Baby nr. 3, skal, skal ikke, .. Hvad siger jobbet mon? langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.479 visninger
28 svar
6 synes godt om
9. september 2013

Anonym trådstarter

Hej alle i søde damer

Sagen er den, at jeg her om en måneds tid skal starte på arbejde igen efter endt barsel på andet barn.
Står i butik, og skal sidde i kassen det meste af tiden.
Tror næsten at min arbejdsplads ønsker at jeg siger op, .. De har ændret mine tider til nogen fuldstændig åndssvage tider, som nærmest ikke kan hænge sammen med at hente og bringe børn.
Var der nede og snakke med dem om, hvornår lange dage passede og ikke passede, (det ønskede de) og de ville prøve at se om de kunne få puslespillet til at gå op.
Da jeg så får min vagtplan ser jeg, at de dage jeg bedte om ikke at få lange dage, der har jeg fået lange dage.. så nu er vi afhængige af at bedsteforældre osv kan hente..
Nå, om to års tid skal jeg starte på uddannelse, og kunne godt tænke mig et barn endnu inden uddannelsen, (så jeg ikke behøver at sætte den på pause)
Har regnet ud, at det kommer til at passe ret godt, hvis jeg bliver gravid her oktober eller november, så passer det med barsel og studiestart osv.
Problemet er bare, at jeg er skide bange for hvad min arbejdsplads har tænkt sig at gøre, er bange for at de vil "straffe" mig..
De har, men jeg har haft barsel, blevet nødt til at fyre og sætte folk ned i timer fordi de skulle spare. (Det er ellers et ret stort firma) Tror godt, at de kunne finde på at fyre mig når jeg blev gravid og bare sige "vi skal spare", for så kan jeg jo intet gøre
Frygten for dette, har fået mig til at overveje at droppe barn nr. 3, og sådan burde det vel ikke være??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Anonym trådstarter

Den får lige et op

Anmeld

9. september 2013

Ciss

Selvfølgelig bør det ikke være sådan!

Det bliver meget vanskeligt, når ens arbejdsgiver ikke tager sig besværet med at være imødekommende, når man har helt små børn. Flot at I kan få det til at gå op med bedsteforældrer, som henter!

Når det gælder barn nr 3: Hvis det er det, I drømmer om, så er det også det, I skal gøre. Du kommer sansynligvis virkelig til at fortryde det ellers. Hvis butikken har tænkt sig at fryse dig ud/fyre dig, så vil jeg tro, at de kommer til at gøre det, uanset om du bliver gravid eller ej. (Har du forresten kontrolleret, om det bare er en misforståelse, at du har fået de lange vagter på forkert tidspunkt? Har de overset ordet "ikke"?) Har du regnet lidt på, hvad det vil betyde for jer frem til, at du starter i uddannelse, hvis du bliver sagt op i vinter? Hvis det bliver stramt men kan gå, så tror jeg, jeg ville have taget rissikoen. Hvis det bliver helt krise, så må man jo tænke sig om to gange.

Hvad tænker manden om alt dette?

Uanset: Lykke til med det hele. Håber alt falder på plads for dig!

Anmeld

9. september 2013

Kildebakken

Hej alle i søde damer

Sagen er den, at jeg her om en måneds tid skal starte på arbejde igen efter endt barsel på andet barn.
Tror næsten at min arbejdsplads ønsker at jeg siger op, .. De har ændret mine tider til nogen fuldstændig åndssvage tider, som nærmest ikke kan hænge sammen med at hente og bringe børn.
Var der nede og snakke med dem om, hvornår lange dage passede og ikke passede, (det ønskede de) og de ville prøve at se om de kunne få puslespillet til at gå op.
Da jeg så får min vagtplan ser jeg, at de dage jeg bedte om ikke at få lange dage, der har jeg fået lange dage.. så nu er vi afhængige af at bedsteforældre osv kan hente..
Nå, om to års tid skal jeg starte på uddannelse, og kunne godt tænke mig et barn endnu inden uddannelsen, (så jeg ikke behøver at sætte den på pause)
Har regnet ud, at det kommer til at passe ret godt, hvis jeg bliver gravid her oktober eller november, så passer det med barsel og studiestart osv.
Problemet er bare, at jeg er skide bange for hvad min arbejdsplads har tænkt sig at gøre, er bange for at de vil "straffe" mig..
De har, men jeg har haft barsel, blevet nødt til at fyre og sætte folk ned i timer fordi de skulle spare. (Det er ellers et ret stort firma) Tror godt, at de kunne finde på at fyre mig når jeg blev gravid og bare sige "vi skal spare", for så kan jeg jo intet gøre
Frygten for dette, har fået mig til at overveje at droppe barn nr. 3, og sådan burde det vel ikke være??

Din arbejdsplads kan ikke være bekendt at give dig de vagter du specifikt frabeder dig, medmindre det er noget som alle de ansatte ligger under for grundet den nye lukkelov/ finanskrise. 

Efter endt barsel bliver man ofte lidt paranoid før man er faldet på plads i rutinen igen ( hormonerne kan stadig spøge), så mon ikke der er andre som rammes end dig?

