fortståelse af en tekst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

ano14316

Maja84 skriver:

Der er ingen grund til at virke nedladende, man behøver ikke være dum, fordi man ikke forstår ord man ikke stiftet bekendtskab med før

Jeg kan måskr godt lidt forstå patriark.. alle oprettede debatter det sidste lille års tid handler om uddannelsen og lektier... Der er ikke udfyldt nogen profil eller noget...

Til patriark: Men der står vidst ingen steder i baby.dk's regelsæt hvordan man skal bruge siden eller til hvad. og denne bruger har glæde af siden til lektiehjælp. Er der egentlig noget i vejen med det?

Til ts: har du prøvet at se på studieportalen om der Evy er nogen i dit område der læser det samme så i kunne hjælpe hinanden, det er guld værd at have nogen at læse med :-D.
Desuden er der rigtigrget hjælp til at finde på studieportalen.dk

Held og lykke med det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

...,

Patriark skriver:

Hvor præcis er jeg nedladende?

Og har du læst dit eget indlæg?

Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt.........

Jeg kan ikke se at jeg er dobbelt moralsk på nogen måde, du skriver decideret i dit indlæg at hun ska lave sine egne lektier og at hun ikke burde blive pædagog hvis hun ikke forstår sådan en tekst.. Jeg synes det er nedladende, og er fuldstændig uforstående overfor at du har behov for at kommentere sådan til ts..

Anmeld

13. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ano14316 skriver:

Jeg kan måskr godt lidt forstå patriark.. alle oprettede debatter det sidste lille års tid handler om uddannelsen og lektier... Der er ikke udfyldt nogen profil eller noget...

Til patriark: Men der står vidst ingen steder i baby.dk's regelsæt hvordan man skal bruge siden eller til hvad. og denne bruger har glæde af siden til lektiehjælp. Er der egentlig noget i vejen med det?

Til ts: har du prøvet at se på studieportalen om der Evy er nogen i dit område der læser det samme så i kunne hjælpe hinanden, det er guld værd at have nogen at læse med :-D.

Held og lykke med det..

Jeg tænker også, at der MÅ være bedre egnede fora til drøftelse af studierelaterede spørgsmål end dette. Det er jo et skud i tågen at skrive herinde og højst usikkert, om der er hjælp at få. 

Anmeld

13. oktober 2013

lineog4

Men er det ikke en del af hele debatten omkring pædagogstudiet, at de lukker, stort set, alt og alle ind, hvorfor uddannelsen og de uddannede bliver af tvivlsom kvalitet??

Trådstarter har ikke brug for, at få forklaret teksten, han har brug for en videnskabsteoretisk opkvalificering. Han lærer jo intet af, at få forklaret teksten.

Børn lærer intet af, at få af vide at 1+1=2, de lærer kun noget af det, hvis de lærer HVORFOR det giver 2.

Ved at få forklaret teksten bliver man jo netop videnskabsteoretisk opdateret 

Ellers ville undervisning være irrelevant for en stor del. 

Og jeg må indrømme jeg ikke er bange for en uddannet pædagog der ikke kan sin Durkheim - jeg er mere bange for en pædagog der ikke kan lide børn, en pædagog med minimal føling for det som sker lige nu (Durkheim er en gammel støvet fætter). Og nej det er ikke for at nedvurdere den teoretiske side af pædagogstudiet men alene for at sige teorier alene gør ikke en god pædagog og skulle man have svært ved de nye videnskabsteoretiske begreber så heller spørge en gang for meget end en gang for lidt. 

Min egen yndlingshistorie da jeg var studievejleder var om en af mine første kursusgange på filosofi hvor vinfade om platons hulebillede - i mine ører lød det som: vi skal både se på epistemologien og ornitologien - jeg fattede ikke hvad fugle havde med det at gøre og fik intet ud af den forelæsning (det rigtige begreb var ontologien som jo overhovedet ikke handler om fugle)... 

Der er ikke noget forkert i at spørge til forklaring af tekster, begrebsafklaringer mm. Altså med mindre man tror på sokrates og alt viden allerede er inden os men bare skal hjælpes ud. Mår man studerer tekster søger man jo netop svar i sekundær litteratur hvor andre udlægger teksten for en, hvorfor må det ikke ske på et netfora?

derudover vil jeg sige en der ikke har evner til at begribe det videnskabsteoretiske vil ikke hjælpes synderligt at forklaringer. Forklaringerne sættes jo netop ind i den videnskabsteoretiske forforståelse for at være brugbare. Og som jeg ofte ser de råb om hjælp jeg støder , handler det i meget højere grad om en mangel på viden om hvordan man angriber en svær tekst - "simpel" læseteknik og det undervises der desværre alt for lidt i til fordel for påfyldning af teori

Anmeld

13. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Patriark skriver:

Hvor præcis er jeg nedladende?

