7-9-13 = Bryllup...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2013

Dot D

Muhmi skriver:

Kæft du god søde! 

Mange tak for det, får helt røde kinder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

Muhmi

Dot D skriver:

Mange tak for det, får helt røde kinder 

Det behøver du ikke, ingen grund til at blive flov over at man har et super talent som man heldigvis udnytter! 

Anmeld

8. september 2013

StineL

Dot D skriver:

Ja, det er, hvad det var... Så jeg skulle lave muffins til to bryllupper i går. 

Det er chokolademuffins med hindbærmousse og vanillefrosting på toppen. 200 stk...

Det ene bryllup var i sort hvide farver og det andet skulle være sort hvid og rød.

Det var min klassekammerat, der skulle giftes, og hendes kjole var hvid med sort bånd, derfor sort - hvid, kagen på toppen skulle have sort bånd forneden og kalaer på toppen, da de var  buketten. Topkagen er jordbærkage med jordbærfrosting som fyld smurt med vanillefrosting...

Her er så lidt billeder...

Hvor er de fantastisk smukke og enkle - lige min stil!!!

Anmeld

8. september 2013

Team Putte

Dot D skriver:

Ja, så skidt da. MEN jeg vil lige sige, at det er en muffinsopskrift, og den blev ikke så god som lille kage, den blev meget hård i kanten IKKE brændt, men sådan kikseagtig, det smagte vildt godt. Jeg var dog nødt til at skære det af, da de ellers ikke ville kunne skære kagen på stativet Jeg tror helt sikkert, at det vil være bedre i en større form, min var en 10 cm 15 cm høj, det fordelte varmen lidt "forkert", tror jeg...

Jeg havde bagt disse muffins på skolen og hun var totalt vild med dem, mindes hun spiste 5, hi hi....

Så du får da lige opskriften her...

Jordbærmuffins med jordbærfrosting…

Jordbærmuffin 15 – 20 stk.:

200 g mel

1 tsk. Bagepulver

1 nip salt

90 g flyd. Margarine

150 g sukker

1 dl fløde

4 tsk. citronsaft

2 æg

200 g revet el. groft hakket chokolade

120 g groft hakkede jordbær

Forvarm ovnen til 180 grader.

Sigt mel, bagepulver og salt sammen i en skål. Pisk smør og sukker lyst og luftigt – husk at skrabe ned fra kanterne ind i mellem. Tilsæt citronsaften og så æggene et af gangen. Tilsæt nu en 3.del af de tørre ingredienser og rør godt, så det halve af fløden, så endnu en 3.del af det tørre, så fløde og de sidste tørre ingredienser til sidst. Rør det hele godt sammen. Til slut vendes jordbær og chokoladen i.

Fordel dejen i papirforme og bag 20 – 25 minutter. Muffins skal være flotte hævede, stik evt. en pind i for at sikre, at de er færdige, dejen må ikke hænge ved. Stil dem til køl på en bagerist.

Jordbærfrosting:

120 g blødt smør

500 g flormelis

1 tsk. Vanilleessens

2 spsk. Fløde

6 mosede jordbær

Pisk smørret blødt og smidigt med håndmixer, sigt halvdelen af flormelisen i, og rør til det er godt blandet ( det ligner noget meget tørt ”mel”, men bare rør videre, så bliver det fedte igen) tilsæt den sidste halvdel flormelis og rør godt igen ved lav hastighed. Tilsæt så fløden og vanille og rør godt. Tilsæt nu de mosede jordbær og rør grundigt, mens hastigheden øges. Cremen må gerne komme på køl til den er formbar.

Synes stadig det lyder lækkert ellers må de bare laves som muffins Tusind Tak for opskriften

Anmeld

8. september 2013

Dot D

Muhmi skriver:

Det behøver du ikke, ingen grund til at blive flov over at man har et super talent som man heldigvis udnytter! 

Er ikke flov bare beæret over dine flotte ord

Anmeld

8. september 2013

Muffin_girl

Og igen MÅÅååååååååååååååååååmmmmmmmmmmmmmmmmS!!!

Anmeld

8. september 2013

Dot D

StineL skriver:

Hvor er de fantastisk smukke og enkle - lige min stil!!!

Mange tak, Stine. Jeg synes også, at de blev ret fine i den enkle stil

Anmeld

8. september 2013

Dot D

Team Putte skriver:

Synes stadig det lyder lækkert ellers må de bare laves som muffins Tusind Tak for opskriften

Det ER også lækkert, det er første gang, jeg selv har kunnet lide noget med friske bær i, har heldigvis en hel bøtte med frosting stående tilbage, den kunne sørme ikke skæres ned i mængde, thi hi

Anmeld

8. september 2013

Dot D

Aalborg_Pigen skriver:

Og igen MÅÅååååååååååååååååååmmmmmmmmmmmmmmmmS!!!

Taaaaark, søde du

Anmeld

8. september 2013

Dot D

Team Putte skriver:

Og forresten, så undgik denne opskrift heller ikke min "opskriftsomskriver"  dette er ikke originalen, men den jeg har lavet den om til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.