Hvor mange penge brugte i på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

Lykke:)

Rikke2404 skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig om hvor meget det er løbet op i hos jer, mht udstyr til baby, tøj osv.  Jeg syntes virkelig vi har været gode til at bruge så få penge som muligt, men alligevel få nogen rigtig skønne ting! Vi får dog alligevel kommentar fra venner og fx også min svigermor, om at vi køber for mange nye ting. Hun ville tilbyde både autostole og dyner fra hendes den mindstes tid. Hun er altså 9år. Det kunne jeg bare ikke tage i brug  Ved ikke om det virker sippet. Men jeg vil bare rigtig gerne købe nye og lækre ting til vores piger  Og hvis jeg sagde ja tak, ville alle tingene jo være forskellige, fordi vi skal have to piger. Det ville heller ikke være nær så fint 

Nå, men tilbage til vores udstyr: 

Barnevogn, købt brugt (1år gammel) med alt udstyr til - 2000kr

Tremmesenge + madresser, sengetøj, sengerand mm. (NY) - 1500kr 

Babyalarm (NY) - 899kr

Autostole (NY)- 1200kr

Tøj (NY) - max 500kr. Har en veninde med en datter, som er ½år, og har fået sækkevis af mega sødt pigetøj. Så mangler slet ikke på den post 

Skråstole - Fået af veninde

Badekar - Fået af veninde 

Puslebord fra Troll - Fået af min mor og far 

Ammepude - Fået af veninde. Helt ny, da hun ikke kunne bruge den. 

Aktivitetstæppe - Fået i gave af min faster

.. Kan ikke huske om jeg har fået det hele med  Men ialt indtil videre: 6099kr! Det syntes jeg jo ikke lyder af alverden, når man tænker på at det er til 2 

Vi har brugt LANGT over 20000 kr. på alt vores og det er kun til en så du skal ikke tage dig af alle de kommentarer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Rikke2404

Hjaltesmor skriver:

Mht. at overtage dyner og autostole, kan du fortælle din svigermor, at astma og allergi-forbundet anbefaler, at man ikke arver dyner.

Og at vi har en lov i Danmark, der dikterer hvornår en autostol er lovlig. Det ville være dyrt for jer i bøder at overtage en 9 år gammel, ulovlig autostol.

Ja den var go!  Hun prøver stadig at snige de dyner på os.  Nu har hun da forstået, at vi ikke ville have den autostol, da vi har købt nye. Der så hun lidt skævt til os. Jeg gad heller ikke bruge tid på at tjekke op på, om den overhovedet var lovlig. Jeg kunne ikke forstille mig at den var 

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404

Lykke:) skriver:

Vi har brugt LANGT over 20000 kr. på alt vores og det er kun til en så du skal ikke tage dig af alle de kommentarer

Jeg tror også jeg ville bruge lidt mere på udstyr, hvis jeg kun skulle have én  Men når det er dobbelt af alt, er det jo også dobbelt pris. Så er det pludselig dyrt at skal have børn  Ja, det er det jo nok egentlig i forvejen.. 

Men tror det er nemmere, når man kun skal have én, at købe de fine nye ting  Bare en forstilling jeg har mig.

Men ja, jeg siger også tit, at vi ikke har brugt mange knaster, i forhold til andre. 

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404 skriver:

Jeg tror også jeg ville bruge lidt mere på udstyr, hvis jeg kun skulle have én  Men når det er dobbelt af alt, er det jo også dobbelt pris. Så er det pludselig dyrt at skal have børn  Ja, det er det jo nok egentlig i forvejen.. 

Men tror det er nemmere, når man kun skal have én, at købe de fine nye ting  Bare en forstilling jeg har mig.

Men ja, jeg siger også tit, at vi ikke har brugt mange knaster, i forhold til andre. 

Ja, det er dyrt at skulle have børn. Især når man ikke rigtig har nogen at arve fra! det er ret øv pengemæssigt, men så slipper man også for alle de der arveting man IKKE har lyst til, at arve

Ja det kan godt være, at det er nemmere. Det ved jeg ikke kan dog forestille mig, at det er MEGA hyggeligt at købe en masse sødt tvillingetøj!

Anmeld

13. september 2013

pcoramt

Rikke2404 skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig om hvor meget det er løbet op i hos jer, mht udstyr til baby, tøj osv.  Jeg syntes virkelig vi har været gode til at bruge så få penge som muligt, men alligevel få nogen rigtig skønne ting! Vi får dog alligevel kommentar fra venner og fx også min svigermor, om at vi køber for mange nye ting. Hun ville tilbyde både autostole og dyner fra hendes den mindstes tid. Hun er altså 9år. Det kunne jeg bare ikke tage i brug  Ved ikke om det virker sippet. Men jeg vil bare rigtig gerne købe nye og lækre ting til vores piger  Og hvis jeg sagde ja tak, ville alle tingene jo være forskellige, fordi vi skal have to piger. Det ville heller ikke være nær så fint 

