Hvor stor skal besparelsen være før...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vi købte på amazone i UK en Rømer til 620 kr incl. fragt,den ville koste enten 1399 kr eller 1449 kr her hjemme. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

Autostol.dk

Mor_til_2_unger skriver:

Vi købte på amazone i UK en Rømer til 620 kr incl. fragt,den ville koste enten 1399 kr eller 1449 kr her hjemme. 

Det var en god besparelse 

Anmeld

30. september 2013

Autostol.dk

2. oktober 2013

Autostol.dk

Lenats31 skriver:

Der er to fordele ved at købe over nettet i udlandet:

1. der er penge at spare (med mindre der sker noget med stolen)

2. det er nemt sådan lige at hoppe på internettet og vupti, så er stolen købt.

Ulempen ved at købe over nettet i udlandet.

1. Skal stolen repareres så skal den til butikken i udlandet. Det er dyrt og der går lang tid inden stolen kommer tilbage.

2. Rådgivningen vedr- anvendelse og monteringen følger alt for ofte ikke med - mange tænker ikke over vigtigheden af dette. Statistikkerne på begge dele er desvære ret fæle.

3. Når handlen går til udenlandske butikker, så går den fra de danske butikker.

4. Mindre salg i danske butikker = mindre udvalg af autostole.

5. Autostolene  forbliver dyre i forhold til andre lande.

6. måske hårdt sagt/skrevet. Men de ting som fordyrer autostole her i landet er den høje moms, høj skat og generelt højere lønninger. 

7. Advancen er ikke ret høj på autostole, og vi har nogle forhandlere som skal leve.

Hej Lena,

Mange tak for dit svar.

Jeg har lige lidt bemærkninger til det du har skrevet:

1) Enig - derfor besparelsen skal være af en vis størrelse

2) Enig

Ulemper

1) En del butikker tilbyder at sende en ny stol før den anden er sendt retur. På den måde står forældrene ikke uden autostol.

2) Enig - den mangler - men desværre er den næsten mere forkert/mangelfuld i butikkerne

3) Enig - det er den friemarkedskonkurrence, som rammer alle butikker i europa - den ene eller anden vej. Godt købmandsskab er vejen frem.

4) Igen enig, men som med alle andre ting i babybutikken, har forhandlerne kun de produkter, der tiltrækker folk og de tjener penge på. Har de autostole i butikken er det ikke for at tjene penge - det er til at lokke folk i butikken for, at købe andre produkter, som de tjener mere på - som i alle andre butikker.

5) Det har ikke noget med online salg at gøre. Ser man hvor indtjeingen ligger på autostole i dag, så er det grossisterne som tjener pengene. Så det er grossisterne der skal sætte priserne ned og når de gør det, så følger salget med over i butikkerne.

6 Enig - men webshops som sælger til Danmark over et hvis beløb, skal afregne dansk moms. Det gør næsten alle de store udenlandske webshops (fx. amazon) og derved bliver moms ikke et konkurrenceparameter. Enkelte mindre engelske webshops betaler kun den lave engelske moms på 5%, men det er kun til de bliver større og har sendt nok stole til Danmark. Så kommer der 25% moms på deres produkter.

Ellers nogle spændende punkter du bringer i spil.

Anmeld

2. oktober 2013

Chevro

Når det er så vigtige og sikkerhedsmæssige ting, køber jeg altid i en forretning - da jeg kan se og prøve tingene. En autostol er jo eb livsnødvendig investering! Og jeg er ligeglad med at spare på den slags! Hvis det er den jeg føler mig mest sikker ved, tager jeg den!

Anmeld

3. oktober 2013

Autostol.dk

Chevro skriver:

Når det er så vigtige og sikkerhedsmæssige ting, køber jeg altid i en forretning - da jeg kan se og prøve tingene. En autostol er jo eb livsnødvendig investering! Og jeg er ligeglad med at spare på den slags! Hvis det er den jeg føler mig mest sikker ved, tager jeg den!

Lyder rigtig fornuftigt 

Anmeld

5. oktober 2013

Autostol.dk

Fik du set at jeg er på trapperne med et nyt spørgeskema med 4 ekstra spørgsmål?

http://www.surveymonkey.com/s/YDF8CYN

Anmeld

5. oktober 2013

Lenats31

Autostol.dk skriver:

Hej Lena,

Mange tak for dit svar.

Jeg har lige lidt bemærkninger til det du har skrevet:

1) Enig - derfor besparelsen skal være af en vis størrelse

2) Enig

Ulemper

1) En del butikker tilbyder at sende en ny stol før den anden er sendt retur. På den måde står forældrene ikke uden autostol.

2) Enig - den mangler - men desværre er den næsten mere forkert/mangelfuld i butikkerne

3) Enig - det er den friemarkedskonkurrence, som rammer alle butikker i europa - den ene eller anden vej. Godt købmandsskab er vejen frem.

4) Igen enig, men som med alle andre ting i babybutikken, har forhandlerne kun de produkter, der tiltrækker folk og de tjener penge på. Har de autostole i butikken er det ikke for at tjene penge - det er til at lokke folk i butikken for, at købe andre produkter, som de tjener mere på - som i alle andre butikker.

5) Det har ikke noget med online salg at gøre. Ser man hvor indtjeingen ligger på autostole i dag, så er det grossisterne som tjener pengene. Så det er grossisterne der skal sætte priserne ned og når de gør det, så følger salget med over i butikkerne.

6 Enig - men webshops som sælger til Danmark over et hvis beløb, skal afregne dansk moms. Det gør næsten alle de store udenlandske webshops (fx. amazon) og derved bliver moms ikke et konkurrenceparameter. Enkelte mindre engelske webshops betaler kun den lave engelske moms på 5%, men det er kun til de bliver større og har sendt nok stole til Danmark. Så kommer der 25% moms på deres produkter.

Ellers nogle spændende punkter du bringer i spil.

Nr 5 gælder dog stadig. den hænger nøje sammen med punkt 6 - faktisk overvejede jeg at sløjfe punkt 5. 

Og vi er altså heller ikke enige i at butikkerne er dårlige til at rådgive omkring. der er  nogle kæder som er fremme i skoene. En af de kæder var faktisk med på turen til Sverige. Det er vidst kun en babyudstyrskæde som er fæl til det så vidt jeg har forstået og har hørt flere gange og det er ike fra kunderne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.