raca skriver:
der er da ikke i nærheden af ro på en barselsgang..
der er babyer der skriger, mødre der traver frem og tilbage, toge der køre forbi, udrykning, sygeplejsker der lige skal tjække op...
aldrig har jeg sovet så uroligt og dårligt og blevet forstyret så mange gange.. der er bare ekstemt meget uro... jeg fik aldrig slappet af de 2 dage vi var der. med nr 1... og efterfølgende 5 dages indliggelse..
så vi kom på orlov hjemme i 20 dage med kontrol.. det var så meget bedre.
vi havde KLART meldt ud at vi IKKE ønskede besøg. i tide og utide. 1 besøg pr familie de første uger. dette galdt også bedsteforældrene. og var ikke til diskotion. det samme galdt med nr 2 der er født hjemme. dog var mit overskud langt større da jeg sov og kunne slappe af i og med vi var hjemme.
Så har vi bare haft meget forskellig oplevelse af det.
Da jeg lå på barselgangen var der selvfølgelig folk som gik ude i gangen, men der var hverken toge eller mere trafikstøj end hjemme.
Jeg syntes faktisk også at det var ok, at der også var andre babyer for så var det mere ok, at min også nogle gange græd. Uanset er der jo ikke så meget lyd i de små, så at en græd nede i gangen generede mig ikke.
Jeg syntes, det var lidt godt at slippe alle spekulationer om mad, opvask, rengøring osv de par dage og så kunne koncentrere mig om babyen. - og så var det hyggeligt at kunne snakke med de andre med nyfødte babyer så man havde nogle i sin egen situation at diskutere ting med.
Men det som passer for den ene, behøver jo ikke at passe for den anden.
Anmeld