Hjælp til indretning af børneværelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.370 visninger
28 svar
8 synes godt om
12. september 2013

helle85

jeg vil godt snart have lavet fint værelse til mine børn til mine børn da de nok minimum skal dele det et år til

det er ikke særlig stort og det er til en pige på lige knapt 6 år og en dreng på 7 år.

krævene til indretning er at det ikke skal være for dyre ting (til her og nu ting) da vi ikke har så mange penge (hvis det er lidt dyre ting er det noget vi skal spare sammen til) det må gerne være noget med farver på og også gerne hjemmelavet ting

de kan ikke dele køje seng da min dreng ødelægger dem.

i må undskylde rodet på billederne, se bort fra det

min datter skal have denne seng med tilbehør nå vi har råd

http://jysk.dk/sovevaerelse/kojesenge-brikse/rose- seng-price-star-b10-myggenet

håber der er nogen der kan hjælpe. vi har max 800kr fra til indretning her og nu
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

helle85

opper den lige

Anmeld

12. september 2013

Svenne

Nu er det lidt svært at se præcis, hvor stort værelset er.

Men imiddelbart ville jeg prøve at "dele" rummet i to med rumdeleren.

Jeg ville tage i genbrug og finde et par søde kommoder, som evt. kunne males - så de har en hver til legetøj eller evt. tøj, hvis de har det på værelset.

En lyskæde kunne skabe lidt hygge.

Jeg ville helt sikkert hænge noget op på væggene. Evt. billeder eller tegninger som børnene selv har lavet - de bliver altid flotte, hvis de kommer i ramme f.eks.

Jeg er svært glad for et par store flytbare kurve på min søns værelse, hvor alt legetøjet kan samles i. De er fine på værelset og sørger samtidig for, at der ikke ligger legetøj på gulvet.

Jeg har hængt bogkasser op på væggen for at skabe mere gulvplads - det fungerer godt.

Anmeld

12. september 2013

LilleSmølf

Hvis reolerne kan maled og I køber nogen fine kurve til opbevaring (i reolerne eller ubdrr sengen), plus nogen wall stickers (fx. fra Søstrene Grene, billige og holder godt) ellet andet på væggene.

Køb nogen billige rammer og hæng børnened tegninger op eller print noget ud på et almindeligt stykke papir.

Eller hvad med papbogstaver børnene kan hjælpe med at dekorere? 

Held og lykke med projektet (:

Anmeld

12. september 2013

LilleSmølf

Undskyld skrivefejl - skriver fra mobilen.

Anmeld

12. september 2013

LinLin

Kan den ene seng stå op ad væggen hvor døren er? For så ville jeg gøre det så de havde hver sin ende... Og så evt rumdeleren ud i rummet. Hylder på væggene til legetøj og bøger. Det lille bord ud og måske et skrivebord(klapbord) hvor den halvhøje seng er..

Der er lidt svært når man ikke ved hvor stort rummet er

Anmeld

12. september 2013

ESV

helle85 skriver:

jeg vil godt snart have lavet fint værelse til mine børn til mine børn da de nok minimum skal dele det et år til

det er ikke særlig stort og det er til en pige på lige knapt 6 år og en dreng på 7 år.

krævene til indretning er at det ikke skal være for dyre ting (til her og nu ting) da vi ikke har så mange penge (hvis det er lidt dyre ting er det noget vi skal spare sammen til) det må gerne være noget med farver på og også gerne hjemmelavet ting

de kan ikke dele køje seng da min dreng ødelægger dem.

i må undskylde rodet på billederne, se bort fra det

min datter skal have denne seng med tilbehør nå vi har råd

http://jysk.dk/sovevaerelse/kojesenge-brikse/rose- seng-price-star-b10-myggenet

håber der er nogen der kan hjælpe. vi har max 800kr fra til indretning her og nu

Man kan få små bøtter prøve maling i de fleste farve handlere nogle steder koster de lidt men har hørt om nogen der har fået dem gratis og så måske købe nogle "figurer" håber du forstår og laver aftryk i mange farver på væggene. Et motiv til din dreng og et andet til din pige for på den måde at dele rummet og væggene op. Eller hvis du er god til at tegne så male noget selv frit fra hånden. Og evt nogle brugte møbler kunne komme til live med en klar maling eller hylde papir?

