Vågner rigtig tit - Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

Giraffen

DenLykkelige2013 skriver:

Har en søn der bliver 5 måneder her D 30, og han har fra han var en måned gammel sovet igennem, men de sidste 3 uger ca er han begyndt at vågne hver nat, nogle nætter 3 gange andre nætter kun 1 eller 2, synes vi har prøvet alt, maden er blevet skiftet fra allomin til nan1 da han virkede som om han ikke kunne lide allomin, han får grød om formiddagen, madrassen i hans seng er blevet skiftet da den anden ikke kunne mere og da han går til kiropraktor går jeg meget op i at madrassen skal være god. Der bliver luftet godt ud om dagen når han ikke sover der.

en nat kører som regel med at han kommer i seng et sted mellem 20 og 22, vågner kl 1 og får en flaske som han falder i søvn med, vågner igen kl 4 hvor han engang imellem også får flaske til at sove videre på, og så står vi op igen imellem 6 og 7. Og de ødelægger faktisk alt hans søvn når han sover så dårligt om natten, fordi han ender med at sove rigtig dårligt i løbet af dagen også. 

Synes jeg er lidt på bar bund med hvad vi kan gøre for at hjælpe bassen, nogen der har nogle råd? 

det lyder som et appetitspring

vi begyndte at give hende flasken inde i hendes seng, så tar det faktisk kun 5 minutter og hun vågnede næsten ikke imens

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

gruener

Liam begyndte også på det da han var lille. 

Jeg begyndte der at give ham vælling til natten, da han efterspurgte mad om natten. Det hjalp med det samme. Hans allomin var simpelthen ikke nok længere til at dække hans appetit.. Sultne dreng!  

Mht. kiropraktor, så gik jeg også til kiropraktor med Liam da han var helt lille. Han var skæv i nakken og kunne næsten ikke dreje hovedet til venstre. Han var derudover skæv i ryggen. Allerede efter én gang, havde vi en meget gladere dreng. Vi gik der, indtil han var i tip top form. Jeg tor at mange har en opfattelse af, at de også knækker de små børn, og det kan jeg godt forstå kan lyde lidt hårdt. Det gør de altså ikke..

Når ungerne er så små, knækker de dem ikke.. De masserer dem. Jeg har endnu ikke hørt om en kiropraktor der knækkede de små rollinger, og så er det jo slet ikke voldsomt. Jeg vil til hver en tid tage min søn/datter til kiropraktor, når jeg kan mærke en god virkning og et gladere barn 

Anmeld

23. september 2013

DenLykkelige2013

Mimbi skriver:

Hej

Tænkar at i måske ikke skal give ham flaske om natten hvis han ikke er sulten? kunne erstattes med at give lidt vand i et glas

Da min ældre søn var om7 mdr vågnede ham op til 5 gange til at spise om natte (fik bryst) valgte så at stoppe med det for at se om det var noget so hjalp og efter det vågnede han 1-2 gange, fik sutten og så lagde han sig til at sove igen. Det skal so sige at han sov ikke igennem fram hann var baby til hann blev næste 2 år :O men ved ikke helt hvorfor

Hvor ofte sover han om dagen?

Tusind tak for svar, vil da helt sikkert prøve at udskifte det med vand og se hvad der så sker 

Han har ikke rigtig nogen rytme om dagen, det skifter ufatteligt meget, men han kan godt sove en time om formiddagen hvis vi er heldige, og ellers så er det en halv time/tre kvarter mange gange i løbet af dagen, nogle dage sover han en halv time fordelt på en 5-6 gange, har prøvet at samle hans lure til en lang om eftermiddagen, men det resultere bare i en meget sur og træt baby, han har godt kunne samle dem om eftermiddagen hvor han snildt tog 3-4 timer, men de dage findes ikke mere  Så nu kan han max komme op på at sove 1½ time om eftermiddagen. 

Anmeld

23. september 2013

DenLykkelige2013

Giraffen skriver:

det lyder som et appetitspring

vi begyndte at give hende flasken inde i hendes seng, så tar det faktisk kun 5 minutter og hun vågnede næsten ikke imens

Varer et appetitspring så længe? 

