Jeg har lavet en 3,5 minut lang video af vores puttesituation med Rose herhjemme. Sådan lidt hjemmelavet Marte Meo agtigt
Man kan ikke se så meget, primært høre. Men er der nogen der vil se den og evt komme med feedback og gode råd? Kan sende link i PB. Og så må i gerne give feedbacken her i tråden, det er lidt nemmere.
Vi har altid haft problemer med at få hende til at sove om aftenen, det veksler hvor slemt det er, lige nu er det særlig slemt. Og vil bare med det samme sige, at grunden til vi går relativt hurtigt ind til hende er for hun ikke vækker James.
Nårhja, og der hvor jeg sukker - bare rolig, det kunne hun ikke høre 
Den er filmet efter putteritualet er gennemført og vi har sagt godnat.
Min mand sover ved siden af mig, så kan ikke se filmen nu. 
Men som andre også siger: Jeg taler meget forsigtigt og stille til ham mens jeg giver ham nattøj på og børster tænder (det foregår inde på værelset). Mysser og siger stille "det har været en lang og dejlig dag, og nu er du rigtig træt, ah det bliver rart at sove" o.s.v. Når jeg går ud af rummet, siger jeg "sscchh.." Efterfølgende gange kommer jeg ind, hvis han beder om vand, giver jeg vand. Jeg siger intet andet end "sscchh".
M.h.t. det med hysteriet: Jeg er for nylig begyndt med min søn at sætte konkrete begrænsninger på i situationer hvor jeg ved at han vil blive sur når jeg siger stop. F.eks "du får én kiks. Kun én kiks" Eller "én tegnefilm til, og så slukker vi" Og sørger for at gentage det nogle gange. Det lader til at virke rigtig godt. Måske man kunne prøve det med putning? Vi læser én bog til, og så skal du sove.
Aner ikke om det kan hjælpe, men bare for at give mit besyv med...
Anmeld