Kugledyne ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

Elgaard73

AlberteSophie skriver:

Det må du ihvertfald (:

her er det en baby dyne. Jeg har ca brugt en hel bærepose kastanjer og tørt dem i ovnen. De bliver lettere med tiden, så selv om det lyder og virker voldsomt, så er det ikke det (:

jeg har syet en masse små rum i et betræk hvor kastanjerne ligger i. 

Super...Tak skal du have...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

De3Guldklumper

morstinus skriver:

Hej,

Ja, min skønne dreng på snart 3 har aldrig sovet godt. Det har været et helvede at få ham til at sove sine lure da han var helt lille og endnu sværere har det været at få ham til at sove om natten.
Vi har nu fundet ud af at han er særligt sensitiv og endda så det er ovre i den ekstreme kategori.

vi er i et samarbejde med hans vuggestue så vores hverdag er nemmere for både ham og resten af familien. Vi tackler hans frustrationer bedre og har i det hele taget mærket en kæmpe forandring ved at gøre små simple ting en lille smule anderledes så han føler sig mere tryg.

men men men... nattesøvnen er noget rod. Han får stadig sin lur om eftermiddagen (ca. 2 timer) og vi har prøvet til, han er slet ikke klar til at man tager den fra ham og forkorter vi den, så vågner han flere gange end han normalt ville gøre.

det tager os gerne en time til halvanden fra vi har puttet til at han ligger og sover, og så er der ingen garanti for at han sover hele natten uden at vågne. der er ikke noget mønster i hans urolige søvn og vi kan være heldige at han kun kommer ind til os en gang i løbet af natten og vi kan være uheldige og så har vi været oppe ved ham 8 til 10 gange i løbet af en nat.

vi har også prøvet at han sover inde ved os, men lige lidt hjælper det. det tager stadig en time til halvanden, med frem og tilbage, vand og så er mor bedst, så er far bedst, så ved han ikke hvad han vil osv. vi har prøvet alt, undtagen at han græder sig i søvn, det vil kun gøre det værre i forhold til at han er sensitiv...

så nu har jeg snakket lidt med min ssp og hun fortæller om det der hedder en kugledyne.

nogen gode råd??

hvilken en er bedst når man har en dreng der har så svært ved at falde i søvn??

Vil gerne vide alt om det hvis nogen er jer har nogen erfaringer med den.

phu ha det blev lidt langt, men tak fordi du læste med

Min søn på 4 1/2 har sovet med kugledyne det sidste halve år og han kunne sagtens ha haft den før.

Du kan få bevilliget den gennem kommune så er du fri for at købe dig fattig

Vi bruger udover kugledyne tryk og strøg massage hvilket får ham til at slappe af. Der kan dog sagten gå 1-2 timer til han falder i søvn fra han bliver puttet men med kugledynen sover han meget tungere og hans nætter er ikke længere så urolige.

Du kan læse her http://www.protac.dk/

Anmeld

26. september 2013

morstinus

Pylle3 skriver:

Min søn på 4 1/2 har sovet med kugledyne det sidste halve år og han kunne sagtens ha haft den før.

Du kan få bevilliget den gennem kommune så er du fri for at købe dig fattig

Vi bruger udover kugledyne tryk og strøg massage hvilket får ham til at slappe af. Der kan dog sagten gå 1-2 timer til han falder i søvn fra han bliver puttet men med kugledynen sover han meget tungere og hans nætter er ikke længere så urolige.

Du kan læse her http://www.protac.dk/

Tak for svar  det er godt lige at høre hvad andre har synes om sådan en dyne, for de er godt nok pebberet i prisen, men har snakket med min sundhedsplejerske og en fys. så vi kan få lov at låne en, så sidder bare og venter på at de skal ringe

Anmeld

26. september 2013

morstinus

AlberteSophie skriver:

Det du skriver lyder utrolig meget som alberte. Hin er dog kun 1 år.

jeg har været på kastanje rov og har kastet mig ud i en kastanje dyne, som har samme effekt som kugle dynen (BARE EN DEL BILLIGERE) 

albertes dagpleje har sådan en dyne, og den hjælper så meget! 