Anmeld

13. september 2013

helle85

Svenne skriver:

Nu er det lidt svært at se præcis, hvor stort værelset er.

Men imiddelbart ville jeg prøve at "dele" rummet i to med rumdeleren.

Jeg ville tage i genbrug og finde et par søde kommoder, som evt. kunne males - så de har en hver til legetøj eller evt. tøj, hvis de har det på værelset.

En lyskæde kunne skabe lidt hygge.

Jeg ville helt sikkert hænge noget op på væggene. Evt. billeder eller tegninger som børnene selv har lavet - de bliver altid flotte, hvis de kommer i ramme f.eks.

Jeg er svært glad for et par store flytbare kurve på min søns værelse, hvor alt legetøjet kan samles i. De er fine på værelset og sørger samtidig for, at der ikke ligger legetøj på gulvet.

Jeg har hængt bogkasser op på væggen for at skabe mere gulvplads - det fungerer godt.

jeg vil prøve at flytte sengene i hver sin side og rumdeleren i midtenó g se om det kan lade sig gøre(for der skal jo stadig værer plads til at de kan lege

hvad er det for nogen storer kurve du har??? dem vi har er i plastik fra jysk også nogen kasser i pladst.

det var en god ide det med tegningerne på væggen tor jeg køber et lærrede til dem hver så de kan male et billede

også har jeg længe tænkt på at sætte en svævehylde op over hoved enden på deres seng

jeg har tænkt på at købe en til dem hver af dem her i julegave(de få som regl 3 gaver så i år gør vi en undtagelse og giver dem en praktisk gave og de andre 2 noget som de ønsker sig) for de kan lige stå under den halvhøje seng.

http://www.bilka.dk/boern-og-baby/senge-og-moebler /boernemoebler/garderobe-og-opbevaring/kids-klodsk asser-saet-med-3-stk-/p/100014507?point=1&even t=32

hvad gør du med alt det store legetøj som storer biler, barbie biler osv??

Anmeld

13. september 2013

helle85

LilleSmølf skriver:

Hvis reolerne kan maled og I køber nogen fine kurve til opbevaring (i reolerne eller ubdrr sengen), plus nogen wall stickers (fx. fra Søstrene Grene, billige og holder godt) ellet andet på væggene.

Køb nogen billige rammer og hæng børnened tegninger op eller print noget ud på et almindeligt stykke papir.

Eller hvad med papbogstaver børnene kan hjælpe med at dekorere? 

Held og lykke med projektet (:

mange tak jeg tror godt den lille reol kan males:-)

har du nogen ideer til hvad for nogen kurve til rumdeleren?? for dem jeg tænker på er dem der er i stof og koster 150 kr stk eller de der billige plast kasser som kun kan fås i sort og hvid.

det med billederne der køber jeg et lærrede de kan male på for vi kan ikke have almindelig remme med glas i hængen da min dreng piller alt ned fra væggene

har du nogen ide til hvor man kan gøre af de store biler og barbie biler?

jeg vil kigge på de der wall stricks m 3 uger nå jeg skal til næstved igen

Anmeld

13. september 2013

DianaRJS

helle85 skriver:

jeg vil prøve at flytte sengene i hver sin side og rumdeleren i midtenó g se om det kan lade sig gøre(for der skal jo stadig værer plads til at de kan lege

hvad er det for nogen storer kurve du har??? dem vi har er i plastik fra jysk også nogen kasser i pladst.

det var en god ide det med tegningerne på væggen tor jeg køber et lærrede til dem hver så de kan male et billede

også har jeg længe tænkt på at sætte en svævehylde op over hoved enden på deres seng

jeg har tænkt på at købe en til dem hver af dem her i julegave(de få som regl 3 gaver så i år gør vi en undtagelse og giver dem en praktisk gave og de andre 2 noget som de ønsker sig) for de kan lige stå under den halvhøje seng.

http://www.bilka.dk/boern-og-baby/senge-og-moebler /boernemoebler/garderobe-og-opbevaring/kids-klodsk asser-saet-med-3-stk-/p/100014507?point=1&even t=32

hvad gør du med alt det store legetøj som storer biler, barbie biler osv??

skal siges vi faktisk bruger dem andre bruger til vasketøj, til at have legetøj, de er også fra jyst og ligner sådan en stor spand, i forskellige farver og vi har være hammer glade for dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.