Ambulant fødsel for førstegangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2013

Christabelle

Ciss skriver:

Det er ikke altid, der er mere ro hjemme. En del mennesker har godt af, at barselgangen har regler for besøgstider osv. Så får man den ro, man har brug for, og man slipper at måtte stå i vanskelige situationer, når folk ikke forstår et hint og går af sig selv efter kort tid. Jeg lå på barselgangen 3 dage med den første, og lige det med roen og de regulerede, korte besøg var fantastisk. Da vi kom hjem pillede vi batterierne ud af dørklokken og informerede den nærmeste familie og venner om, at de gerne kunne komme på besøg, men det skulle altså være efter aftale, så de måtte lige ringe først. Vi havde ingen døgnrytme og var bare lige kommet i gang med at finde ud af at være forældrer, så vi orkede ikke et stadig rend af folk eller lange besøg. Mine svigerforældrer blev lidt mopsede, men de var der jo en masse alligevel og efter nogle dage, når vi var kommet lidt ind i det og sov lidt bedre om natten, så vente vi tilbage til at have batterier i dørklokken.

Tak for svar

Vi har planer om (hvis vi vælger denne løsning) at fortælle folk at vi ikke ønsker besøg i fx 2 dage efter fødslen og at vi heller ikke derefter ønsker uanmeldte besøg. Hvis de ikke kan acceptere det kan de blive helt væk. Heldigvis er der ingen i vores familier der kommer rendende uanmeldt hos hinanden i forvejen, så håber de kan respektere det i det her tilfælde. Ellers er jeg ikke bleg for at sige de gerne må gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

modesty

Christabelle skriver:

Tak for svar

Må jeg spørge hvorfor? Den eneste forskel jeg sådan lige umiddelbart kan se på de to ting er at jeg ville vælge at føde 5 min fra mit hjem i stedet for i mit hjem. Men har slet ikke undersøgt noget som helst omkring hjemmefødsler så kan være jeg tager fejl

Ja, og netop derfor ville jeg helt klart vælge mit eget hjem. Den eneste grund til ikke at føde hjemme, er at man på et hospital har læger der kan tiltræde hvis situationen bliver kritisk. Uden den faktor til stede kan jeg ikke se hvorfor man vil vælge at føde et andet sted end sit eget hjem, da det så absolut må være at foretrække at føde i vante og hjemlige omgivelser.

Anmeld

8. september 2013

Christabelle

modesty skriver:

Ja, og netop derfor ville jeg helt klart vælge mit eget hjem. Den eneste grund til ikke at føde hjemme, er at man på et hospital har læger der kan tiltræde hvis situationen bliver kritisk. Uden den faktor til stede kan jeg ikke se hvorfor man vil vælge at føde et andet sted end sit eget hjem, da det så absolut må være at foretrække at føde i vante og hjemlige omgivelser.

Ok

Anmeld

8. september 2013

Mettefpigen

Vi skulle være på sygehuset i 3 dage efter fødslen.... Men gud hvor var det belastende.... Jeg ville ønske at jeg kunne taget hjem.... jeg manglede fred og ro, og det fik jeg bare ikk derude..

Anmeld

8. september 2013

Christabelle

Mettefpigen skriver:

Vi skulle være på sygehuset i 3 dage efter fødslen.... Men gud hvor var det belastende.... Jeg ville ønske at jeg kunne taget hjem.... jeg manglede fred og ro, og det fik jeg bare ikk derude..

Øv at du ikke kunne få lov at tage hjem så

Anmeld

8. september 2013

Mettefpigen

Christabelle skriver:

Øv at du ikke kunne få lov at tage hjem så

Jaa det var det....

Anmeld

8. september 2013

raca

Ciss skriver:

Det er ikke altid, der er mere ro hjemme. En del mennesker har godt af, at barselgangen har regler for besøgstider osv. Så får man den ro, man har brug for, og man slipper at måtte stå i vanskelige situationer, når folk ikke forstår et hint og går af sig selv efter kort tid. Jeg lå på barselgangen 3 dage med den første, og lige det med roen og de regulerede, korte besøg var fantastisk. Da vi kom hjem pillede vi batterierne ud af dørklokken og informerede den nærmeste familie og venner om, at de gerne kunne komme på besøg, men det skulle altså være efter aftale, så de måtte lige ringe først. Vi havde ingen døgnrytme og var bare lige kommet i gang med at finde ud af at være forældrer, så vi orkede ikke et stadig rend af folk eller lange besøg. Mine svigerforældrer blev lidt mopsede, men de var der jo en masse alligevel og efter nogle dage, når vi var kommet lidt ind i det og sov lidt bedre om natten, så vente vi tilbage til at have batterier i dørklokken.

der er da ikke i nærheden af ro på en barselsgang..

der er babyer der skriger, mødre der traver  frem og tilbage, toge der køre forbi, udrykning, sygeplejsker der lige skal tjække op...

aldrig har jeg sovet så uroligt og dårligt og blevet forstyret så mange gange.. der er bare ekstemt meget uro... jeg fik aldrig slappet af de 2 dage vi var der. med nr 1... og efterfølgende 5 dages indliggelse..

så vi kom på orlov hjemme i 20 dage med kontrol.. det var så meget bedre.

vi havde KLART meldt ud at vi IKKE ønskede besøg. i tide og utide. 1 besøg pr familie de første uger. dette galdt også bedsteforældrene. og var ikke til diskotion. det samme galdt med nr 2 der er født hjemme. dog var mit overskud langt større da jeg sov og kunne slappe af i og med vi var hjemme.

Anmeld

8. september 2013

Ciss

raca skriver:

der er babyer der skriger, mødre der traver  frem og tilbage, toge der køre forbi, udrykning, sygeplejsker der lige skal tjække op...

aldrig har jeg sovet så uroligt og dårligt og blevet forstyret så mange gange.. der er bare ekstemt meget uro... jeg fik aldrig slappet af de 2 dage vi var der. med nr 1... og efterfølgende 5 dages indliggelse..

vi havde KLART meldt ud at vi IKKE ønskede besøg. i tide og utide. 1 besøg pr familie de første uger. dette galdt også bedsteforældrene. og var ikke til diskotion. det samme galdt med nr 2 der er født hjemme. dog var mit overskud langt større da jeg sov og kunne slappe af i og med vi var hjemme.

Så har vi bare haft meget forskellig oplevelse af det.

Da jeg lå på barselgangen var der selvfølgelig folk som gik ude i gangen, men der var hverken toge eller mere trafikstøj end hjemme.

Jeg syntes faktisk også at det var ok, at der også var andre babyer for så var det mere ok, at min også nogle gange græd. Uanset er der jo ikke så meget lyd i de små, så at en græd nede i gangen generede mig ikke.

Jeg syntes, det var lidt godt at slippe alle spekulationer om mad, opvask, rengøring osv de par dage og så kunne koncentrere mig om babyen. - og så var det hyggeligt at kunne snakke med de andre med nyfødte babyer så man havde nogle i sin egen situation at diskutere ting med.

Men det som passer for den ene, behøver jo ikke at passe for den anden.

Anmeld

8. september 2013

modesty

raca skriver:

Det kommer jo an på det enkelte hospital og de specifikke vilkår. Vi fik eneværelse på barselsgangen og der var masser af ro. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.