Glutenfri Bilkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

Det var så lidt

Hehe jeg fortalte kæresten det og han har lige siden siddet med tungen ud af munden som en anden hund og spurgt efter kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

Hehe jeg fortalte kæresten det og han har lige siden siddet med tungen ud af munden som en anden hund og spurgt efter kage

det ville jeg gerne se jamen jeg må indrømme jeg selv blev noget chok hvor hvor lækker brød dejen er

Anmeld

21. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

det ville jeg gerne se jamen jeg må indrømme jeg selv blev noget chok hvor hvor lækker brød dejen er

Hehe jeg har sagt han må få det i morgen i dag holder jeg kagefri

Anmeld

21. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

det må du gerne den er så super let og dejen er perfekt at arbejde med jeg brugte dog ikke alt fyldet for syntes det blev for meget..

Dej:

50 g. gær
50 g. sukker

75 g. smør eller margarine
3 dl mælk
1 æg
ca. 600 g. mel (brugte 500g og puttede lidt mere i)

Topping:
150 g. smør eller margarine
325 g. brun farin
færdigrørt kagecreme fra ½ brev

1. Rør kagecreme(ca. ½ brev) sammen efter anvisning og sæt på køl.
2. Lun mælken med smør så det smelter. Lad køle til lunken og kom i en skål. Rør gæren ud i mælken

3 Tilsæt  et æg samt sukker og derefter melet lidt af
gangen. Ælt dejen til en blød, blank og smidig bolledej. (den må godt være lidt klisteret)

hæve 1time.

4 Rul derefter dejen ud, så den passer med en bradepande (foret med bagepapir)
5 kom dejen op i bradepanden. Lad efterhæve ca. 30 min. mens du laver toppingen.
6 smelte smør og brun farin sammen. Pisk kagecreme heri.

Når dejen har hævet i 30 minutter laver du fordybninger i dejen med fingerne og smørre toppingen på.

Sæt i ovnene ved 200 grader jeg brugte ikke varmluft og bagte den til man kunne stikke en spis ned i dejen uden der var dej på lige et sted hvor der ikke var topping

så har jeg læst opskriften helt igennem (kæresten har selvfølgelig overtalt mig) og der mangler bagetid kan du huske hvor meget du ca gav den?

Anmeld

21. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

så har jeg læst opskriften helt igennem (kæresten har selvfølgelig overtalt mig) og der mangler bagetid kan du huske hvor meget du ca gav den?

det er faktisk med vilje for jeg kan ikke huske det fordi hende jeg tog opskriften af gav den max 10minutter i varmluft og det lyder af meget meget lidt må jeg indrømme..

jeg små prak i den og må indrømme tror det er 20-25minutter den fik

Anmeld

21. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

det er faktisk med vilje for jeg kan ikke huske det fordi hende jeg tog opskriften af gav den max 10minutter i varmluft og det lyder af meget meget lidt må jeg indrømme..

jeg små prak i den og må indrømme tror det er 20-25minutter den fik

nej det lyder godt nok ikke af meget jeg prøver mig frem

Anmeld

21. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

nej det lyder godt nok ikke af meget jeg prøver mig frem

det syntes jeg min kat var lidt gylden meget lidt. og prak en spis ned i dejen og der kunne man se kagen slippede uden der var dej på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.