Han får også flasken i sengen, og nogle gange passer det herren at sove videre men andre gange skal han op og lave ballade 

Anmeld

23. september 2013

modesty

Det løser sig ikke ret hurtigt, da han stadig har lidt banan form tilbage, hvilket er noget der skal løses ellers bliver det værre! nu begyndte jeg selv til Kiro efter jeg havde født og det har ikke bare lige taget 2 gange og så var jeg fikset. 

men kan da godt se jeg aldrig skulle have spurgt om noget til at starte med da folk lige pludselig får det til at lyde som om jeg nægter min søn mad og at jeg ikke vil ham det bedste, så vi lukker den bare her! 

Ej nu må du slappe lidt af. Jeg giver dig en smiley face og stiller et reelt spørgsmål fordi jeg er interesseret.

Mit spørgsmål gik skam ikke på dig, men mere på kiropraktorens årsag til at fortsætte behandlingen. .

Det med maden har intet med mig at gøre, så jeg kan ikke forstå hvorfor du blander de to ting sammen.

Tak for svaret.

Anmeld

23. september 2013

modesty

Tusind tak for svar, vil da helt sikkert prøve at udskifte det med vand og se hvad der så sker 

Han har ikke rigtig nogen rytme om dagen, det skifter ufatteligt meget, men han kan godt sove en time om formiddagen hvis vi er heldige, og ellers så er det en halv time/tre kvarter mange gange i løbet af dagen, nogle dage sover han en halv time fordelt på en 5-6 gange, har prøvet at samle hans lure til en lang om eftermiddagen, men det resultere bare i en meget sur og træt baby, han har godt kunne samle dem om eftermiddagen hvor han snildt tog 3-4 timer, men de dage findes ikke mere  Så nu kan han max komme op på at sove 1½ time om eftermiddagen. 

Nu skal jeg passe på med hvad jeg skriver - men her er et velmenende, godt råd som jeg ikke håber at du misforstår til at jeg siger ngoet negativt om dig, for det gør jeg ikke:

En 5 mdr. gammel baby skal have mad om natten. Anbefalingen er at man allertidligst må droppe natmad ved 8 mdr. og helst skal vente til 10 mdr. (medmindre baby selvfølgelig selv vælger den fra på et tidspunkt).

Prøver du at give sut i stedet for flaske når han vågner?

Anmeld

23. september 2013

L&V

Har en søn der bliver 5 måneder her D 30, og han har fra han var en måned gammel sovet igennem, men de sidste 3 uger ca er han begyndt at vågne hver nat, nogle nætter 3 gange andre nætter kun 1 eller 2, synes vi har prøvet alt, maden er blevet skiftet fra allomin til nan1 da han virkede som om han ikke kunne lide allomin, han får grød om formiddagen, madrassen i hans seng er blevet skiftet da den anden ikke kunne mere og da han går til kiropraktor går jeg meget op i at madrassen skal være god. Der bliver luftet godt ud om dagen når han ikke sover der.

en nat kører som regel med at han kommer i seng et sted mellem 20 og 22, vågner kl 1 og får en flaske som han falder i søvn med, vågner igen kl 4 hvor han engang imellem også får flaske til at sove videre på, og så står vi op igen imellem 6 og 7. Og de ødelægger faktisk alt hans søvn når han sover så dårligt om natten, fordi han ender med at sove rigtig dårligt i løbet af dagen også. 

Synes jeg er lidt på bar bund med hvad vi kan gøre for at hjælpe bassen, nogen der har nogle råd? 

Har i overvejet kranio sakral, vores søn skreg helt vildt pga han var skæv i hofte og ryg og 2 behandlinger så var det væk og det var absolut ik fordi han var et mildt tilfælde.. Det fik ham til at sove meget bedre..

Tænker os om noget mos/grød senere på dagen ku hjælpe list også ved jeg jo ik hvordan i gør mht at putte og når han vågner men måske der er noget der i ka justere

Anmeld

23. september 2013

DenLykkelige2013

gruener skriver:

Liam begyndte også på det da han var lille. 