Jeg tvivler på at de vil fyre en gravid og i så fald har du gode muligheder for at vinde en sag, medmindre du dissideret har fået advarsler på det seneste.

Dit nuværende job gør ikke meget for at opbygge en loalitet og de kan ikke kompensere for at du resten af livet fortryder at i ikke fik en mere. Samtidig vil det nok næppe spænde ben for din fremtidige karriere, tværtimod. Jeg ville springe ud i det og få barnet nu.

Anmeld

9. september 2013

(august)

Hej

Jeg ville satse på barn nr. 3, hvis det er et barn i gerne vil have, og ikke bare fordi du har fået nogle dumme vagter.

Anmeld

9. september 2013

Kløver

Jeg ville nok også undersøge om økonomien kan bære i tilfælde af, men mon ikke der er tale om fejl, eller det kun er midlertidigt du har fået de vagter som ikke passer. Ville undre mig meget at de har siddet og desideret kun givet dig dumme vagter i håb om du siger op, hvis du lige har haft2 barsel i træk, tænker de færreste jo i at få en mere i rap

Anmeld

9. september 2013

SjeBets

jeg tænker kan det ikke være her i starten hvor du skal igang igen du har de dumme vagter, fordi hvis du har frabedt dig dem er der nok også andre der har, og da de ikke har hold barsel, bruger de vel dig til at lappe nogle huller hvor andre ikke har ville have vagter, bare i en periode,

Min kollega har en datter der oplevede det samme hun kom tilbage og fik kun "lorte" vagter, men det er blevet bedre nu efter lidt tid, hvor de har fået lavet nyt vagskema og hun er "med" igen så at sige.

Jeg tror ikke på at nogle gider sidde og bruge tid på at straffe folk der kommer tilbage på barsel, bare fordi

Jeg tænker også du skal tænke kan jeg klare en uddannelse, med et lille barn mere, nu ved jeg ikke hvad du vil læse til, men det er også noget at have i mente vil jeg mene.

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Selvfølgelig bør det ikke være sådan!

Det bliver meget vanskeligt, når ens arbejdsgiver ikke tager sig besværet med at være imødekommende, når man har helt små børn. Flot at I kan få det til at gå op med bedsteforældrer, som henter!

Når det gælder barn nr 3: Hvis det er det, I drømmer om, så er det også det, I skal gøre. Du kommer sansynligvis virkelig til at fortryde det ellers. Hvis butikken har tænkt sig at fryse dig ud/fyre dig, så vil jeg tro, at de kommer til at gøre det, uanset om du bliver gravid eller ej. (Har du forresten kontrolleret, om det bare er en misforståelse, at du har fået de lange vagter på forkert tidspunkt? Har de overset ordet "ikke"?) Har du regnet lidt på, hvad det vil betyde for jer frem til, at du starter i uddannelse, hvis du bliver sagt op i vinter? Hvis det bliver stramt men kan gå, så tror jeg, jeg ville have taget rissikoen. Hvis det bliver helt krise, så må man jo tænke sig om to gange.

Hvad tænker manden om alt dette?

Uanset: Lykke til med det hele. Håber alt falder på plads for dig!

Sætter også meget pris på, at have så dejlige bedsteforældre det er guld værd!

Ja, det er desværre ikke en misforståelse

Og hvis jeg bliver fyret bliver det meget stramt, ingen af os tjener særlig meget, så derfor er jeg også bange for at sætte endnu en lille ny i verden, selvom det er vores højeste ønske.

Manden vil også gerne have en mere, men er som jeg, også bange for fremtiden.

Tusind tak

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Din arbejdsplads kan ikke være bekendt at give dig de vagter du specifikt frabeder dig, medmindre det er noget som alle de ansatte ligger under for grundet den nye lukkelov/ finanskrise. 

Efter endt barsel bliver man ofte lidt paranoid før man er faldet på plads i rutinen igen ( hormonerne kan stadig spøge), så mon ikke der er andre som rammes end dig?

Jeg tvivler på at de vil fyre en gravid og i så fald har du gode muligheder for at vinde en sag, medmindre du dissideret har fået advarsler på det seneste.

Dit nuværende job gør ikke meget for at opbygge en loalitet og de kan ikke kompensere for at du resten af livet fortryder at i ikke fik en mere. Samtidig vil det nok næppe spænde ben for din fremtidige karriere, tværtimod. Jeg ville springe ud i det og få barnet nu.

Hun ville se om hun kunne få det til at gå op, men det kunne hun ikke.. det der undrer mig er bare, at de to dage jeg spurgte om ikke at få lange dage, dem fik jeg, og det drejer sig kun om en time eller to fra at jeg kan nå at hente børnene, og så møder jeg meget sent nogle dage.. det virker som om at jeg skal "fylde ud" i vagtplanen, så det andre får fine vagter

Har ingen advarsler fået.

Anmeld

9. september 2013

camilla10

Hej alle i søde damer

Prøv lige at spørge fagforeningen: Jeg er da ret sikker på, at man ikke må fyre en gravid? Eller er det først, når man ER gået på barsel? Det er da værd at spørge.

I øvrigt behøver man jo ikke straks fortælle, at man er gravid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.