Termin november?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Jeanette Randrup

MelanieH skriver:

Jeg har termin den 5' november.
Det er vores første barn, en lille dreng/en rigtigt krudt ugle 

Min Graviditeten går som den skal næsten, har dog ondt i rykken og smarter i bækkende.

Men glæder mig helt utrolig meget til at skulle se vores lille søn

så kan godt mærke tiden er ved at blive lannng!!

Tiden går utrolig langsomt  Er du på barsel? og hvad får du tiden til at gå med? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Jeanette Randrup

sulo skriver:

Hej

Jeg har termin d.26/11, det er vores første barn og en dreng.

Vi har haft en lidt hård start, jeg havde en SA i november, så vi fik en trykhedsscanning, da jeg var 7+0, hvor alt var fint, men 1 ½ uge senere fik jeg i al hast fjernet min galdeblære, 6 timer efter lå jeg igen på operationsbordet med indre blødninger og efterfølgende på intensiv, det tog to mdr før jeg var smertefri og "raskmeldt" igen, ikke ligefrem en start på graviditeten der er ønskværdig.

Jeg fik to ekstra scanninger efter operationen, men alt ser fint ud indtil vidre, lægerne holder skarp øje med mig og hiver mig ind til undersøgelser ved den mindste tvivl, jeg har stadig lidt bøvl med min blodprocent og for mange hvide blodlegmer, så skal på sygehuset igen i morgen og muligvis scannes igen

Ved NF fik jeg af vide at navlestrengen går skævt ind i livmoderen og at jeg derfor skulle scannes ekstra efter MD og frem til fødslen, blev så scannet d. 4/9 men scanningen viste at det kun var meget lidt han var for lille, 1162 gram og han burde veje 1240 gram den dag, så lægen synes ikke at flere scanninger var en nødvendighed

Ud over det synes jeg selv at min graviditet forløber problemfrit, halsbrand, humørsvingninger lidt vand i fingre og fødder ind imellem, svedeture, forpustet og turboløb til toilettet, det sidste er det der genere mig mest, har inkontinens i forvejen, men alt i alt går jeg ikke så højt op i det, for det følger jo med en graviditet.

Jeg bare fingre for at lillemanden har det godt og ikke har taget nogen skade af den hårde start eller at der kommer flere komplikatinoner inden termin.

Bliver tit spurgt om jeg ikke er nervøs for at skulle føde og der svare jeg, nej bestemt ikke, jo jeg forventer at det gør ondt, men kvinder har gjordt det i tusinder af år så hvad er der at være nervøs over, heller ikke selvom det er første gang, vi lever jo i en moderne tid og har den luksus at der står en hospitalsseng klar med en jordemoder der fortæller en hvad man skal gøre.

Min eneste bekymring går igen på den lille at han ikke kommer noget til og er lidt bekymret for om man kan finde ud af hele det koncept med at være forældre, men det kommer sikkert helt af sig selv

Puha, det lyder som noget af en tur I har været i gennem, men da dejligt at høre at tingene er gået som de skal, og at det er blevet lidt bedre 

Forstår godt du er nervøs for om han har kunnet klare det, men jeg tror de kan klare lidt mere and man lige regner med, og som du selv siger - kvinder har været gravide og født i flere tusinde år - og læger og jordmødre ved præcis hvad de laver og gør, så det er jeg sikker på at I nok skal klare 

Jeg er dog en lille smule nervøs for fødslen (veerne), ikke så meget for at det skal gå galt eller noget, men det væreste jeg ved er at have ondt i min mave - tror jeg kommer til at tude mig hele vejen igennem fordi det gør ondt, men man må jo ikke tage sorgerne på forskud - så prøver at lade være med at tænke på det 

Anmeld

24. september 2013

BigHope13

Jeanette Randrup skriver:

Jemi

Ja, det bliver fantastisk at komme i gang igen 

Kan godt forstå du glæder dig, jeg synes også det er vildt spændende, især jo tættere på termin man kommer. Jeg var ved sidste læge besøg i sidste uge, hun mente at hun havde vendt sig med hovedet ned  Jeg skal først til JM igen den 8. okt, når jeg er 35+0.

Har du fået afvide tidligere hvor stor han ca. er? Jeg blev scannet i uge 28+5 og der vejede hun ca. 1200 g. 

