Hvor mange penge brugte i på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.610 visninger
31 svar
2 synes godt om
13. september 2013

Rikke2404

Ja, jeg er lidt nysgerrig om hvor meget det er løbet op i hos jer, mht udstyr til baby, tøj osv.  Jeg syntes virkelig vi har været gode til at bruge så få penge som muligt, men alligevel få nogen rigtig skønne ting! Vi får dog alligevel kommentar fra venner og fx også min svigermor, om at vi køber for mange nye ting. Hun ville tilbyde både autostole og dyner fra hendes den mindstes tid. Hun er altså 9år. Det kunne jeg bare ikke tage i brug  Ved ikke om det virker sippet. Men jeg vil bare rigtig gerne købe nye og lækre ting til vores piger  Og hvis jeg sagde ja tak, ville alle tingene jo være forskellige, fordi vi skal have to piger. Det ville heller ikke være nær så fint 

Nå, men tilbage til vores udstyr: 

Barnevogn, købt brugt (1år gammel) med alt udstyr til - 2000kr

Tremmesenge + madresser, sengetøj, sengerand mm. (NY) - 1500kr 

Babyalarm (NY) - 899kr

Autostole (NY)- 1200kr

Tøj (NY) - max 500kr. Har en veninde med en datter, som er ½år, og har fået sækkevis af mega sødt pigetøj. Så mangler slet ikke på den post 

Skråstole - Fået af veninde

Badekar - Fået af veninde 

Puslebord fra Troll - Fået af min mor og far 

Ammepude - Fået af veninde. Helt ny, da hun ikke kunne bruge den. 

Aktivitetstæppe - Fået i gave af min faster

.. Kan ikke huske om jeg har fået det hele med  Men ialt indtil videre: 6099kr! Det syntes jeg jo ikke lyder af alverden, når man tænker på at det er til 2 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Lou

Ja, jeg er lidt nysgerrig om hvor meget det er løbet op i hos jer, mht udstyr til baby, tøj osv.  Jeg syntes virkelig vi har været gode til at bruge så få penge som muligt, men alligevel få nogen rigtig skønne ting! Vi får dog alligevel kommentar fra venner og fx også min svigermor, om at vi køber for mange nye ting. Hun ville tilbyde både autostole og dyner fra hendes den mindstes tid. Hun er altså 9år. Det kunne jeg bare ikke tage i brug  Ved ikke om det virker sippet. Men jeg vil bare rigtig gerne købe nye og lækre ting til vores piger  Og hvis jeg sagde ja tak, ville alle tingene jo være forskellige, fordi vi skal have to piger. Det ville heller ikke være nær så fint 

Babyalarm (NY) - 899kr

Autostole (NY)- 1200kr

Tøj (NY) - max 500kr. Har en veninde med en datter, som er ½år, og har fået sækkevis af mega sødt pigetøj. Så mangler slet ikke på den post 

.. Kan ikke huske om jeg har fået det hele med  Men ialt indtil videre: 6099kr! Det syntes jeg jo ikke lyder af alverden, når man tænker på at det er til 2 

Wow jeg synes da at i har været gode, vi har det samme dilemma, hvor meget nyt og hvor meget brugt. 

men jeg instistere på ikke at få på kompomis med det hele fordi der er to. 

Jeg vil gerne have sebra kili sengen så den forsøger jeg at finde brugt, så køber vi en til at starte med og så en senere hen når de ikke kan være i en mere eller ikke kan sove sammen længere ca. 3500 for en

Så vil jeg gerne købe sebra puslebord til 2700

Bugaboo donkey tvillingevogn 14000  Den kan jeg bare ikke finde brugt!

Vi har ikke rigtig købt noget endnu, kun ny bil, fordi vores gamle var for lille.. men med de ting jeg har ramset op rammer vi da langt over jer.. så bare lunk munden på din svigermod med det hehe 

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404

Lou skriver:

Wow jeg synes da at i har været gode, vi har det samme dilemma, hvor meget nyt og hvor meget brugt. 

men jeg instistere på ikke at få på kompomis med det hele fordi der er to. 

Jeg vil gerne have sebra kili sengen så den forsøger jeg at finde brugt, så køber vi en til at starte med og så en senere hen når de ikke kan være i en mere eller ikke kan sove sammen længere ca. 3500 for en

Så vil jeg gerne købe sebra puslebord til 2700

Bugaboo donkey tvillingevogn 14000  Den kan jeg bare ikke finde brugt!

