Tøj til dagene på sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Hjaltesmor

Nu var jeg ikke på hospitalet efter min fødsel, men tog direkte hjem.

Min søn var nøgen eller med ble på mit eller min mands bare bryst det første lange stykke tid. De par gange vi var ude af huset og trille, havde han natdragt på. Men det var højst ½ time ad gangen, så det var jo ikke meget, den natdragt nåede at blive brugt.

Vi havde ikke nogle barselsgæster, som ikke kunne tåle at se min søn i ble. Vi begrænsede at andre holdt ham - udover bedsteforældrene De overlevede også fint at holde ham uden tøj på.

Så forudsat at forholdene på hospitalet ikke er meget anderledes end hjemme, vil jeg ikke mene, at I har brug for meget tøj, hvis I gerne vil praktisere I favn-principper (fx hud-mod-hud-kontakt).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Ciss skriver:

Vi brugte sygehustøjet mens vi var der, og så fik de sit eget tøj på, når vi skulle hjem.

Men der var også folk forældrer som brugte sit eget tøj til barnet fra første øjeblik, så det gør man vel sikkert lidt, som man selv vil.

Det eneste, som virkelig var vigtigt at have med var bløde joggebukser til sig selv, siden man ikke kan undgå at måtte gå ud i gangen en del også. Hverken trusen alene eller almindelige bukser er et godt alternativ lige den første dag eller to.

Lykke til. Du kommer til at finde ud af det hele.

Så enig! Virklig vigtigt med bløde løse bukser til mor!! Vh stine

Anmeld

6. september 2013

Kløver

Nu bed jeg ikke hvordan det er hos dit sygehus, men her kommer man hjem indenfor det første døgn med mindre der er andet som taler for at man bliver ville nok tage noget tøj med, da hud mod hud er fint, meen der er jo også toiletbesøg og måltider og de små kan gylpe en del jo hud mod hud er vigtig men bliver måske svært at have baby liggende konstant kun i ble, kan nemt blive koldt/for varmt og dejligt at sidde og betragte det nye vidunder ordentligt, så ja jeg ville regne med at bruge lidt tøj, med mindre i vil bruge sygehusets

Anmeld

6. september 2013

Karla

Maja84 skriver:

Nu bed jeg ikke hvordan det er hos dit sygehus, men her kommer man hjem indenfor det første døgn med mindre der er andet som taler for at man bliver ville nok tage noget tøj med, da hud mod hud er fint, meen der er jo også toiletbesøg og måltider og de små kan gylpe en del jo hud mod hud er vigtig men bliver måske svært at have baby liggende konstant kun i ble, kan nemt blive koldt/for varmt og dejligt at sidde og betragte det nye vidunder ordentligt, så ja jeg ville regne med at bruge lidt tøj, med mindre i vil bruge sygehusets

På vores sygehus bliver mor og far indlagt sammen. Næsten altid på egen stue. Det sker meget sjældent, at der er to familier på samme stue, og når det sker sørges der for total afskærmning imellem. Badeværelse er også separat. Langt de fleste førstegangsfødende er indlagt i 3 døgn, og det er også det vi regner med at være
De gør rigtig meget for, at der er ro omkring det hele.

Vi pakker lidt tøj, og så ser vi, hvad der bliver nødvendigt

Anmeld

6. september 2013

Kløver

Karla skriver:

På vores sygehus bliver mor og far indlagt sammen. Næsten altid på egen stue. Det sker meget sjældent, at der er to familier på samme stue, og når det sker sørges der for total afskærmning imellem. Badeværelse er også separat. Langt de fleste førstegangsfødende er indlagt i 3 døgn, og det er også det vi regner med at være
De gør rigtig meget for, at der er ro omkring det hele.