Arrrgh, tak Jeg kunne jo også bare lige lære at læse - men det er jo øjnene man først bliver blind på 

Jeg fik også ved sidste lægebesøg at vide at han lagde med hovedet nedad men stadig tværleje fordi kan ligger skråt.

fik et skøn på vægt i uge 28 ved jm og der sagde hun lidt over gennemsnit med ca 1300 g.

vi skal så også til en vægtscanning den 3 oktober pga jeg har for højt bmi så der sker mange spændende ting her den næste tid.

Åh så har du heldigvis heller ikke så længe til næste jm tjek
Og en fin vægt du fik scannet lillepigen til

Anmeld

24. september 2013

MelanieH

Jeanette Randrup skriver:

Tiden går utrolig langsomt  Er du på barsel? og hvad får du tiden til at gå med? 

Ja gik på barsel for en uge siden, så det bare fantastisk 

Jeg har fået tiden til at gå med alt muligt,

vasketøj, gjordt rent

lave mad til kæresten som er kommet i fryseren 

Pakker da vi står og skal flytte på fredag, vi skal i noget større så vi alle 3 kan være der .. 

Ellers går jeg bare og hygger og ser frem til at kan komme igang med med babyværelse, og komme på plads så man kan være helt klar til han melder siN ankomst  Men kan godt mærke nu har man lige en dag hvor man slapper af, så kan man jo ikke tænke på andet, så føles tiden lanng!! 

Hvad med jer her inde i gruppen er i gået på barsel? 

Anmeld

24. september 2013

RGN

Profilbillede for RGN
MelanieH skriver:

Hehe.. Er kæresten kommet i fryseren?

Anmeld

24. september 2013

SjeBets

Jeg har termin den 26 november, og det er mit 3. barn, vores tilsammen 5. barn.

Jeg arbejder til den 31 oktober, har ikke haft gener udover dumme plukveer, på det sidste er det dog blevet meget værre, og håber virkelig at jeg kan holde de sidste 5 uger på job.

Vi venter en pige. har en pige på 13 og en dreng som bliver 9 til januar, og manden har en dreng der bliver 9 til januar og en dreng der er 5.  Så en pige mere var tiltrængt

Anmeld

25. september 2013

Jeanette Randrup

MelanieH skriver:

Ja gik på barsel for en uge siden, så det bare fantastisk 

Jeg har fået tiden til at gå med alt muligt,

vasketøj, gjordt rent

Pakker da vi står og skal flytte på fredag, vi skal i noget større så vi alle 3 kan være der .. 

Ellers går jeg bare og hygger og ser frem til at kan komme igang med med babyværelse, og komme på plads så man kan være helt klar til han melder siN ankomst  Men kan godt mærke nu har man lige en dag hvor man slapper af, så kan man jo ikke tænke på andet, så føles tiden lanng!! 

Hvad med jer her inde i gruppen er i gået på barsel? 

Går ud fra det er maden der er kommet i fryseren, og ikke manden? 

Lyder da dejligt at i skal til at flytte til noget større, så i kan få plads til den lille også 

Jeg startede også barsel i sidste uge, men før det var jeg sygemeldt med bækkenløsning, så er egentlig færdig med alle de ting jeg skulle lave i min barsel, så det er lidt svært at få tiden til at gå 

Anmeld

25. september 2013

Jeanette Randrup

SjeBets skriver:

Jeg har termin den 26 november, og det er mit 3. barn, vores tilsammen 5. barn.

Jeg arbejder til den 31 oktober, har ikke haft gener udover dumme plukveer, på det sidste er det dog blevet meget værre, og håber virkelig at jeg kan holde de sidste 5 uger på job.

Vi venter en pige. har en pige på 13 og en dreng som bliver 9 til januar, og manden har en dreng der bliver 9 til januar og en dreng der er 5.  Så en pige mere var tiltrængt

Pyha, der må være gang i den hjemme hos jer?! 

Men bliver da dejligt med en lille pige mere 

Anmeld

25. september 2013

Møn-Mor

Ja store bror var en tyk kort basse - skønt.

Ja altså tiden går jo dels med at hvile mens Viktor er i vuggestue og så ordne det huslige der nu engang er i mit eget tempo, det havde selvfølgelig været lidt sjovere, hvis kroppen var mere fit for figth, men skidt pyt bare baby kommer sund og rask til verden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.