Det havde jeg ikke tænkt, men selvfølgelig kan kastanjer også bruges ligesom plastic kuglerne i dynerne  tak for godt råd, det må afprøves

Anmeld

26. september 2013

morstinus

mn skriver:

jeg har selv en kugledyne og da jeg ringede til kommunen nævnte de der fandtes kugledyner og kædedyner, så hvis den ene slags ikke virker, virker den anden måske men min kugledyne kræver en del tilvendelse synes jeg, men da jeg så havde vænnet mig til den synes jeg den blev helt fantastisk og kan varmt anbefale den

Havde også forstået på min søster (som jeg også lige ringede til) at min nevø som havde fået bevilliget en voksen kugledyne, pga. adhd, at man skal bruge lidt tid med at vænne sig til den, og han fik aldrig rigtig brugt den.
min yngste niece har så arvet den, og er fuldstændig vild med den, så tror også vi skal igang hurtigtist muligt, for at min søn kan få noget ud af det, og vi måske ku være heldige med noget søvn  

Anmeld

26. september 2013

MissMaria

morstinus skriver:

Hej,

Ja, min skønne dreng på snart 3 har aldrig sovet godt. Det har været et helvede at få ham til at sove sine lure da han var helt lille og endnu sværere har det været at få ham til at sove om natten.
Vi har nu fundet ud af at han er særligt sensitiv og endda så det er ovre i den ekstreme kategori.

vi er i et samarbejde med hans vuggestue så vores hverdag er nemmere for både ham og resten af familien. Vi tackler hans frustrationer bedre og har i det hele taget mærket en kæmpe forandring ved at gøre små simple ting en lille smule anderledes så han føler sig mere tryg.

men men men... nattesøvnen er noget rod. Han får stadig sin lur om eftermiddagen (ca. 2 timer) og vi har prøvet til, han er slet ikke klar til at man tager den fra ham og forkorter vi den, så vågner han flere gange end han normalt ville gøre.

det tager os gerne en time til halvanden fra vi har puttet til at han ligger og sover, og så er der ingen garanti for at han sover hele natten uden at vågne. der er ikke noget mønster i hans urolige søvn og vi kan være heldige at han kun kommer ind til os en gang i løbet af natten og vi kan være uheldige og så har vi været oppe ved ham 8 til 10 gange i løbet af en nat.

vi har også prøvet at han sover inde ved os, men lige lidt hjælper det. det tager stadig en time til halvanden, med frem og tilbage, vand og så er mor bedst, så er far bedst, så ved han ikke hvad han vil osv. vi har prøvet alt, undtagen at han græder sig i søvn, det vil kun gøre det værre i forhold til at han er sensitiv...

så nu har jeg snakket lidt med min ssp og hun fortæller om det der hedder en kugledyne.

nogen gode råd??

hvilken en er bedst når man har en dreng der har så svært ved at falde i søvn??

Vil gerne vide alt om det hvis nogen er jer har nogen erfaringer med den.

phu ha det blev lidt langt, men tak fordi du læste med

Vores søn er også særlig sensitiv og indtil han var omkring 15 mdr - var søvn også en sjældenhed hos os. Jeg ringede til min sundhedsplejerske og bad om hjælp - hun gav os nummeret til en Ergoterapeut, som har lånt os en kugledyne, og det er også hende som har vejledt os i hvilken str han skulle have. For 8 mdr siden ca virkede det som om at kugledynen ikke længere havde samme effekt om natten som om dagen, så nu sover han med en kædedyne om natten også stadig kugledyne om dagen.

Jeg synes hvis det muligt for dig, så snak med din sundhedsplejerske eller Ergoterapeut - de er nemlig meget dyre - men når søn er sensitiv kan den lånes gennem kommunen.

Håber i finder en løsning, så i alle sammen kan få jeres nattesøvn.

Spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med - vores søn er næsten 2,5 år, så næsten lige så gammel som din.

Anmeld

26. september 2013

morstinus

Masig skriver:

Jeg har læst et sted at man kan prøve at låne sådan en dyne inden man køber for at se om det virker. Kan ikke huske hjemmesiden, men du vil finde det hvis du googler.... Har ikke erfaring med kugledyne, men var selv ude i at prøve til vores søn, men hans uro om aftenen er slet ikke så slem mere, så det er til at klare... Har i prøvet at holde hans egen dyne stramt ned om ham når han ligger i sengen og se om han falder til ro på den måde? Det hjalp meget her, da det var værst...

Fandt den hjemmeside hvor de producerer dem, og man kan låne dem hos dem i en 14 dages periode og så derefter kan man leje en junior dyne til 250 kr om måneden  men hvis vi er heldige så har de en til at ligge inde på rådhuset i den by vi bor vi, men men men, man skal lige igennem noget visitation først, så må desværre vente lidt endnu
Vi har prøvet rigtig meget med ham, og fx fik vi også en råd om at holde ham fast ind til os når han fik et hysterisk anfald, hvilket godt kan ske rigtig tit, det havde den modsatte effekt fordi det bliver for meget for ham. Vi prøvede nemli det der med at putte dynen helt tæt på ham, men det som om dynen ikke er "tung" nok. plus at det er meget vi skal fumle rundt hver gang, så han synes det er sjovt i stedet  
Så det at han måske kun skulle puttes med en tungere dyne og så kun en gang fordi en kugledyne omslutter ham fuldstændigt, det har jeg en fornemmelse af ville virke, men det er jo med at prøve, så glæder mig helt til næste uge, hvor vi ved noget mere

