Mælkebøttebarn skriver:
Ja, det havde også været noget andet hvis man KUN skulle spise suppe eller lign, men her skal man altså også spise andre ting de forskellige dage
.
Den ene dag masse af grøntsager, den anden dag kød osv...
Og så indeholder suppen jo intet giftigt
..
Fandt lige min bog fra ernæringsundervisningen frem og der står:
Gravide anbefales, som den øvrige befolkning, at spise svarende til de 7 kostråd. Kulhydrater fra fuldkornsprodukter, vælge kød og mælkeprodukter med lavt fedtindhold og at spise en fiberrig kost, frugt, grønt og fisk. Dog ikke fisk med meget kviksølv.
Efter hvad jeg lige kan læse i den beskrivelse du lagde ind så får du det meste, men den slags vægt tab som der står den skulle gi er ikke sundt når du er gravid. Efter min mening er den ikke sund i det heletaget. Hvis man taber så mange kilo på 7 dage, så er det for det første meget væske og for det andet ikke et varig vægttab!
Det ville være meget bedre at starte dagen med en god portion havregryn, noget frugt i løbet af formiddagen, groftbrød med magert pålæg eller salat med kylling etc. til frokost, en snack med frugt, grønt, fiber og nødder til eftermiddagen også en fedtfattig aftensmåltid så er du langt bedre stillet i fremtiden. Du får en sund og varieret kost, plus det bliver mere integreret i din hverdag end en suppekur hist og her også din normale kost i mellem.
Kram
Anmeld