Vi pakker lidt tøj, og så ser vi, hvad der bliver nødvendigt

Her har man også seperate barselsstuer, troede faktisk kun detvar ved ks at man blev så længe da man der må komme hjem på 2-3 dagen mig bekendt kommer man her hjem så snart man kan, da det ofte hjælper mælken til at løbe til og de fleste synes det er rart at komme hjem igen, medmindre der selvfølgelig er andet der taler for det
I finder jo også ud af hen af vejen hvad der er bedst for jer og hvad i har det godt med

Anmeld

6. september 2013

Karla

Maja84 skriver:

Her har man også seperate barselsstuer, troede faktisk kun detvar ved ks at man blev så længe da man der må komme hjem på 2-3 dagen mig bekendt kommer man her hjem så snart man kan, da det ofte hjælper mælken til at løbe til og de fleste synes det er rart at komme hjem igen, medmindre der selvfølgelig er andet der taler for det
I finder jo også ud af hen af vejen hvad der er bedst for jer og hvad i har det godt med

Ja, det var barselsstuerne jeg mente det er ekstremt sjældent man skal dele.
Det er også kun første gang det er sådan - efterfølgende er det ambulant fødsel, med mindre der selvfølgelig er en grund til at blive længere.

Men det kan også være, at vi bare gerne vil hjem ret hurtigt efter - vi er bare indstillet på at skulle være der ca. 3 døgn

Ja, jeg tror også det hele bliver nemmere når først hun er her lige nu forsøger jeg at gennemtænke alt, og det er helt umuligt

Anmeld

6. september 2013

Kløver

Karla skriver:

Ja, det var barselsstuerne jeg mente det er ekstremt sjældent man skal dele.
Det er også kun første gang det er sådan - efterfølgende er det ambulant fødsel, med mindre der selvfølgelig er en grund til at blive længere.

Men det kan også være, at vi bare gerne vil hjem ret hurtigt efter - vi er bare indstillet på at skulle være der ca. 3 døgn

Ja, jeg tror også det hele bliver nemmere når først hun er her lige nu forsøger jeg at gennemtænke alt, og det er helt umuligt

Det hele skal nok gå fordelen ved barselsbesøg på sygehuset er i øvrigt at der er der besøgstider, og folk forventer i har disket en masse op og de bliver ikke så længe

Her har vi flere muligheder, barselsafsnittet, og de mere selvstændige som storken og patienthotellet giver andre muligheder hvis feks amningen ikke fungerer, mor eller barn har nogle behov osv. Med vores 1 blev vi frigivet til storken efter 1 uge og efter 14 dage kom vi hjem, set i bakspejlet burde vi være blevet længere. Men det gik dog alligevel og vores sp har været guld værd

Anmeld

6. september 2013

Karla

Maja84 skriver:

Det hele skal nok gå fordelen ved barselsbesøg på sygehuset er i øvrigt at der er der besøgstider, og folk forventer i har disket en masse op og de bliver ikke så længe

Her har vi flere muligheder, barselsafsnittet, og de mere selvstændige som storken og patienthotellet giver andre muligheder hvis feks amningen ikke fungerer, mor eller barn har nogle behov osv. Med vores 1 blev vi frigivet til storken efter 1 uge og efter 14 dage kom vi hjem, set i bakspejlet burde vi være blevet længere. Men det gik dog alligevel og vores sp har været guld værd

Ja, vi tager det som det kommer der er i hvert fald ingen vej tilbage

Vi har også snakket meget om det med barselsbesøg på sygehuset. For som du skriver, er det meget rart at man har besøgstiderne at gå efter. I vores tilfælde er det fra 15-16 og 19-20. Men vi har meldt ud, at vi ikke ønsker uanmeldt besøg, og at vi vil bestemme tempoet

Anmeld

6. september 2013

Kløver

Karla skriver:

Ja, vi tager det som det kommer der er i hvert fald ingen vej tilbage

Vi har også snakket meget om det med barselsbesøg på sygehuset. For som du skriver, er det meget rart at man har besøgstiderne at gå efter. I vores tilfælde er det fra 15-16 og 19-20. Men vi har meldt ud, at vi ikke ønsker uanmeldt besøg, og at vi vil bestemme tempoet

Forstår godt i ikke ønsker, tá en snak med personalet da de kan hjælpe med at undgå det, og de kan også være behjælpelige med at "smide" folk ud hvis de hænger for længe, det sker nemt hvis personalet ikke siger noget om besøgstiderne de plejer at være søde til at hjælpe hvis man har brug for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.