Jeg begyndte der at give ham vælling til natten, da han efterspurgte mad om natten. Det hjalp med det samme. Hans allomin var simpelthen ikke nok længere til at dække hans appetit.. Sultne dreng!  

Mht. kiropraktor, så gik jeg også til kiropraktor med Liam da han var helt lille. Han var skæv i nakken og kunne næsten ikke dreje hovedet til venstre. Han var derudover skæv i ryggen. Allerede efter én gang, havde vi en meget gladere dreng. Vi gik der, indtil han var i tip top form. Jeg tor at mange har en opfattelse af, at de også knækker de små børn, og det kan jeg godt forstå kan lyde lidt hårdt. Det gør de altså ikke..

Når ungerne er så små, knækker de dem ikke.. De masserer dem. Jeg har endnu ikke hørt om en kiropraktor der knækkede de små rollinger, og så er det jo slet ikke voldsomt. Jeg vil til hver en tid tage min søn/datter til kiropraktor, når jeg kan mærke en god virkning og et gladere barn 

Må ned og købe noget vælling og prøve Jannick er også en meget sulten dreng, grøden bliver bare angrebet som om han aldrig får noget, det ser nu ret sjovt ud 

Jeg er også SÅ glad for at jeg valgte at tage Jannick til kiropraktor, for det skar i mit hjerte når han skreg så desperat som han gjorde fordi han havde ondt. Hans kiropraktor har så knækket ham i nakken få gange fordi han simpelthen var så fastlåst, hvilket nok er et resultat af at vi kom derned for sent, men det har hjulpet i den gode retning og han har nok kun et besøg tilbage 

Tusind tak for svar! Og dejligt at vide jeg ikke er den eneste der gør brug af kiropraktor og at man altså ikke er en forfærdelig mor fordi man gør 

Anmeld

23. september 2013

DenLykkelige2013

modesty skriver:

Nu skal jeg passe på med hvad jeg skriver - men her er et velmenende, godt råd som jeg ikke håber at du misforstår til at jeg siger ngoet negativt om dig, for det gør jeg ikke:

En 5 mdr. gammel baby skal have mad om natten. Anbefalingen er at man allertidligst må droppe natmad ved 8 mdr. og helst skal vente til 10 mdr. (medmindre baby selvfølgelig selv vælger den fra på et tidspunkt).

Prøver du at give sut i stedet for flaske når han vågner?

Har haft snakket med SP ang mad om natten fordi han fra da han var en måned gammel faktisk ikke vågnede om natten for at få mad, og hun sagde at jeg bare skulle lade ham sove fordi så havde han brug for det, men hvis han vågner og er sulten så får en også en flaske  

Har prøvet at give sutten og det giver ham ro i 2min og så er han vågen igen, men tror simpelthen det er tryghed han har brug for om natten, for prøvede i nat da han vågnede kl halv 1 at tage ham op, give ham sutten, og så bare holde ham tæt ind til mig, der gik 2 min så var han fuldstændig i drømmeland igen og vågnede først igen kl 4 for så at få noget mad 

Anmeld

23. september 2013

DenLykkelige2013

Månsson skriver:

Har i overvejet kranio sakral, vores søn skreg helt vildt pga han var skæv i hofte og ryg og 2 behandlinger så var det væk og det var absolut ik fordi han var et mildt tilfælde.. Det fik ham til at sove meget bedre..

Tænker os om noget mos/grød senere på dagen ku hjælpe list også ved jeg jo ik hvordan i gør mht at putte og når han vågner men måske der er noget der i ka justere

Jeg har hørt om en kranio sakral, men hvad gør de præcist? 

Vi prøvede at give ham noget grød om aftenen, men det gjorde ikke nogen forskel. Ang putning der falder han som regel i søvn hos mig eller faren, vi prøver at få ham til at falde i søvn i sin egen seng, hvilket han også kunne i en periode, men så var han syg for en lille måned siden og der kunne han ikke falde i søvn hos andre end mig, så den hænger stadig lidt ved 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.