ang lego

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

helle85

modesty skriver:

Jeg ville da aldrig lime LEGO sammen, hele pointen er jo at det kan skilles ad og samles igen til andre, sjove figurer. Det er en super måde for din dreng at øve sin finmotorik og sin fantasi på. Stille og roligt, ved at øve sig, vil han blive bedre og bedre til at samle det selv.

problemet er at han slet ikke gider at øve sig, nå han få de små moter cykler/ biler osv så samler han de to første sider også gider han ikke han er mest intressert i mændene men dem vil han til gengæld også samle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

lineog4

helle85 skriver:

han leger med det normalt men kan godt være lidt hård ved de,t hvis mænden skal ind bilerne og de ikke gider(så han har aldrig tag på sine biler, hvad der er ok )

og feks var der en kran med og den rykker sig og nå han så skal have snoren med krogen på så er han voldsom nå så det skiller sig ad.

han har også en politistation der er skilt ad som vi skal have samlet igen som også gå i stykker hele tiden

jeg kan godt lide og samle lego så det er altid mig der sidder og samler det nå de få det men nå man lige kan nå at gå ud fra værelset efter man har samlet det og så kan gå der ind igen så kan jeg godt blive træt af at samle det

han bliver ikke som sådan ked af det han gider bare ikke at lege med det, så er det meget sjover at lege med busserne og bilerne han har (almindelige)

men han fordyber sig meget nå han leger med lego tingen ind til de gå i stykker

Min dreng er nu nået dertil hvor han bruger lego med fantasi, men jeg kan hiske problematikken da han var mere konkret tænkende og legen kunne falde fra hinanden når bilen ikke var som den var lige før. 

Jeg tror jeg ville lime de store ting men have en stor portion klodser til fri fantasi fordi det netop er det lego stimulerer men hvis flyvemaskinen, toget, bussen eller hvad ved jeg skal være " rigtig" for at stimulere til at bruge klodserne som de var tænkt så er det det.....

Anmeld

2. oktober 2013

DianaRJS

helle85 skriver:

vil han så godt lege med det??? for det vil min dreng ikke, han vil helst lege med det nå det er som det er det er derfor han har ønsket sig det

de har en hel kasse med blandet lego hvor de kan bruge deres fantasi som de også gør nå vi er med

ja, han leger faktisk næsten ikke med andet, lego og flexitrax er et hit herhjemme

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

Min dreng er nu nået dertil hvor han bruger lego med fantasi, men jeg kan hiske problematikken da han var mere konkret tænkende og legen kunne falde fra hinanden når bilen ikke var som den var lige før. 

Jeg tror jeg ville lime de store ting men have en stor portion klodser til fri fantasi fordi det netop er det lego stimulerer men hvis flyvemaskinen, toget, bussen eller hvad ved jeg skal være " rigtig" for at stimulere til at bruge klodserne som de var tænkt så er det det.....

jeg limer nok også de store ting

og de har en hel kasser med blandet lego de fik de der blandet klodser og vindue/døre og dæk i julegave sidste år (af familien) plus vi har fået noget af alt det fra da min lille bror var barn

Anmeld

2. oktober 2013

NoahEmil

helle85 skriver:

Min dreng har fået en del lego i fødselsdagsgave, men nå han leger med det så skiller det sig lidt ad og han kan ikke selv samle det, ville i lime det eller bare blive ved med at samle det?

Han har haft mere lego før jeg hvor det også stillede sig ad og nogen af delene blev væk

Skriver fra mobil

Har selv en søn der er lettere retarderet, nu har vi en lillebror der også skal lege med det, så det går ikke at lime. Men hvis ikke kunne det være ok at de større ting var limet og så evt dyr og redskaber i zoo var løse og så selvfølgelig have klodser han kunne stable

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

NoahEmil skriver:

Har selv en søn der er lettere retarderet, nu har vi en lillebror der også skal lege med det, så det går ikke at lime. Men hvis ikke kunne det være ok at de større ting var limet og så evt dyr og redskaber i zoo var løse og så selvfølgelig have klodser han kunne stable

jeg kan godt se at det ikke ville være godt nå der er en der skal overtage det bagefter

lucas har kun en lille søster der er 1 år yngre og ønsker sig lego friend (der har vi dog heller ikke tænkt at lime det da hun elsker at samle lego efter vejledning) så der er ikke nogen der skal ave det her

jeg limer også de store ting jeg har også spurgt lucas om han vil have vi gør det og det vil han gerne

det er godt at høre fra andre der også har et barn med samme diagnose, da i nok oplever mange af de samme ting

Anmeld

2. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
helle85 skriver:

Min dreng har fået en del lego i fødselsdagsgave, men nå han leger med det så skiller det sig lidt ad og han kan ikke selv samle det, ville i lime det eller bare blive ved med at samle det?

Han har haft mere lego før jeg hvor det også stillede sig ad og nogen af delene blev væk

Skriver fra mobil

blive ved med at samle det

medmindre det er noget meget specielt der ville blive penge værd når han bliver voksen så skidt pyt med at der mangler dele til det...

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

Wampires skriver:

blive ved med at samle det

medmindre det er noget meget specielt der ville blive penge værd når han bliver voksen så skidt pyt med at der mangler dele til det...

jeg tror ikke der er noget af det der bliver mere vær nå han bliver voksen

men jeg syntes bare det bliver dyrt hvis han kun leger med det et par gange, da jeg har givet lidt over 900 kr for det

Anmeld

2. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
helle85 skriver:

jeg tror ikke der er noget af det der bliver mere vær nå han bliver voksen

men jeg syntes bare det bliver dyrt hvis han kun leger med det et par gange, da jeg har givet lidt over 900 kr for det

svaret duer ikke på skrift

Anmeld

2. oktober 2013

komodo

vi har en regel om at jeg kun samler det en gang, og han skiller det også ad, men det er først når det er skilt at han rigtig bruger fantasien, han leger faktisk mere med det han selv bygger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.