Vi har ikke rigtig købt noget endnu, kun ny bil, fordi vores gamle var for lille.. men med de ting jeg har ramset op rammer vi da langt over jer.. så bare lunk munden på din svigermod med det hehe 

Jeg er også helt vild med den serie, i puslebord og senge! Det er SÅ sødt  Vi har fået forærret en lilleperseng (vedhæfter lige et billede) som vi også gerne ville have to af, når de skulle have deres eget værelse. Men dem jeg har fundet brugt, er bare ret dyre. Så indtil videre, havde vi købt nogen billige, og fine fra ikea 

Man kan jo gå helt amok i alle de fine ting og udstyr man kan få til de kære små. Men vi har aftalt, at vi altid kan skifte ud efterhånden 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. september 2013

Lou

Rikke2404 skriver:

Jeg er også helt vild med den serie, i puslebord og senge! Det er SÅ sødt  Vi har fået forærret en lilleperseng (vedhæfter lige et billede) som vi også gerne ville have to af, når de skulle have deres eget værelse. Men dem jeg har fundet brugt, er bare ret dyre. Så indtil videre, havde vi købt nogen billige, og fine fra ikea 

Man kan jo gå helt amok i alle de fine ting og udstyr man kan få til de kære små. Men vi har aftalt, at vi altid kan skifte ud efterhånden 

Jamen det er jo sådan set den samme seng...  sebra killi er bare den opdaterede sikkerhedsgodkendte seng der er lavet som lilleper sengen.. så mon ikke det er den i har fået? Ja de er dyre.. jeg tror de ligger mellem 3000 - 4000 afhængig af hvad der følger med og stand. Men vi køber bare en ad gangen, så spreder vi udgiften lidt.  

Anmeld

13. september 2013

Hjaltesmor

slette pga. dobbelt post

Anmeld

13. september 2013

Hjaltesmor

Barnevogn + klapvogn (NY) - 7500kr

Tremmeseng + madras, sengetøj, sengerand (hjemmesyet) mm. (NY) - 700

Babyalarm (NY) - købte vi ikke

Autostole (LEJE): 265bkr

Tøj (NY) - max 500kr. (til det første halve år)

Skråstole - købte vi ikke

Badekar (NY) - 300

Puslebord - (arvet)

Ammepude - købte vi ikke

Aktivitetstæppe (NY) - 300

Hertil vaskbare bleer (NY) - 2000

Ialt 11.565 - lidt mere end dig, men havde tilgengæld klapvogn med og skulle ikke købe plastikbleer på noget tidspunkt de næste 3 år

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404

Lou skriver:

Jamen det er jo sådan set den samme seng...  sebra killi er bare den opdaterede sikkerhedsgodkendte seng der er lavet som lilleper sengen.. så mon ikke det er den i har fået? Ja de er dyre.. jeg tror de ligger mellem 3000 - 4000 afhængig af hvad der følger med og stand. Men vi køber bare en ad gangen, så spreder vi udgiften lidt.  

Jo, syntes bare vores er lidt rundere i kanterne. Men ellers, er de vel ens, nu du siger det  

Præcis. Det gør vi også med de fleste ting. Vi har nogen ting som vi aftaler at købe hver månede, så det hele ikke skal betales på én gang 

Anmeld

13. september 2013

Victoria2013

Det har I da klaret meget godt

Jeg tror vi har brugt omkring 12.000 kr på ting til vores datter... seng, barnevogn (som svigerforældrene dog donerede 5000 kr til), autostol+base, madresser, puslepude, brystpumpe osv - og det er minus penge brugt på tøj til hende, for det har jeg altså ikke lige styr på hvad jeg har brugt af penge på.

Men vi har også købt meget fra nyt... har ingen veninder med børn og mine søster og min brors kæreste var gravide samtidig med mig (og har også fået piger) og skulle dermed selv bruge de ting de havde gemt fra deres ældste børn

Anmeld

13. september 2013

Hjaltesmor

Rikke2404 skriver:

Babyalarm (NY) - 899kr

Autostole (NY)- 1200kr

Mht. at overtage dyner og autostole, kan du fortælle din svigermor, at astma og allergi-forbundet anbefaler, at man ikke arver dyner.

Og at vi har en lov i Danmark, der dikterer hvornår en autostol er lovlig. Det ville være dyrt for jer i bøder at overtage en 9 år gammel, ulovlig autostol.

Anmeld

13. september 2013

Rikke2404

Victoria2013 skriver:

Det har I da klaret meget godt

Jeg tror vi har brugt omkring 12.000 kr på ting til vores datter... seng, barnevogn (som svigerforældrene dog donerede 5000 kr til), autostol+base, madresser, puslepude, brystpumpe osv - og det er minus penge brugt på tøj til hende, for det har jeg altså ikke lige styr på hvad jeg har brugt af penge på.

Men vi har også købt meget fra nyt... har ingen veninder med børn og mine søster og min brors kæreste var gravide samtidig med mig (og har også fået piger) og skulle dermed selv bruge de ting de havde gemt fra deres ældste børn

Det lyder da også rimeligt  Læste for nylig om flere, som havde brugt det hvide ud af øjnene på deres børn. Beløb mellem 30.000 og 70.000kr! Det er jo slet ikke nødvendigt 

Det er også altid super dejligt at få fra andre! Ærgeligt at der ikke lige var nogen som kunne passe ind ved jer..

Også at i fik tilskud til barnevogn, er jo skønt!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.