Anmeld

26. september 2013

morstinus

MissMaria skriver:

Vores søn er også særlig sensitiv og indtil han var omkring 15 mdr - var søvn også en sjældenhed hos os. Jeg ringede til min sundhedsplejerske og bad om hjælp - hun gav os nummeret til en Ergoterapeut, som har lånt os en kugledyne, og det er også hende som har vejledt os i hvilken str han skulle have. For 8 mdr siden ca virkede det som om at kugledynen ikke længere havde samme effekt om natten som om dagen, så nu sover han med en kædedyne om natten også stadig kugledyne om dagen.

Jeg synes hvis det muligt for dig, så snak med din sundhedsplejerske eller Ergoterapeut - de er nemlig meget dyre - men når søn er sensitiv kan den lånes gennem kommunen.

Håber i finder en løsning, så i alle sammen kan få jeres nattesøvn.

Spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med - vores søn er næsten 2,5 år, så næsten lige så gammel som din.

okay, det er fedt at høre hvilke muligheder der er at gribe i, for lige nu er vi der hvor vi kan låne en igennem kommunen i 14 dage og er vi heldige så er der ikke nogen som står i kø til den bagefter, men ja, så ved man jo så heller ikke hvornår de så ringer og vil have den igen.
så det vil jeg helt sikkert ringe og spørge min ssp om hun ved noget om

mange tak for hjælpen  
hvor lang tid gik der før din søn havde vænnet sig til den??
og er det bare almindeligt sengetøj der passer til??

Anmeld

26. september 2013

MissMaria

morstinus skriver:

okay, det er fedt at høre hvilke muligheder der er at gribe i, for lige nu er vi der hvor vi kan låne en igennem kommunen i 14 dage og er vi heldige så er der ikke nogen som står i kø til den bagefter, men ja, så ved man jo så heller ikke hvornår de så ringer og vil have den igen.
så det vil jeg helt sikkert ringe og spørge min ssp om hun ved noget om

mange tak for hjælpen  
hvor lang tid gik der før din søn havde vænnet sig til den??
og er det bare almindeligt sengetøj der passer til??

Vores kugledyne ( den vejer ca 1,5 kg)passer til baby sengetøjet - tror kædedynen (den vejer ca 5 kg)er svenske mål - men bukker man den lidt i siden kan den være i junior sengetøjet ;0)

Kugledynen lod vi ham have på når han kom i seng og gav ham så almindelig dyne på når vi selv gik i seng de første 4-5 dage, bagefter sov han med den hele natten - de siger der går omkring en uges tid inden man vender sig til den.

Kædedynen sov han med fra dag et - den siger de, de skal kunne sove med, med det samme - ellers er den ikke god for dem.

Anmeld

26. september 2013

Masig

morstinus skriver:

Fandt den hjemmeside hvor de producerer dem, og man kan låne dem hos dem i en 14 dages periode og så derefter kan man leje en junior dyne til 250 kr om måneden  men hvis vi er heldige så har de en til at ligge inde på rådhuset i den by vi bor vi, men men men, man skal lige igennem noget visitation først, så må desværre vente lidt endnu
Vi har prøvet rigtig meget med ham, og fx fik vi også en råd om at holde ham fast ind til os når han fik et hysterisk anfald, hvilket godt kan ske rigtig tit, det havde den modsatte effekt fordi det bliver for meget for ham. Vi prøvede nemli det der med at putte dynen helt tæt på ham, men det som om dynen ikke er "tung" nok. plus at det er meget vi skal fumle rundt hver gang, så han synes det er sjovt i stedet  
Så det at han måske kun skulle puttes med en tungere dyne og så kun en gang fordi en kugledyne omslutter ham fuldstændigt, det har jeg en fornemmelse af ville virke, men det er jo med at prøve, så glæder mig helt til næste uge, hvor vi ved noget mere

Ja der er ikke andet for end at prøve sig frem med den slags... Vi har også virkelig forsøgt med tusind ting i forhold til søvn/uro, utryghedsanfald, overstimulering osv osv.... Og hver gang vi endelig har fundet en metode der virker, så går der lige et par uger, så virker det ikke mere 

Men for det meste virker det at holde ham tæt og stramt ind til os, men der er jo selvfølgelig undtagelser.. Og børn er jo også forskellige, så man må lede indtil man finder den løsning der passer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.