Christabelle skriver:
Tak for svar 
Jeg tænker også at det bliver rart at være hjemme i vante omgivelser hvor der er meget mere ro end på hospitalet. Og så kan jeg godt lide tanken om at der ikke er 100 mennesker omkring os på fødestuen.
Ved så ikke om vi ville have adgang til barselsgangen når det er på klinik, men det er endnu et spørgsmål til i morgen 
Det er ikke altid, der er mere ro hjemme. En del mennesker har godt af, at barselgangen har regler for besøgstider osv. Så får man den ro, man har brug for, og man slipper at måtte stå i vanskelige situationer, når folk ikke forstår et hint og går af sig selv efter kort tid. Jeg lå på barselgangen 3 dage med den første, og lige det med roen og de regulerede, korte besøg var fantastisk. Da vi kom hjem pillede vi batterierne ud af dørklokken og informerede den nærmeste familie og venner om, at de gerne kunne komme på besøg, men det skulle altså være efter aftale, så de måtte lige ringe først. Vi havde ingen døgnrytme og var bare lige kommet i gang med at finde ud af at være forældrer, så vi orkede ikke et stadig rend af folk eller lange besøg. Mine svigerforældrer blev lidt mopsede, men de var der jo en masse alligevel og efter nogle dage, når vi var kommet lidt ind i det og sov lidt bedre om natten, så vente vi tilbage til at have batterier i dørklokken.
Anmeld