fortståelse af en tekst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

Tulipan

lineog4 skriver:

Det er en forklaring af anomi begrebet som i Durkheims teorier dække røver et normløst samfund, dvs et samfund hvor der ikke er en følles forståelse for hvordan man skal handle/agere. 

I den citerede tekst er der en forståelse af menneske som havende en evne til at selvregulere (der er dog ikke givet en forklaring på denne selvregulerering som jo i mange teorier ngivetvis givet af samfundets normer). Og når denne selvregulerering ikke er tilstede kan mennesket eller rettere vil mennesket regulere udfra de følles normer som er givet i samfundet og begrundelsen for mennesket følger denne fælles norm er ikke diktatorisk, dvs. Mennesket ikke følger det fordi det er et ydre krav (ikke en lov), men fordi mennesket kan "mærke" at denne fælles norm er mere end det enkelte individid.

Når den fælles norm ikke er tilstede og da alle mennesker ikke er selvregulerende opstår anomi.

håber mine ord ikke var lige så forvirrende. Gad godt sidde med dig ansigt til ansigt så jeg kunne guide lidt til hvordan man angriber en svær tekst, for denne her tekst kan man læse uden forkendskab hvis man ved hvordan man angriber den.... Tænker det tit er det man glemmer på et studie: at undervise i læseteknik.

Vil bare sige jeg synes det er dejligt du bruger tid på at forklare ts teksten i stedet for at kritisere hende
Alle kan møder tekster de ikke forstår på deres studie og det skal man ikke hakke ned på. Jeg synes personligt det er en svær tekst og jeg skulle bruge lang tid på at læse den hvis jeg skulle forstå den fuldkommen. Og det er efter 4 år på universitetet.
Så klap på skulderen til dig der hjælper og klap på skulderen til ts fordi hun tager sit studie seriøst nok til faktisk at spørge om hjælp til det hun har svært ved. Mange andre ville bare springe teksten over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

lineog4

Anonym23 skriver:

Vil bare sige jeg synes det er dejligt du bruger tid på at forklare ts teksten i stedet for at kritisere hende
Alle kan møder tekster de ikke forstår på deres studie og det skal man ikke hakke ned på. Jeg synes personligt det er en svær tekst og jeg skulle bruge lang tid på at læse den hvis jeg skulle forstå den fuldkommen. Og det er efter 4 år på universitetet.
Så klap på skulderen til dig der hjælper og klap på skulderen til ts fordi hun tager sit studie seriøst nok til faktisk at spørge om hjælp til det hun har svært ved. Mange andre ville bare springe teksten over

Det er er ikke en nem tekst, men støder tit på studerende der ikke er blevet undervist i hvordan man går til en svær ny tekst og derfor knækker halsen - ikke et udtryk for at være dum eller mindre intelligenT.

Forresten synes jeg da det er fantastisk man spørger - det er jo en god teknik frem for at give op

Anmeld

12. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Patriark skriver:

Jeg kan godt forklare det, men synes du skal lave dine lektier selv.

Enig

Anmeld

12. oktober 2013

Rixer

Tusind tak for hjælpen !!

Tak for støtten, det betyder meget.

Anmeld

12. oktober 2013

Rixer

Anonym23  

Jeg takker for dine ord. Ja, jeg er en stræber indenfor alle fag, det var jeg selv på Gymnasiet for 6 år siden og for jeg synes det er godt at finde ud af sammenhænge og blive ved med at reflektere på hele sem,   de har endda i praktikken kaldet mig for teoretisk stærk. Pædagogfaget det humanefag er spændende !! Jeg har endda fået anbefaling fra begge mine praktikker både i øvelse og i 1. lønnet praktik. Jeg er snart på 5. semester og jeg er meget glad for mit studie og ønsker at gøre det færdigt snarest muligt, nu jeg har været i gang længe.

Altså selv på gym, var der svære ord som jeg bare skulle slå op og forstå sammenhængen, men HUSK det er menneskeligt af fejle...

Jeg synes hellere ikke det er i orden at beskylde mig for noget, som jeg ikke har gjort så er det sagt.

Anmeld

12. oktober 2013

bøllen

Jeg kan godt forklare det, men synes du skal lave dine lektier selv.

Ej der er jo en grund til ts spørger  Det er da ikke særlig pænt skrevet. Dette er et forum hvor det er tilladt, at spørge om det man lyster. Passer det ikke dig er det jo frit at hoppe videre 

Anmeld

12. oktober 2013

Patriark

Der er ingen grund til at virke nedladende, man behøver ikke være dum, fordi man ikke forstår ord man ikke stiftet bekendtskab med før

Jeg synes hverken, at jeg er nedladende eller at jeg giver udtryk for at brugeren er dum.

Anmeld

12. oktober 2013

Kløver

Jeg synes hverken, at jeg er nedladende eller at jeg giver udtryk for at brugeren er dum.

Det var sådan jeg forstod det og når nogle beder og hjælp og kommer med svar om personen bare skal lave sine lektier selv og så bed jeg mærke i den her del, i et af dine svar 

Jeg kan forstå, at brugeren læser til pædagog- hvis ikke man kan forstå så elementære tekster, så skal man ikke være pædagog( ihvertfald ikke i min optik). 

Anmeld

13. oktober 2013

Patriark

Maja84 skriver:

Det var sådan jeg forstod det og når nogle beder og hjælp og kommer med svar om personen bare skal lave sine lektier selv og så bed jeg mærke i den her del, i et af dine svar 

Jeg kan forstå, at brugeren læser til pædagog- hvis ikke man kan forstå så elementære tekster, så skal man ikke være pædagog( ihvertfald ikke i min optik). 

Men er det ikke en del af hele debatten omkring pædagogstudiet, at de lukker, stort set, alt og alle ind, hvorfor uddannelsen og de uddannede bliver af tvivlsom kvalitet??

Trådstarter har ikke brug for, at få forklaret teksten, han har brug for en videnskabsteoretisk opkvalificering. Han lærer jo intet af, at få forklaret teksten.

Børn lærer intet af, at få af vide at 1+1=2, de lærer kun noget af det, hvis de lærer HVORFOR det giver 2.

Anmeld

13. oktober 2013

Patriark

Februar-Baby<3 skriver:

Hvor er du bare et træls menneske, tænk at du kan finde finde på at skrive så nedladende ting om en person du ikke kender, jeg bliver helt pinlig over dine indlæg i denne tråd..

At man har svært ved en tekst er ikke ens betydning med at man bliver en dårlig pædagog (hvis det altså er det hun ska være) vi lære alle forskelligt og heldigvis er ingen ens..

Hvor præcis er jeg nedladende?

Og har du læst dit eget indlæg?

Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt.........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.