Babyalarm (NY) - 899kr

Autostole (NY)- 1200kr

Tøj (NY) - max 500kr. Har en veninde med en datter, som er ½år, og har fået sækkevis af mega sødt pigetøj. Så mangler slet ikke på den post 

.. Kan ikke huske om jeg har fået det hele med  Men ialt indtil videre: 6099kr! Det syntes jeg jo ikke lyder af alverden, når man tænker på at det er til 2 

Synes det er vildt godt gået.. Jeg gik i total luksus kuller.. knap 40.000 kr. Har vi brugt.. Dog er meget af det også danske mærker, økologisk og bare luksus.. Vi har prøvet at blive gravide længe så derfor havde vi også sparet op længe vores budget dækker også møbler til værelset og pynt :p

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404

pcoramt skriver:

Synes det er vildt godt gået.. Jeg gik i total luksus kuller.. knap 40.000 kr. Har vi brugt.. Dog er meget af det også danske mærker, økologisk og bare luksus.. Vi har prøvet at blive gravide længe så derfor havde vi også sparet op længe vores budget dækker også møbler til værelset og pynt :p

Tak 

Hvis vi havde sparet lidt mere op, og havde en lidt større indkomst, havde jeg nok også gået mere eller mindre amok i luksus varer til babyerne  Min kæreste er ved Danjord og jeg er sygtmeldt, så det er ikke det helt vilde.. 

Vores graviditet var ikke planlagt som sådan. Vi havde snakket om det, og der gik kun en månede, så var jeg gravid  Så man kan godt sige at det egentlig kom bag på os  Men det lyder da til at jeres drenge får det SÅ godt, og bestemt ikke kommer til at mangle noget! 

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404

Ja, det er dyrt at skulle have børn. Især når man ikke rigtig har nogen at arve fra! det er ret øv pengemæssigt, men så slipper man også for alle de der arveting man IKKE har lyst til, at arve

Ja det kan godt være, at det er nemmere. Det ved jeg ikke kan dog forestille mig, at det er MEGA hyggeligt at købe en masse sødt tvillingetøj!

Ja, det må du nok sige  Det har ihvertfald værert til rigtig stor hjælp til os, at få fra venner og familie. Jeg har en tante og onkel, og en faster, som begge har plejebørn i alderen 0-3år. Så de havde en masse ting til os. Ingen skulle have noget for det  De havde fået penge fra kommunen til at købe babyudstyr, så det havde jo heller ikke kostet dem noget. Det var jo bare skønt! 

Men selvom vi har fået så meget, kan jeg heller ikke lade vær med at købe lidt tøj i ny og næ. Det er virkelig hyggeligt at shoppe tvillingetøj, og man kan få SÅ meget sødt 

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404 skriver:

Ja, det må du nok sige  Det har ihvertfald værert til rigtig stor hjælp til os, at få fra venner og familie. Jeg har en tante og onkel, og en faster, som begge har plejebørn i alderen 0-3år. Så de havde en masse ting til os. Ingen skulle have noget for det  De havde fået penge fra kommunen til at købe babyudstyr, så det havde jo heller ikke kostet dem noget. Det var jo bare skønt! 

Men selvom vi har fået så meget, kan jeg heller ikke lade vær med at købe lidt tøj i ny og næ. Det er virkelig hyggeligt at shoppe tvillingetøj, og man kan få SÅ meget sødt 

Det lyder lækkert!
Vi har dog været heldige, at vi har fået en masse fra vores forældre. Så dét er dejligt!

Jeg ELSKER at købe tøj!

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404

Det lyder lækkert!
Vi har dog været heldige, at vi har fået en masse fra vores forældre. Så dét er dejligt!

Jeg ELSKER at købe tøj!

Det er bare skønt! Så er det også lidt nemmere at finde penge til det man gerne selv vil du og indvistere i til baby 

Det gør jeg også!  Min kæreste må gang på gang næsten bære mig ud af babysam.. 

Anmeld

13. september 2013

DianaRJS

Rikke2404 skriver:

Babyalarm (NY) - 899kr

Autostole (NY)- 1200kr

orh ja nu har jeg jo "snydt" ldit da det jo er 3 gang så har jo fra de 2 andre

men vores ser ca sådan her ud dog mangler vi stadig nogle ting.

det vi har er 1 autostol, tremmesenge, badekar, babyalarm, lifte, sengerande, sengetøj, 2 babydyner, puslebord, aktivitetstæppe, alt drengetøj.

autostol x1 1200,-, anden har vi også.

tøj: 500 ,- og mangler stadig en jakke

poser til autostole x2: 400 kr.

skråstole:800 ,-

så vi har indtil nu brugt er 2900 dog mangler vi stadig barnevogn, som dog også bliver købt brugt. har tvillinge klapvogn fra de 2 andre, da der kun 1½ år mellem dem.

og så mangler alt det fra bleer til neglesaks jo og så mangler vi stadig lidt pigetøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.