Babys størrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Karla

Jenny12 skriver:

Min søn blev 39+3 ved en scanning af en scanningslæge og en jordemoder vuderet til 2938 gram - jeg blev faktisk sat i gang pga denne scanning som viste ingen tilvæks over 3 uger.

Ud kom han 39+5 med en vægt på 3620 gram

Jeg tror ikke mere på scanninger frem for en jordemoderes vudering.

Tak for dit svar
Nej, jeg tror egentlig heller ikke scanningen er mere præcis end et jordemoder skøn. Det er jo kun 3 mål der bruges, og det kan sagtens være misvisende for babys reelle vægt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

MHB

Hos mig var JM langt tættere på end skanningen. JM sagde stor baby på mellem 4300-4500 i 40+1 skanning samme dag sagde 3800, han blev født 42+1 og vejede 4768.... 

Anmeld

24. september 2013

Karla

MHB skriver:

Hos mig var JM langt tættere på end skanningen. JM sagde stor baby på mellem 4300-4500 i 40+1 skanning samme dag sagde 3800, han blev født 42+1 og vejede 4768.... 

Ja, så passede scanningen i hvert fald slet ikke

Vi må se, hvor stor hun er, når hu kommer ud tror ikke selv på hun bliver vildt stor. Både min mand og jeg er små mennesker, og vi var 2700 og 3500 ved fødslen. Så det vil undre mig lidt, hvis der kommer en 4-4,5 kg baby men man kan jo aldrig vide

Anmeld

24. september 2013

Clisolka

Karla skriver:

Hej piger

Jeg har lige et spørgsmål ang. babys størrelse. Jeg var til jordemoderen mandag i sidste uge, hvor jeg var 29+3. Der skønnede hun lillepigen til 1300 g. Det var en lille smule under gennemsnittet, men det var helt fint, når jeg selv (og min mand) ikke er ret store.
Igår, da jeg var 30+3, var jeg så på fødegangen, og der blev jeg scannet. Ud fra scanningen fik vi en vægt på 1943 g, som var noget over gennemsnittet - det var svarende til jeg var 32+3.
Jeg ved godt man ikke kan regne med noget af det, og vi først finder ud af hendes størrelse, når hun er født. Men hvad ville I tænke? Ville i gå ud fra jordemoderens skøn om en lille baby, gå ud fra scanningen som siger en noget stor baby, eller ville i trække lidt fra den ene og lægge lidt til den anden og regne med en helt gennemsnitsbaby?

Jeg ville gå ud fra scanningen 

Da jeg var 32+4 vejede Oliver 2063 g - da han blev født 39+4 vejede han 3375 g 

Anmeld

24. september 2013

Karla

Babymor2010 skriver:

Jeg ville gå ud fra scanningen 

Da jeg var 32+4 vejede Oliver 2063 g - da han blev født 39+4 vejede han 3375 g 

Tak for dit svar

Anmeld

24. september 2013

liten-mamma

Karla skriver:

Tak for dit svar
Ja der var scanningen også ret præcis.

Det er bare lidt vildt - sidste uge fik jeg at vide, at hun var lidt lille, og at jeg nok ikke skulle regne med hun var større end 3000-3300 g ved fødslen, også fordi mit symfyse mål er lidt under gennemsnittet.
Og ud fra scanningen igår kan jeg måske få en baby på 4 kg, hvis hun fortsat vokser det hun skal

Spændende hvad det ender med

Ja det er lidt sjovt Kan godt forstå du bliver lidt i tvivl, når du får to vidt forskellige ting at vide. 

Bliver spændende at se hvad det ender med. Skal du så ikke til flere skanninger omkring hendes vægt?

Anmeld

24. september 2013

Karla

liten-mamma skriver:

Ja det er lidt sjovt Kan godt forstå du bliver lidt i tvivl, når du får to vidt forskellige ting at vide. 

Bliver spændende at se hvad det ender med. Skal du så ikke til flere skanninger omkring hendes vægt?

Ja, det bliver spændende tror ikke selv på hun er meget stor. Mit symfyse fundus mål er nemlig under gennemsnittet. Og jeg har en god fornemmelse af, hvor meget hun fylder

Nej jeg skal ikke til flere scanninger sådan lige.
Det var kun fordi de var lidt bekymrede for svangerskabsforgiftning, så de skulle tjekke om hun var væksthæmmet. Det var hun ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.