Hej,
Ja, min skønne dreng på snart 3 har aldrig sovet godt. Det har været et helvede at få ham til at sove sine lure da han var helt lille og endnu sværere har det været at få ham til at sove om natten.
Vi har nu fundet ud af at han er særligt sensitiv og endda så det er ovre i den ekstreme kategori.
vi er i et samarbejde med hans vuggestue så vores hverdag er nemmere for både ham og resten af familien. Vi tackler hans frustrationer bedre og har i det hele taget mærket en kæmpe forandring ved at gøre små simple ting en lille smule anderledes så han føler sig mere tryg.
men men men... nattesøvnen er noget rod. Han får stadig sin lur om eftermiddagen (ca. 2 timer) og vi har prøvet til, han er slet ikke klar til at man tager den fra ham og forkorter vi den, så vågner han flere gange end han normalt ville gøre.
det tager os gerne en time til halvanden fra vi har puttet til at han ligger og sover, og så er der ingen garanti for at han sover hele natten uden at vågne. der er ikke noget mønster i hans urolige søvn og vi kan være heldige at han kun kommer ind til os en gang i løbet af natten og vi kan være uheldige og så har vi været oppe ved ham 8 til 10 gange i løbet af en nat.
vi har også prøvet at han sover inde ved os, men lige lidt hjælper det. det tager stadig en time til halvanden, med frem og tilbage, vand og så er mor bedst, så er far bedst, så ved han ikke hvad han vil osv. vi har prøvet alt, undtagen at han græder sig i søvn, det vil kun gøre det værre i forhold til at han er sensitiv...
så nu har jeg snakket lidt med min ssp og hun fortæller om det der hedder en kugledyne.
nogen gode råd?? 
hvilken en er bedst når man har en dreng der har så svært ved at falde i søvn??
Vil gerne vide alt om det hvis nogen er jer har nogen erfaringer med den.
phu ha det blev lidt langt, men tak fordi du læste med 
Anmeld