Og har du læst dit eget indlæg?

Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt.........

Du mener nok moral og ikke morale, men never mind. Jeg undrer mig også over valget af forum til at stille studierelaterede spørgsmål, men så springer jeg bare indlæggene over i stedet for mere end at antyde, at TS ikke er kvalificeret til sit studium, og at dreje det til et symptom på, hvordan det står til på pædagoguddannelsen generelt. 

Anmeld

13. oktober 2013

Kløver

Patriark skriver:

Men er det ikke en del af hele debatten omkring pædagogstudiet, at de lukker, stort set, alt og alle ind, hvorfor uddannelsen og de uddannede bliver af tvivlsom kvalitet??

Trådstarter har ikke brug for, at få forklaret teksten, han har brug for en videnskabsteoretisk opkvalificering. Han lærer jo intet af, at få forklaret teksten.

Børn lærer intet af, at få af vide at 1+1=2, de lærer kun noget af det, hvis de lærer HVORFOR det giver 2.

Synes jeg ikke du kan sammenligne, for man skal jo også forstå 1 og 1 netop for at forstå facit

Ts beder pænt om hjælp, og at du så svarer ud fra at du mener alt og alle kan blive pædagoger, er irrelevant, for det har ingen relevans hvorvidt du mener ts er kvalificeret eller ej, eller mener der er for mange på pædagogstidierne. Så synes jeg netop at ts som beder om hjælp er seriøs, og fordi man ikke er den stærkeste bogligt betyder det ikke man ikke er god til sit fag, mange ting spiller ind, og kender selv både gode og dårlige pædagoger som oftest undviger sig på det personlige plan, bla omkring empati, energi kontra doven, om man er indadvendthed eller udadvendthed verden er ikke sort/hvid

Anmeld

13. oktober 2013

Kløver

ano14316 skriver:

Held og lykke med det..

Har kun set denne debat pg ikke andre oprettede, og kan nu ikke se problemet i hjælp, bla til at forstå, synes det var noget andet hvis den egentlige opgave blev skrevet og man bad om svaret, frem for hjælp til at forstå en tekst

Der er mange debatter som omhandler det samme, jeg skriver jo ikke, til en som spørger hjælp til teste for 269 gang, at vedkommende bare skal lære at kigge på de teste selv i stedet for at blive ved at spørge, og hvis man ikke kan aflæse en test, så kunne det diskuteres om man så burde være igang med pb

Anmeld

13. oktober 2013

ano14316

Maja84 skriver:

Har kun set denne debat pg ikke andre oprettede, og kan nu ikke se problemet i hjælp, bla til at forstå, synes det var noget andet hvis den egentlige opgave blev skrevet og man bad om svaret, frem for hjælp til at forstå en tekst

Der er mange debatter som omhandler det samme, jeg skriver jo ikke, til en som spørger hjælp til teste for 269 gang, at vedkommende bare skal lære at kigge på de teste selv i stedet for at blive ved at spørge, og hvis man ikke kan aflæse en test, så kunne det diskuteres om man så burde være igang med pb

Jeh skriver vidat heller ikke at det ikke er iorden at spørger om hjælp, jeg mener da ihvertfald lige det modsatte

Men som mor og meget mere skriver så er det måske ikke det helt rigtige fora. Men som sagt må man jo bruge siden som man vil inden for reglerne naturligvis... Det er blot derfor jeg forslår studieportalen, den har jeg selv haft meget glæde af.

Hahaha.. får du aldrig lyst til at skrive det?!

jeg synes også patriark's ordvalg er lidt hårdt. Men så kan man jo vælge at overse sådan en kommentar.

Anmeld

13. oktober 2013

Kløver

ano14316 skriver:

Jeh skriver vidat heller ikke at det ikke er iorden at spørger om hjælp, jeg mener da ihvertfald lige det modsatte

Men som mor og meget mere skriver så er det måske ikke det helt rigtige fora. Men som sagt må man jo bruge siden som man vil inden for reglerne naturligvis... Det er blot derfor jeg forslår studieportalen, den har jeg selv haft meget glæde af.

Hahaha.. får du aldrig lyst til at skrive det?!

jeg synes også patriark's ordvalg er lidt hårdt. Men så kan man jo vælge at overse sådan en kommentar.

Det var ment som i tillæg, ikke som at du ikke synes det var ok

Selvfølgelig kan ts hoppe over, men synes det var upassende, for man kan jo ikke vide ts intentioner eller pådutte en tanke man ikke aner om er reel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.