Baby nr. 3, skal, skal ikke, .. Hvad siger jobbet mon? langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Hej

Jeg ville satse på barn nr. 3, hvis det er et barn i gerne vil have, og ikke bare fordi du har fået nogle dumme vagter.

Har altid gerne ville have tre børn hurtigt efter hinanden, og før jeg skulle starte på min uddannelse, så der ikke skulle være lang tid imellem dem, og så jeg ikke skulle sætte uddannelsen på pause.
Får altså ikke bare et barn fordi mit arbejde har givet mig dårlige vagter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg ville nok også undersøge om økonomien kan bære i tilfælde af, men mon ikke der er tale om fejl, eller det kun er midlertidigt du har fået de vagter som ikke passer. Ville undre mig meget at de har siddet og desideret kun givet dig dumme vagter i håb om du siger op, hvis du lige har haft2 barsel i træk, tænker de færreste jo i at få en mere i rap

Ja, men bliver jeg fyret, så kan det ikke hænge sammen med et barn endnu, desværre. Synes bare det er svært at lade være med at få barnet, for kan jo ikke vide, om de fyrer mig.
De var faktisk så frække at spørge mig om jeg skulle have flere børn, da sagde jeg altså nej, det rager ikke dem

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg tænker kan det ikke være her i starten hvor du skal igang igen du har de dumme vagter, fordi hvis du har frabedt dig dem er der nok også andre der har, og da de ikke har hold barsel, bruger de vel dig til at lappe nogle huller hvor andre ikke har ville have vagter, bare i en periode,

Min kollega har en datter der oplevede det samme hun kom tilbage og fik kun "lorte" vagter, men det er blevet bedre nu efter lidt tid, hvor de har fået lavet nyt vagskema og hun er "med" igen så at sige.

Jeg tror ikke på at nogle gider sidde og bruge tid på at straffe folk der kommer tilbage på barsel, bare fordi

Jeg tænker også du skal tænke kan jeg klare en uddannelse, med et lille barn mere, nu ved jeg ikke hvad du vil læse til, men det er også noget at have i mente vil jeg mene.

Ja mine vagter minder aller mest om sådan nogen "fylde ud" vagter.
Har ikke frabedt mig nogle vagter som sådan, bare spurgt om jeg ikke kunne undgå at være der til efter 16 to dage om ugen, da manden har lange dage de dage.

Det er der tænkt på, og det kan jeg godt klare, det bliver nok hårdt, men det er min drømmeuddannelse, så det skal klares. Efter at have været i butik i 6 år, er man ret motiveret til at få en uddannelse, så man kan komme væk. Skal uddanne mig til sygeplejerske

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

camilla10 skriver:

Prøv lige at spørge fagforeningen: Jeg er da ret sikker på, at man ikke må fyre en gravid? Eller er det først, når man ER gået på barsel? Det er da værd at spørge.

I øvrigt behøver man jo ikke straks fortælle, at man er gravid..

De må ikke fyre en gravid, hvis grunden er, at hun er gravid, men hvis der er nedskæringer, så må de godt fyre en gravid

Anmeld

9. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja, men bliver jeg fyret, så kan det ikke hænge sammen med et barn endnu, desværre. Synes bare det er svært at lade være med at få barnet, for kan jo ikke vide, om de fyrer mig.
De var faktisk så frække at spørge mig om jeg skulle have flere børn, da sagde jeg altså nej, det rager ikke dem

Tá en snak med fagforeningen og de kan fyre dig hvis du bliver gravid. Mener ikke gravide kan fyres, vi varnæs haft på min tidligere arbejdsplads, nogle som mistede jobbet pga sygemeldte gravide som "tog pladsen" under rokering, hvor man "fyrede alle" som så skulle søge de nye stillinger og få det hele til at gå op, men hvor der nogle gange så var fjernet nogle stillinger. Og detvar eer været et par stykker som røg pga sygemeldte gravide som ikke kunne fyres, som sagde jobbet op, så snart de kom tilbage

Så måske fagforeningen kan hjælpe dig på rette vej

Anmeld

9. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

De må ikke fyre en gravid, hvis grunden er, at hun er gravid, men hvis der er nedskæringer, så må de godt fyre en gravid

Måtte de ikke på min tidligere arbejdsplads, de er også styret af 3F

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nå for søren da, troede det var sådan alle steder. Det må jeg vidst lige tjekke op på

Anmeld

9. september 2013

camilla10

Anonym skriver:

Hmm. Så kan det jo blive ord mod ord..

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

camilla10 skriver:

Hmm. Så kan det jo blive ord mod ord..

Ja men ved så ikke om jeg har misforstået noget, for en anden bruger har lige skrevet at man ikke gjorde sådan på hendes arbejdsplads

Anmeld

9. september 2013

Mor til Ella

Maja84 skriver:

ALLE kan fyres, bare ikke af den grund at man er gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.