

Kan desværre ikke varmtvandsbassin da de har lukket hele svømmehallen her hvor jeg bor, og kan slet ikke klare at skulle køre frem og tilbage i en bus 

Anmeld

2. oktober 2013

Enirt

grinny skriver:

SKal til JM på tirsdag hvor vi skal snakke akupunktur, men hun har sagt at det ikke er alle det virker på så må bare 

Jeg havde bækkenløsen dog ikke så slemt som dig. Jeg fik sådan noget infrarød stråling (lidt lige som når man bliver scanet på maven bare med infrarøde ståler) hos fysioterapeuten og det hjalp mig gennem det. Det gjord at jeg kunne komme rundt og ikke havde ondt hele tiden. Jeg fik det så også en gang om ugen for at det holdt mig smertefri.

Anmeld

2. oktober 2013

grinny

Enirt skriver:

Jeg havde bækkenløsen dog ikke så slemt som dig. Jeg fik sådan noget infrarød stråling (lidt lige som når man bliver scanet på maven bare med infrarøde ståler) hos fysioterapeuten og det hjalp mig gennem det. Det gjord at jeg kunne komme rundt og ikke havde ondt hele tiden. Jeg fik det så også en gang om ugen for at det holdt mig smertefri.

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, men vil da lige snakke med min JM om det 

Anmeld

2. oktober 2013

Dot D

grinny skriver:

Åhh, lige nu har jeg i hvert fald slet ikke nogen tanker om en nummer 2  

Føler virkelig (selvom graviditet IKKE er en sygdom) at mit liv pt. er gået helt i stå.

Jeg tuder for hvert trin jeg skal op af trappen, men vil også gerne sove sammen med min kæreste  Er begyndt at overveje at blive boende i stuen, men det er altså trist hvis jeg de sidste 3 måneder ikke kan sove med ham 

Øv med øv på 

Jeg kunne ikke tage trappen, så vi flyttede dobbeltsengen ned i stuen, og dér "boede" vi så i omkring tre år

Så jeg kan fint følge dig.Du skal lytte rigtigt godt til din krop, når den siger stop - så stopper du. Jeg døjer endnu - ca 9 år efter - rigtigt meget, og har lige fået konstateret - igen - kronisk bækkenløsning, øv...

Jeg har med tiden lært, hvad jeg kan og ikke kan, og jeg lytter rigtigt meget til min krops signaler. Reumatologen sagde, at jeg var én af de uheldige, der er extra meget ramt, og at jeg skulle regne med at have det sådan resten af mit liv...

Derfor beder jeg dig inderligt for din og din families skyld, tag det alvorligt, og pas på dig selv. Bed om hjælp, græd og piv, for du skal i hvert fald ikke gemme på det, så bliver du endnu mere ked af det, tror jeg.

Jeg håber, du er hurtigt ovre det efter fødslen, og hurtigt glemmer det dér smertehelvede...

Jeg er godt nok på vej i seng, men du må gerne skrive PB, jeg kender til dine smerter, og kunne måske give et par tips...

Pas på dig selv 

Anmeld

2. oktober 2013

grinny

Dot D skriver:

Jeg kunne ikke tage trappen, så vi flyttede dobbeltsengen ned i stuen, og dér "boede" vi så i omkring tre år

Så jeg kan fint følge dig.Du skal lytte rigtigt godt til din krop, når den siger stop - så stopper du. Jeg døjer endnu - ca 9 år efter - rigtigt meget, og har lige fået konstateret - igen - kronisk bækkenløsning, øv...

Jeg har med tiden lært, hvad jeg kan og ikke kan, og jeg lytter rigtigt meget til min krops signaler. Reumatologen sagde, at jeg var én af de uheldige, der er extra meget ramt, og at jeg skulle regne med at have det sådan resten af mit liv...

Derfor beder jeg dig inderligt for din og din families skyld, tag det alvorligt, og pas på dig selv. Bed om hjælp, græd og piv, for du skal i hvert fald ikke gemme på det, så bliver du endnu mere ked af det, tror jeg.

Jeg håber, du er hurtigt ovre det efter fødslen, og hurtigt glemmer det dér smertehelvede...

Jeg er godt nok på vej i seng, men du må gerne skrive PB, jeg kender til dine smerter, og kunne måske give et par tips...

Pas på dig selv 

De sidste to dage har jeg lyttet rigtig meget til min krop, men har været rigtig dårlig til det og derfor er jeg nok også endt med så mange smerter som jeg har nu 

Jeg kunne ikke bare sidde stille en hel dag så rendte rundt og gjorde rent og støvsugede selvom læge og JM havde fortalt mig at det var forbudt!! Men hold fast det er svært når hjemmet ligner lort og man intet kan gøre før kæresten er hjemme!

Jeg hader at vi ikke kan gå ture sammen mere fordi jeg efter 500 meter er fuldstændig død! Kan ikke handle så det må han gøre efter job. Kan ikke selv passe mine 11 marsvin for det kræver at jeg går på trapper - så også det er kærestens job.

Som sagt føler jeg at mit liv er stoppet og jeg bare kan sidde her de næste 3 måneder. Selvfølgelig er jeg glad for at være gravid - eller jeg er glad for at jeg snart skal være mor - men graviditeten er et rent helvede!

Jeg vil meget gerne have nogle tips og gode råd så livet ikke går helt i stå, men den kan vi lige tage imorgen så du kan komme i seng  

Og tusind tak 

Anmeld

3. oktober 2013

ano14316

grinny skriver:

Har intet prøvet endnu da min JM sagde vi kunne snakke om det når jeg alligevel havde en tid på tirsdag 

Til lægen og få en henvisning og find et sted med akut tider... Det er en verden til forskel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.