Babys størrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

DianaRJS

Karla skriver:

Hej piger

Jeg har lige et spørgsmål ang. babys størrelse. Jeg var til jordemoderen mandag i sidste uge, hvor jeg var 29+3. Der skønnede hun lillepigen til 1300 g. Det var en lille smule under gennemsnittet, men det var helt fint, når jeg selv (og min mand) ikke er ret store.
Igår, da jeg var 30+3, var jeg så på fødegangen, og der blev jeg scannet. Ud fra scanningen fik vi en vægt på 1943 g, som var noget over gennemsnittet - det var svarende til jeg var 32+3.
Jeg ved godt man ikke kan regne med noget af det, og vi først finder ud af hendes størrelse, når hun er født. Men hvad ville I tænke? Ville i gå ud fra jordemoderens skøn om en lille baby, gå ud fra scanningen som siger en noget stor baby, eller ville i trække lidt fra den ene og lægge lidt til den anden og regne med en helt gennemsnitsbaby?

du skal altid gå ud fra den du har fået lavet ved scanningen da de er på mål, ved jm er det kun føle så der kan man hurtig komme til at tage fejl

men nej ingen af dem er 100% sikre, men mine fra scanningerne har næsten passet, ihvertfald ved min den yngste, den ældste var lidt sværre da han er født for tidligt 34+4 så der var de ikke helt sikre. han bev skønnet til at veje 1760g men vejede 2250g ved fødslen ;P hvorimod lillebror blev skønnet til at veje 3100g og vejede 3160g så der ramte de jo rimelig godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Trekløver(:

Karla skriver:

Hej piger

Jeg har lige et spørgsmål ang. babys størrelse. Jeg var til jordemoderen mandag i sidste uge, hvor jeg var 29+3. Der skønnede hun lillepigen til 1300 g. Det var en lille smule under gennemsnittet, men det var helt fint, når jeg selv (og min mand) ikke er ret store.
Igår, da jeg var 30+3, var jeg så på fødegangen, og der blev jeg scannet. Ud fra scanningen fik vi en vægt på 1943 g, som var noget over gennemsnittet - det var svarende til jeg var 32+3.
Jeg ved godt man ikke kan regne med noget af det, og vi først finder ud af hendes størrelse, når hun er født. Men hvad ville I tænke? Ville i gå ud fra jordemoderens skøn om en lille baby, gå ud fra scanningen som siger en noget stor baby, eller ville i trække lidt fra den ene og lægge lidt til den anden og regne med en helt gennemsnitsbaby?

Jeg ville tage ud fra scanningen, da den er meget mere nøjagtig

Anmeld

24. september 2013

Karla

christina92 skriver:

34+ blev jeg scannet og de sagde 2200g -  37+5 skønnede jm 2800g - fødte 38+0 og hun vejede 2810 g jeg ville ligge lidt til og trække lidt fra og regne med gennemsnitsbaby til næste gang din jm skønner  

Tak for dit svar

Jeg tror også jeg regner lidt med en gennemsnitsbaby - ham det scannede mig igår sagde, at den maskine han brugte ikke var så præcis som dem man normalt bliver scannet med

Anmeld

24. september 2013

Karla

DianaRJS skriver:

du skal altid gå ud fra den du har fået lavet ved scanningen da de er på mål, ved jm er det kun føle så der kan man hurtig komme til at tage fejl

men nej ingen af dem er 100% sikre, men mine fra scanningerne har næsten passet, ihvertfald ved min den yngste, den ældste var lidt sværre da han er født for tidligt 34+4 så der var de ikke helt sikre. han bev skønnet til at veje 1760g men vejede 2250g ved fødslen ;P hvorimod lillebror blev skønnet til at veje 3100g og vejede 3160g så der ramte de jo rimelig godt

Tak for dit svar

Ham der scannede mig igår, sagde, at den maskine der blev brugt ikke var helt så præcis som den man normalt bruger til scanninger.
Så det er nok ikke helt så nøjagtigt.
Men hun er nok i hvert fald ikke meget for lille

Anmeld

24. september 2013

Karla

M_V skriver:

Jeg ville tage ud fra scanningen, da den er meget mere nøjagtig

Tak for svar

Anmeld

24. september 2013

Sijac

Karla skriver:

Hej piger

Så absolut Scanningen. Det andet er et skøn og i virkeligheden kan det ikke bruges til så meget. Min lillesøster blev skønnet til 4,5 kg og hun vejede 3000 gram.

Anmeld

24. september 2013

DianaRJS

Karla skriver:

Tak for dit svar

Ham der scannede mig igår, sagde, at den maskine der blev brugt ikke var helt så præcis som den man normalt bruger til scanninger.
Så det er nok ikke helt så nøjagtigt.
Men hun er nok i hvert fald ikke meget for lille

haha nej men det er jo kun dejligt hellere end lidt stor baby end en lille....  Andreas der er født for tidligt hjalp faktisk ikke rigtig til ved fødslen hvilken gjorde den var rigtig hårdt, og endte i AKS, hvor lillebror med lidt mere sul hjalp en hel del mere til, så fik veer kl 7.30 og 9.20 er han født ;P så det er gået hurtigt, men man kan hurtigt mærke om e selv er i stand til at hjælpe lidt til under veerne

Anmeld

24. september 2013

Jenny12

Karla skriver:

Hej piger

Min søn blev 39+3 ved en scanning af en scanningslæge og en jordemoder vuderet til 2938 gram - jeg blev faktisk sat i gang pga denne scanning som viste ingen tilvæks over 3 uger.

Ud kom han 39+5 med en vægt på 3620 gram

Jeg tror ikke mere på scanninger frem for en jordemoderes vudering.

Anmeld

24. september 2013

Karla

Sijac skriver:

Så absolut Scanningen. Det andet er et skøn og i virkeligheden kan det ikke bruges til så meget. Min lillesøster blev skønnet til 4,5 kg og hun vejede 3000 gram.

Tak for dit svar

Ja, det var da skudt lidt forkert må man sige

Anmeld

24. september 2013

Karla

DianaRJS skriver:

haha nej men det er jo kun dejligt hellere end lidt stor baby end en lille....  Andreas der er født for tidligt hjalp faktisk ikke rigtig til ved fødslen hvilken gjorde den var rigtig hårdt, og endte i AKS, hvor lillebror med lidt mere sul hjalp en hel del mere til, så fik veer kl 7.30 og 9.20 er han født ;P så det er gået hurtigt, men man kan hurtigt mærke om e selv er i stand til at hjælpe lidt til under veerne

Ja, har også hørt det er noget nemmere med en større baby
Men nu må vi se.

Har altid syntes det var noget underligt noget med de skøn. Forstår ikke helt, at de skal oplyse en vægt, når det i så mange tilfælde er helt forkert. Hvis bare de kan mærke at baby vokser, og ikke er mega lille eller mega stor, må det være fint. Synes bare det giver forvirring at få oplyst en vægt, som man overhovedet ikke kan bruge til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.