Er der nogen der vil give feedback på puttesituation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

_-Kathrine-_

Yes, den har vi også været igennem herhjemme...
Vi snakkede og snakkede også til ham, og kom med lange søforklaringer om hvorfor han skulle sove osv. og han blev bare mere og mere hysterisk i løbet af aftenen, vi måtte slet ikke gå fra ham.
Og vågnede han om natten skreg han også når vi ville gå i seng igen.
Så var der en nat hvor det blev for meget for Claus og han ændrede totalt stemmeleje,(til meget dyb) og sagde NU skal du sove. GOD NAT!
Den fattede knægten!
Så mit råd, små korte sætninger i en dyb og bestemt tone,..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

tarkoflen

Jeg har jo ikke set videoen og har jo heller ikke så stort et barn men jeg kom i tanke om en lampe jeg har set, hvor man kunne indstille hvornår det var sovetid og hvornår det var vågentid. Altså den viste en nattehimmel, når barnet skulle sove og en sol og noget når de skulle være vågne, tænkte at det var ret smart, når de ikke er store nok til at kende klokken ved ikke om det kunne være noget i forhold til at symbolisere sengetid?

Anmeld

22. september 2013

Janni.

Janne T. skriver:

Det kunne vi også! Har også overvejet at prøve at leje en kædedyne afhængigt af hvad det koste, fordi hun har så meget motorisk uro og krudt i numsen. Og også den der natlampe der viser stjernebilleder. Ja, faktisk overvejer vi ALT

Ang lampe bruger vi denne lampe fra ikea, den virker for os, og koster kun 99 kr. 

Jeg har ingen idé om hvad kædedynen koster at leje. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. september 2013

tarkoflen

Nå ja og så har jeg hørt godt om hende netsundhedsplejerskens bog om søvn, måske der står nogle guldkorn i den?

Anmeld

22. september 2013

modesty

Jeg har lavet en 3,5 minut lang video af vores puttesituation med Rose herhjemme. Sådan lidt hjemmelavet Marte Meo agtigt Man kan ikke se så meget, primært høre. Men er der nogen der vil se den og evt komme med feedback og gode råd? Kan sende link i PB. Og så må i gerne give feedbacken her i tråden, det er lidt nemmere.

Vi har altid haft problemer med at få hende til at sove om aftenen, det veksler hvor slemt det er, lige nu er det særlig slemt. Og vil bare med det samme sige, at grunden til vi går relativt hurtigt ind til hende er for hun ikke vækker James.

Nårhja, og der hvor jeg sukker - bare rolig, det kunne hun ikke høre

Den er filmet efter putteritualet er gennemført og vi har sagt godnat.

Min mand sover ved siden af mig, så kan ikke se filmen nu. 

Men som andre også siger: Jeg taler meget forsigtigt og stille til ham mens jeg giver ham nattøj på og børster tænder (det foregår inde på værelset). Mysser og siger stille "det har været en lang og dejlig dag, og nu er du rigtig træt, ah det bliver rart at sove" o.s.v. Når jeg går ud af rummet, siger jeg "sscchh.." Efterfølgende gange kommer jeg ind, hvis han beder om vand, giver jeg vand. Jeg siger intet andet end "sscchh".

M.h.t. det med hysteriet: Jeg er for nylig begyndt med min søn at sætte konkrete begrænsninger på i situationer hvor jeg ved at han vil blive sur når jeg siger stop. F.eks "du får én kiks. Kun én kiks" Eller "én tegnefilm til, og så slukker vi" Og sørger for at gentage det nogle gange. Det lader til at virke rigtig godt. Måske man kunne prøve det med putning? Vi læser én bog til, og så skal du sove.

Aner ikke om det kan hjælpe, men bare for at give mit besyv med...

Anmeld

7. november 2013

Janni.

Hvordan går putningen nu? 

Anmeld

7. november 2013

Giraffen

Janne T. skriver:

Kan godt følge dig! Og det tager jeg/vi lige til os!

Det er hendes protest-gråd man hører, ikke ked af det gråd! Men hvis så hun bliver ked af det, hvad ville du så gøre? Stadig bare lægge hende ned og sige godnat?

Problemet er hun er pisse stædig, så hvis jeg fysisk tager og ligger hende ned, starter sirenen for alvor og hun går ud i et decideret hysterisk anfald

nu har jeg ikke set videoen og ved, at Rose er lidt ældre end vores pige

Men vi har haft lignende problemer og her hjalp det meget med de helt faste ritualer og så et par hårde aftener hvor man går konsekvent og ikke kommer valsende når hun kalder som eks kan nævnes at jeg ku putte hende - lægge hende ned, sige godnat og gå (og så sov hun). far derimod skulle pænt sidde på en stol ved siden af til hun sov tungt, ellers kom der vilde protester som om hun blev efterladt midt i skoven. Det tog ham tre aftener at kunne putte på samme måde som mig (så de er hammer snu)

Vi har ikke (længere) putte problemer - vores problem er at hun vågner om natten (nogle gange i 3 timers intervaller - ps hun er halvanet) og der hjalp det meget at "fjerne underholdningen" (som en klog baby.dk'bruger kaldte det) og at dæmpe lyset! tror virkelig det gjorde en stor forskel også

Anmeld

7. november 2013

L&V

Giraffen skriver:

nu har jeg ikke set videoen og ved, at Rose er lidt ældre end vores pige

Men vi har haft lignende problemer og her hjalp det meget med de helt faste ritualer og så et par hårde aftener hvor man går konsekvent og ikke kommer valsende når hun kalder som eks kan nævnes at jeg ku putte hende - lægge hende ned, sige godnat og gå (og så sov hun). far derimod skulle pænt sidde på en stol ved siden af til hun sov tungt, ellers kom der vilde protester som om hun blev efterladt midt i skoven. Det tog ham tre aftener at kunne putte på samme måde som mig (så de er hammer snu)

Vi har ikke (længere) putte problemer - vores problem er at hun vågner om natten (nogle gange i 3 timers intervaller - ps hun er halvanet) og der hjalp det meget at "fjerne underholdningen" (som en klog baby.dk'bruger kaldte det) og at dæmpe lyset! tror virkelig det gjorde en stor forskel også

Hvor er det bare godt at læse at det har virket og det lyder til far er med på vognen

Anmeld

7. november 2013

Giraffen

Månsson skriver:

Hvor er det bare godt at læse at det har virket og det lyder til far er med på vognen

hehe så længe far ikke skal op om natten så er han med han er bare lidt den type der har nej-hatten på fra start indtil han er overbevist og så må han jo kravle i støvet

han synes også at den nye vågelampe var AAAALT for svag, men nu har vi ikke hørt en lyd fra hende i nat og hun sov til kl 7!!! (plejer at vågne 5:30) så indtil videre ( 7-9-13, bank under bordet osv) så går det ret så godt

Anmeld

7. november 2013

L&V

Giraffen skriver:

hehe så længe far ikke skal op om natten så er han med han er bare lidt den type der har nej-hatten på fra start indtil han er overbevist og så må han jo kravle i støvet

han synes også at den nye vågelampe var AAAALT for svag, men nu har vi ikke hørt en lyd fra hende i nat og hun sov til kl 7!!! (plejer at vågne 5:30) så indtil videre ( 7-9-13, bank under bordet osv) så går det ret så godt

Tror det er en mande ting, lyder nemlig lidt bekendt..

He he hvis hun er tilfreds med lampen så er det jo bare fedt de kommer jo os i dybere søvn når der er mørkt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.