"skal vi ha' barn nr. tre?? "
Hej Charlotte!
Sider her og er så ulykkelig
har brug for er råd
Af nogen!
Jeg er en mor til 2 datter på 6år og søn på 13mdr!
Min mand og mig bor sammen og trives godt allesammen!
Ind til i week hvor jeg fandt ud af at jeg er gravid!
Det var en chok for os begge 2!
Min mand vil ikke ha flere børn så han har sagt sit!
Jeg har fuld forståelse for ham for vi har nok og se til med de 2!
Man mine følser siger noget andet jeg KAN ikke give slip
tænken om det slår mig ihjel
Når jeg tænker med hjernen har jeg det nok også sådan for
Jeg ved ikke hvad det venter mig med 3 unger!
Man hjertet siger det modsatte
Vi har været ned ved lægen og snakkede med ham det hjælp ikke på beslutning! Jeg fortæller min Mand konstant at jeg forstår ham godt
og det gøre jeg også mannnnn håber
Hele tiden at mirakel sker han ombestemmer sig
Jeg bliver snart skør hvad skal jeg gøre 
Charlottes svar
Kære Du
Tak for din mail, ja det er ikke er særlig nem situation at være i. Jeg håber der er lidt tid til du skal beslutte dig. Der er jo INGEN patentløsninger på et sådant spørgsmål, det kan kun løses ved at mand og kone, altså I to, sætter jer igen og igen o igen og gennemdrøfter, hvad betyder det hvis vi får barnet, og hvad betyder det hvis vi får det fjernet. Og frem og tilbage imellem de følelsesmæssige aspekter som de praktiske og økonomiske aspekter. Og så må man lægge på vægtskålene, forstået på den måde, at på et tidspunkt vil du/I sige at det vejer nok tungest at…..Og her kan jeg jo se at I vægter forskelligt, ja så må det også tages med i betragtningen.
Sæt jer sammen, giv jer tid til at lytte til hinanden uden afbrydelser og modargumenter, men en åben lyttende adfærd.
Den dialog er meget vigtig. Forestil dig at du går på ”besøg” hos din mand, bed ham fortælle dig alt hvad han tænker om fordele og ulemper, lyt lyt lyt og spørg ind til det han siger, så du føler dig helt med på hans verden.. Bed ham så gøre det samme med dig, at han lytter og lytter og lytter til dig, bed ham spørge ind til det du siger.
Så vil der FORHÅBENTLIG danne sig et billede af hvad I skal gøre, for det ER jo også noget om at gi’ sig og være imødekommende lyttende til HINANDEN.
Hvis du bliver inspireret af at tale sammen på denne måde og hvis du gerne vil høre lidt mere om det, så ligger der både tekst og små film på min hjemmeside om dialoger og samtaler.
Jeg håber du kommer videre og får klarhed over dit valg.
p.s. jeg har aldrig mødt nogen der har fortrudt at de har fået et barn, men jeg har mødt mange der har fortrudt at de ikke har fået et barn.
Mange varme hilsner Charlotte,
www.grumme.dk
En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.
Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk